Mitäs teidän uunit/liedet kuumentaa ja kupsentää ruoiksi näillä tappohelteillä?
Alkaa salaatitkin tulla jo korvista, saiskos silti ideoita hyvistä ja ruokaisista salaateista?!
Kommentit (15)
Mitä tuoreraviolia käytätte? Teitkö tomaattisoosin itse?
ap
Tein soosin itse, ravioli oli Pirkan, sisällä jotain juustoa ja aurinkokuiv. tomaattia.
2
No, aamulla söin kaksi rieskaa juustolla ja nyt 1/5 kurkun, hunajamelonia ja vähän jogurttia jossa mysliä. Muu ei mene alas.
Melanzane alla parmigiana menossa kohta uuniin, huomenna vuorossa vasikan paahtopaistia:)
Äsken syötiin meilläkin tuorepastaa ankkakastikkeella. Mua ei lämpö haittaa1
Suosittelen kylmiä keittoja, gazpachoa tai kurkku-jugurttikeittoa.
Ihan normaaliruokia. Välillä keiteetään perunoita ja grillataan kanaa ja kasviksia, juuri eilen tein kiusauksen ja huomenna nachovuokaa. Meillä on ilmastointi.
Myönnän kyllä, että ulkona enemmän piipahdellaan, ellei ole pakko jotain hommaa tehdä, sisällä sitten on enemmän oleilua. Uimarannalla käydään mutta ei vietetä koko päivää vaan pari tuntia ja sitten taas kotiin.
Meillä ostetaan kypsää kalaa tai grillibroilereita kaupasta valmiina. ja lisukkeeksi jotain mikromuusia. Tai sitten jotkut pikaiset pihvit. Ei voi enää isommin kokkailla näillä helteillä.
Grillimakkara
Omena, banaani, marjat tehosekoittimella, on ainakin kylmää.
Ei mitään. Mies grillaa kanaa takapihan varjossa.
Meillä ei syödä kuin jogurttia, kasviksia, hedelmiä ja leipää näillä helteillä.
Aika vähän käytetty keittiötä viime viikkoina. Grillataan ulkona, eikä olla niin tarkkoja lastenkaan lämpimistä ruuista. Syövät karjalanpiirakoita Yms. Ja helposti tulee syötyä kaupungilla paikoissa, joista saa nopeasti ruuan.
Makaroonia, palvisuikaleita, hemapa, ruohosipulia, kermaviiliä. Kiva kylmä ruokasalaatti ja päälle vähän perinteistä salaattikastiketta. Myös voi laittaa paistettua kanaa, kurkkua, aurinkokuivattua tomaattia, eri juustoja yms.
Ei vaikuta ruokahaluun tämä helle. Tänään syötiin lounaalla jauhelihakeittoa ja päivällisellä lohikiusausta.
Lohkopottuja ja possupihvejä tässä uunissa laittelen.
Meillä oli tuoreraviolia ja tomaattikastiketta. Nopeaa.