tätäkö tämä suomalainen kesä on? ulkona 15c, vettä sataa ja tuulee
Kommentit (55)
Nyyh, vasta oli monta viikko hellettä putkeen.
Täysin epänormaalia, kyllä pitäisi toukokuulta syyskuulle olla koko ajan helteitä eikä yhtään sadetta.
Kyllä, suomalaiseen kesään kuuluu niin hellepäiviä kuin sadepäiviäkin. Olisi kurjaa, jos ei koskaan sataisi, luonto kaipaa myö vettä.
Vihdoin on edes vähän viileämpää. Taidat olla trolli.
Oletteko koskaan syntyperäisestä suomalaisesta, joka olisi tyytyväinen valitseviin sääoloihin? Meillä oli eilen 2-3 tuntia viileämpää ja sateista, sitä ennen ainakin 4 viikkoa aurinkoisia päiviä ja jopa trooppista hellettä.
Ikävä kyllä se on todellisuus 99% useimpina kesinä. Suomen miltei ikuiseen kylmyyteenkin kyllästyy. Eikä ole kuin pari kesää kun oli niin kylmä ettei edes vilja kypsynyt. Se oli vihreää vielä lokakuussa. Tuhansien järvien maa mutta yleensä uida tarkenee parina viikkona vuodessa. "Kevät" 10 asteen yöpakkasine ja lumisateineen vielä toukokuun lopulla. Jääkylmät järvet vielä kesäkuussa.
No ei suomalainen kesä sitä ole että viikkokaupalla on yli 30 astetta eikä sada tipapakaan.
Kesän paras päivä tänään. Aurinko paistaa +16. Ensimmäinen yö kun pystyi nukkumaan. Kyllä parasta suomalaista kesää. Tätä lisää.
Nyt ne hellevastaiset on onnellisia..
32 asteen helteelläkö olet ulkona koko päivän. Älä jaksa.
6 viikkoa oli helteitä, joten pidä pää kiinni.
Aika kalsaa on. Piti vetää pitkähihaista päälle kun ulkona teki hommia. Helteet oli ihania.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään nyt, kun on normaali kesäsää. Juu, kyllä mä todella vihaan!!!! tappohelteitä. Inhoan!!!! Menneet viisi viikkoa ovat meterologienkin mielestä olleet poikkeuksellisen rajuja kuumuudessaan ja sen kestossa. Sairaalat täynnä hirmuhelteiden uhreja. Eläimet, luonto, kaikki kärsivät. Mutta niin, ei sun ollenkaan tarvitse nauttia viileämmästä. Vedä hynttyitä niskaan ja sammuta se ILPPI!
Nyt ollut harvinaisen lämmin kesä. Toissakesänä tosiaan heinäkuussa +9, jäätävä tuuli ja tihkusadetta, parhaimmillaan taisi lämpötila olla jopa +18. Hirveä kesä oli, mökillä samat vaatteet päällä kuin tammikuussa. Sitä edeltävä kylmä kesä oli 2017, puihin puhkesi lehdet vasta kesäkuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään nyt, kun on normaali kesäsää. Juu, kyllä mä todella vihaan!!!! tappohelteitä. Inhoan!!!! Menneet viisi viikkoa ovat meterologienkin mielestä olleet poikkeuksellisen rajuja kuumuudessaan ja sen kestossa. Sairaalat täynnä hirmuhelteiden uhreja. Eläimet, luonto, kaikki kärsivät. Mutta niin, ei sun ollenkaan tarvitse nauttia viileämmästä. Vedä hynttyitä niskaan ja sammuta se ILPPI!
Hirmuhelteiden uhreja Suomessa? Hellettä oli muutamana päivänä +32 ja muuten ollut +25-30. En muista lukeneeni yhdestäkään hirmuhelteen uhrista Suomessa. Muualla niitä tulee mutta lukematkin on silloin +40.
Ihanaa!
Se on ihan oma vakintasi jos olet sisätiloissa. Oletko kenties sokerista kun noin pelkäät sadetta.
Itse kävin pitkällä kävelylenkillä ja ilma oli niin raikas ja happirikas. Tuulikaan ei haittaa yhtään.
Helteet kestivät viikkokausia. Koittakaa nyt kestää muutama päivä viileämpääkin. Helteet tulee takaisin jo viikonloppuna.
Voi itku, kun koiran kanssa voi viikkojen jälkeen lenkkeillä asfaltilla ilman että tassut palaa.
Voi kun sataiskin. Meillä on nurmikko täysin kuollut veden puutteeseen, eikä vieläkään luvassa vettä.
Ilmastonmuutos pitää lomapäivän.