Naapurin koira puri lasta
8v lapsemme leikki pihallamme, kun kuulin sydäntä raastavan huudon, En ihan tarkalleen tiedä mitä tapahtui, mutta koira oli purrut lastamme meidän pihalla.
Naapuri ei kuulema ole korvausvelvollinen koska tapaus sattui meidän pihallamme? Meneekö oikeasti näin?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Mitä koira teki teidän pihallanne? Ainoa tapa, jolla tapahtuma voisi olla edes osittain kenenkään muun kuin koiran omistajan vika, olisi se, että lapsesi olisi käynyt hakemassa kytkeyn koiran naapurin pihalta tai päästänyt sen siellä irti.
Ja siinäkin tapauksessa kyse on lapsesta (minkä ikäisestä?).
Koira ilmeisesti karannut naapurilta, tässä on n. 200 metriä välimatkaa naapuriin. Lapsi on 8v, ja tietää ettei toisten eläimiin kosketa ilman lupaa. Tietää myös ettei kenenkään pihamaalle mennä. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se kiusasi koiraa ja se puolustautui puremalla. Mikä koira se oli?
Miten pieni lapsi koiraa voi kiusata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi paikalle heti. Koira pitää lopettaa.
Todennäköisesti näin. Poliisit paikalle tutkimaan asia. Laki sanelee mitä täytyy tehdä. Todennäköisesti koira tulee lopettaa.
Poliisi ei päätä mitä tehdään vaan oikeus.
Niinhän minä tuossa tosiaan taidankin sanoa, mikäli vaivautuisitte kasvattamaan silmät päähänne, arvon palstailija.
Miten naapurin koira on päätynyt pihallenne? Tietysti on koiran omistajan vika, selvitätte tilanteen esim. poliisin kanssa ja miten kannattaa tästä nyt jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaista korvattavaa tästä syntyi, pitääkö käyttää lääkärilä? Menikö jotain rikki?
Piti käyttää lääkärissä, housut ja silmälasit meni rikki. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. repimällä turkista tai hännästä, heittelemällä sitä tavaroilla tai vaikka millä tavoilla.
Todella tökeröä naapurilta edes yrittää väittää ettei olisi korvausvelvollinen. Pitäisi olla itsestäänselvyys järkevälle koiranomistajalle.
Vierailija kirjoitti:
Millainen koira?
En tiedä miten se liittyy aloitukseen, mutta joku sekarotuinen noutaja tuo varmaan on. -Ap
Kai se on rikosilmoitus sitten tehtävä. Koetin naapurille ehdottaa että korvaa pojan silmälasit ja pitää koiransa kiinni, niin ollaan sujut. Ei kuulema korvaa, niin ei ihan kauheasti jää vaihtoehtoja. Kiitos teille asiallisesti vastanneille. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kävelyllä koirani kanssa ja vastaan tuli nainen noin nelivuotiaan lapsensa kanssa. Hieman ennen kohtaamistamme lapsi otti ison risun/kepin maasta ja suuntasi sen koirani silmään, melkein koskettaen. Se tapahtui täysin yllättäen ja nopeasti. Koira ärähti kunnolla, mutta ei lähestynyt lasta. Oli hihnassa hyvin kiinni, ja olen aina varuillani.
Lapsi rupesi itkemään ja nainen minulle huutamaan. Koirani on kuulema aggressiivinen ja pitää lopettaa.
Annoin tulla samalla mitalla takaisin, mutta lapsen takia lyhyesti. Ja lähdin pois. Turhaa on tuollaisia ääliöitä käydä opettamaan.
Ja lopputulemaksi jäi, että koirani suhtautuu todella varauksella lapsiin. Tämä tapaus ei ole suinkaan ensimmäinen. Naapurin mukulat kävivät koiraani heittelemässä sepelillä myös, kun se köllötteli unillaan kytkettynä meidän pihassa. Oli rivari, ja talon nurkalta viskoivat.
Voisivat vanhemmat kasvattaa noita kurittomia kakaroitaan, jotta me kunnolliset ja huolehtivat/muiden lapsia kunnioittavat koiranomistajat saisimme elää rauhassa. (Kerään kakat enkä aiheuta ongelmia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kävelyllä koirani kanssa ja vastaan tuli nainen noin nelivuotiaan lapsensa kanssa. Hieman ennen kohtaamistamme lapsi otti ison risun/kepin maasta ja suuntasi sen koirani silmään, melkein koskettaen. Se tapahtui täysin yllättäen ja nopeasti. Koira ärähti kunnolla, mutta ei lähestynyt lasta. Oli hihnassa hyvin kiinni, ja olen aina varuillani.
Lapsi rupesi itkemään ja nainen minulle huutamaan. Koirani on kuulema aggressiivinen ja pitää lopettaa.
Annoin tulla samalla mitalla takaisin, mutta lapsen takia lyhyesti. Ja lähdin pois. Turhaa on tuollaisia ääliöitä käydä opettamaan.
Ja lopputulemaksi jäi, että koirani suhtautuu todella varauksella lapsiin. Tämä tapaus ei ole suinkaan ensimmäinen. Naapurin mukulat kävivät koiraani heittelemässä sepelillä myös, kun se köllötteli unillaan kytkettynä meidän pihassa. Oli rivari, ja talon nurkalta viskoivat.
Voisivat vanhemmat kasvattaa noita kurittomia kakaroitaan, jotta me kunnolliset ja huolehtivat/muiden lapsia kunnioittavat koiranomistajat saisimme elää rauhassa. (Kerään kakat enkä aiheuta ongelmia)
Mjaa. Miten tämä liittyy aloitukseen jossa aloittajan lapsi on ollut pihallaan leikkimässä jonne naapurin raivokas rakki on tullut ja purrut lasta?
Koiran omistajalle sakko ja koiran lopettaminenkin on mahdollista! Aloituksen tekijänkin luona on tarpeen lastensuojeluviranomaisten käynti, jos pihalla leikkivä lapsi oli liian pieni olemaan ulkona valvomatta!
Viimeksi tämä tapahtui mökillä naapurin koiran toimesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mjaa. Miten tämä liittyy aloitukseen jossa aloittajan lapsi on ollut pihallaan leikkimässä jonne naapurin raivokas rakki on tullut ja purrut lasta?
Mjaa, vastasin kysymykseen "Miten pieni lapsi voi koiraa kiusata"? Ja näytti joku toinenkin vastaavan mm. "Vetämällä hännästä". Miten hännästä vetäminen liittyi aloitukseen? Sanoiko ap esim. epäilevänsä lapsensa vetäneen koiraa kenties hännästä? Oliko sulla vielä muuta?
Vierailija kirjoitti:
Koiran omistajalle sakko ja koiran lopettaminenkin on mahdollista! Aloituksen tekijänkin luona on tarpeen lastensuojeluviranomaisten käynti, jos pihalla leikkivä lapsi oli liian pieni olemaan ulkona valvomatta!
8v on kykenevä kulkemaan koulumatkat itse, mutta liian pieni leikkimään omalla pihallaan yksin?
Vierailija kirjoitti:
Oli mikä koira tahansa, koiraa ei saa pitää irti ja mitä se teki ap:n pihalla? Poliisi paikalle ja koira lopetettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8v on kykenevä kulkemaan koulumatkat itse, mutta liian pieni leikkimään omalla pihallaan yksin?
Mistä tiedät että lapsi on 8v eikä esim 3??
No ei kai koira saa purra lasta eikä aikuista, vaikka hihnassa ja kytkettynä tuotaisiin naapurin pihaan.
Kyllä ihmisen täytyy voida luottaa, ettei koira käy kimppuun, jos naapuri pistäytyy vaikka koiransa kanssa pihaan morjenstamaan.
Koiranomistaja korvaa kivut ja kulut selvällä rahalla, nyt ainakin aluksi. Jos koira todetaan vaaralliseksi ympäristölleen ja omistaja laiminlyö velvollisuutensa huolehtia esim. kiinnipidosta, niin siitä sitten rikosilmoitus ja omat sanktionsa. Ei noin vaan saa purra. Ja omistajan kuuluu aina olla erityisvarovainen koiransa suhteen, kun on lapset kyseessä. En tiedä miten laki taas hyssyttelee, mutta talonpoikaisjärki sanois näin.