Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion kustannukset

Vierailija
25.07.2014 |

Lapseni on menossa lukioon ja häneltä vaaditaan oma läppäri,eikä meillä oikein ole varaa kunnolliseen,eikä lapsi suostu maksamaan itse vaikka hänellä on rahaa. Maksamme kirjat ja muut kulut. Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että on sitten ilman läppäriä. On taas munatonta touhua.

Vierailija
2/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano vekaralle että kopio ne kirjat ja ostaa niillä rahoilla läppärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa halvempi.

Vierailija
4/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:29"]

[/quote]

Kommentti on seksistinen! Vaadin sitä poistettavaksi! HETI!!!

Vierailija
5/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:29"]

[/quote]

Kommentti on seksistinen! Vaadin sitä poistettavaksi! HETI!!!

[/quote]

Onko tämä sitten vulvatonta toimintaa?

Vierailija
6/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen koulu vaatii omaa läppäriä? Natsimeininkiä. Lukio on kallis. Esim. Jamera myy vanhoja lukiokirjoja. Sano tytölle, että alkaa tekemään töitä jos läppäriä mielii.

Vierailija
7/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi puolet itse säästöillään, mielestäni näin oli reilua. Sanoin mukelolle, että meillä tehdään näin ja sisaruksille samallalailla. Ei vastustanut ja nyt näpyttää tyytyväisenä konettaan. Kirjat muuten maksaa kamalasti, just tilasin kahdelle lukiolaiselle, kun vielä löytää käytettyjä... Silti meni satasia, vaan pakkohan ne on ostaa.

Vierailija
8/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni menee Ressun lukioon, kirjeessä sanottiin että opintojen alkaessa opiskelijoilla on oltava oma läppari.

Vierailija
9/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lapsukainen aloittaa lukion, koulusta olisi saanut kannettavan/täppärin lainaksi. Päätettiin kuitenkin ostaa lapselle uusi läppäri, luultavasti kestää koko lukioajan. 

Koulukirjat maksaa paljon! Jos jokaisessa jaksossa kirjat maksaa sen 140e (käytetyt!), niin kirjoihin uppoaa hurja summa. Lapsi maksoi itse kirjansa.

Vierailija
10/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat läppärit alakoululaisilla... Tietenkin vanhempien kuuluu maksaa!

Vierailija
11/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:49"]

Meillä maksoi puolet itse säästöillään, mielestäni näin oli reilua. Sanoin mukelolle, että meillä tehdään näin ja sisaruksille samallalailla. Ei vastustanut ja nyt näpyttää tyytyväisenä konettaan. Kirjat muuten maksaa kamalasti, just tilasin kahdelle lukiolaiselle, kun vielä löytää käytettyjä... Silti meni satasia, vaan pakkohan ne on ostaa.

[/quote]

Hae kirjat kirjastosta (kyllä, siellä noita on) ja vie kopioliikkeeseen. Aukeaman kopiointu maksaa jonkun 3 senttiä kappale. Tarkottaa, että 200 sivusen kirjan saa 3 euroon. 200 sivua -> 100 aukeamaa * 3 senttiä = 3 euroa.

Vierailija
12/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani menee myös lukioon ja oli sanomattakin selvää, että jos haluaa oman läppärin, rahat siihen on tienattava ainakin suurimmaksi osaksi itse. Niinpä hän on reippaana tehnyt koko kesän erilaisia hanttihommia sukulaisille ja naapureille, ja saanutkin kasaan sellaisen summan rahaa, että eilen selitti ylpeänä saavansa ostetuksi juuri sellaisen hyvän läppärin kuin haluaakin.

Yh:na minulle on ihan riittävästi maksettavaa koulukirjoissa, harrastuksissa ja vaatteissa. Poika ymmärtää tämän. Ei meillä väännetä tällaisista asioista.

Vierailija
13/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kirjat kirjastosta (kyllä, siellä noita on) ja vie kopioliikkeeseen. Aukeaman kopiointu maksaa jonkun 3 senttiä kappale. Tarkottaa, että 200 sivusen kirjan saa 3 euroon. 200 sivua -> 100 aukeamaa * 3 senttiä = 3 euroa.

muuten kyllä vois tehdä näin, mutta toi kopiointi on laitonta

Vierailija
14/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:49"]

Millainen koulu vaatii omaa läppäriä? Natsimeininkiä. Lukio on kallis. Esim. Jamera myy vanhoja lukiokirjoja. Sano tytölle, että alkaa tekemään töitä jos läppäriä mielii.

[/quote]

"Tytölle" ? Ei aloittaja kertonut missään onko ko. lukiolainen tyttö vai poika.

Vierailija
15/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttönikin menee lukioon, mut läppärin saa koulusta 100e panttia vastaan kolmeksi vuodeksi ja on uusi läppäri.

Vierailija
16/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla on elatusvelvollisuus kyllä ja koulukamppeet kuuluu niihin. Lukiokirjat ja riittävä läppäri (mikä kai vaaditaan nykyään sen vuoksi, että kirjoitukset ovat siirtymässä nettiin) kuuluu siis vanhempien kustantaa eikä lapsi niitä itse hanki.

Vierailija
17/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up we go.

Vierailija
18/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun pojan lukiossa ainakaan pidä omistaa läppäriä.

Vierailija
19/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanmarjat! Tyttäreni opiskelee Ressussa ja missän vaiheessa ei sanottu, että pitää olla oma läppäri (joka hänellä kyllä on)

Vierailija
20/32 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Ressun ensi syksyn ykkösille on sanottu, että oma läppäri pitää olla. Näin luki siinä hyväksymiskirjeessä.