Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hänninen näkee itsensä erityistapauksena

Vierailija
25.07.2014 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288718240992.html

Miksi tällä logiikalla sitten näitä erityistapauksia ei voisi olla muissakin 13-vuotiaissa, jotka alkaa seurustella 33-vuotiaan kanssa. Epäreilua Hänninen, kiellät keski-ikäisiltä miehiltä kauniit rakkaussuhteet lapsiin, vaikka olet itse lapsena saanut ihan itse päättää että seukkaatko sellaisen kanssa.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme varmasti odottaa häneltä mielenkiintoista loogista päättelyä.

Vierailija
2/52 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Raahen tapaus ainut koko Suomessa ???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hänninen toteaa, että se on säädetty lapsen edun vuoksi.

- Olen varma, että jos joku neuvolassa tai lääkärissä olisi minun kohdallani 20 vuotta sitten katsonut, että tilanteeseen olisi pitänyt puuttua, olisi kyllä ratkaisuja tehty, hän sanoo."

Ei toi nainen osaa asettua omassa tilanteessaan objektiiviseen asemaan. Tuon haastattelun olisi siis pitänyt jotenkin paikata niitä juttuja, joita on aiemmin laukonut...

Sitä paitsi, Perttiä tuossa tulisi haastatella eikä Katjaa! olisi paljon fiksumpaa kysyä mieheltä itseltään että kuinka se rakkaus pääsi jo reilusti yli 30-vuotiaana syttymään alakoululaiseen tyttöön.

Vierailija
4/52 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on oikea malliesimerkki hyväksi käyttäjän manipuloimasta lapsesta....ja josta kasvoi aikuinen. Nimenomaan tuon vuoksi pitäisi puuttua jokaiseen tapaukseen.

Vierailija
5/52 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:09"]

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288718240992.html 

Miksi tällä logiikalla sitten näitä erityistapauksia ei voisi olla muissakin 13-vuotiaissa, jotka alkaa seurustella 33-vuotiaan kanssa. Epäreilua Hänninen, kiellät keski-ikäisiltä miehiltä kauniit rakkaussuhteet lapsiin, vaikka olet itse lapsena saanut ihan itse päättää että seukkaatko sellaisen kanssa.

[/quote]

Tuo on lähinnä omaa logiikkaasi, jota tuossa esität. Itseasiassa tuollainen logiikka on netissä niin vanha ilmiö, että sen eri variaatioille on omat luokittelunsa. Löytynee kun haet argumentaatiovirheitä googlesta. 

Vierailija
6/52 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänninen hokee kuin papukaija tuota samaa lausetta: olisi puututtu, jos olisi katsottu että on tarvetta puuttua.

Ihan normaaliahan se on että kolmevitonen työntyy seiskaluokkansa aloittaneeseen tyttöön ja laittaa tämän raskaaksi, jos myöhemmin lapsia tulee vielä lisää ja tytön vihdoin täysi-ikäistyessä menevät naimisiinkin. Miehelle pisteitä myös siitä että auttoi tyttöä kasvamaan aikuiseksi, koska 13-vuotiaalla on vielä lapsen ääni, pituuskasvukin kesken ja vartalo kuten murrosiän alussa olevalla tytöllä muutenkin, oli siinä kehittyneet rinnat tai ei.

Kaunis rakkaustarina, kaiken kaikkiaan.

Vierailija
7/52 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota seurustelukuviota voi ainakaan minun moraalilla ymmärtää. Heillä päin on ilmeisesti toiset moraalisäännöt. Aamulla puhuimme miehen kanssa aiheesta, meillä on 14-v tytär ja oltiin molemmat sitä mieltä, että jos 20 vuotta vanhemman miehen kanssa alkaisi seurustella, löytäisi mies itsensä aika äkkiä raastuvasta. En katsoisi HETKEÄKÄÄN tyttären hyväksikäyttöä. 

Jokainen perhe tyylillään, tuo oli sitten heidän perheensä tyyli.

Vierailija
8/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:09"] http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288718240992.html Miksi tällä logiikalla sitten näitä erityistapauksia ei voisi olla muissakin 13-vuotiaissa, jotka alkaa seurustella 33-vuotiaan kanssa. Epäreilua Hänninen, kiellät keski-ikäisiltä miehiltä kauniit rakkaussuhteet lapsiin, vaikka olet itse lapsena saanut ihan itse päättää että seukkaatko sellaisen kanssa. [/quote] Onko se sulle ihan oikeasti ongelma, että voi miten epäreilua? Jos ei niin mikä sitten on? Onko niin, että sä et ole saanut itse päättää omista asioistasi ja se katkeroittaa? [/quote] Lapsia pitää suojella 35-vuotiailta vaimonetsijöiltä ja aikuisilta, jotka sallivat moisen operoinnin.

[/quote]

Onko tuo muka nykylain mukaan sallittua vai jäikö sinulta moinen pikku yksityiskohta taas miettimättä?

[/quote]

Kyllä se oli ihan yhtä tuomittavaa, törkeä lapseen kohdistunut rikos, jo 20 vuotta sitten. Kukaan asiasta tietoinen vain ei puuttunut siihen.

Vierailija
9/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:09"] http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288718240992.html Miksi tällä logiikalla sitten näitä erityistapauksia ei voisi olla muissakin 13-vuotiaissa, jotka alkaa seurustella 33-vuotiaan kanssa. Epäreilua Hänninen, kiellät keski-ikäisiltä miehiltä kauniit rakkaussuhteet lapsiin, vaikka olet itse lapsena saanut ihan itse päättää että seukkaatko sellaisen kanssa. [/quote] Onko se sulle ihan oikeasti ongelma, että voi miten epäreilua? Jos ei niin mikä sitten on? Onko niin, että sä et ole saanut itse päättää omista asioistasi ja se katkeroittaa? [/quote] Lapsia pitää suojella 35-vuotiailta vaimonetsijöiltä ja aikuisilta, jotka sallivat moisen operoinnin.

[/quote]

Niin? Ja Hänninen ei halua tätä?

[/quote]

"Europarlamentaarikko Merja Kyllösen sijalle eduskuntaan nouseva raahelainen Katja Hänninen sai ensimmäisen lapsensa vain 14-vuotiaana. Katja kertoi asiasta eilen maanantaina (23. 6.) Raahen Seutu -lehdessä.

Katja on naimisissa itseään 20 vuotta vanhemman Pertin kanssa, jonka kanssa hän myös sai ensimmäisen lapsensa 19 vuotta sitten. Tuolloin Katja oli 14- ja Pertti 34-vuotias.

Suomen rikoslaissa 16-vuoden suojaikäraja määritellään näin:

Rikoslaissa on pykälä (Rikoslain 20. luku 6 §), jonka tarkoituksena on suojata lapsia seksuaaliselta hyväksikäytöltä. Suomessa suojaikäraja on 16 vuotta, mikä tarkoittaa, ettei kukaan saa ryhtyä seksuaaliseen suhteeseen tai tekoon alle 16-vuotiaan lapsen kanssa. Toinen ikäraja on 18 vuotta. Tämä suojaa nuorta perheensisäisessä ja luottamussuhteessa (esimerkiksi opettaja, valmentaja) lapsen seksuaalisessa hyväksikäyttö tapauksessa. Poikkeuksena tästä ovat iältään tai henkiseltä ja fyysiseltä kehitykseltään lähellä toisiaan olevien nuorten väliset seksisuhteet, silloin kun kyseessä on molemminpuolinen suostumus.

Lukijat raivostuivat

Artikkeli julkaistiin myös Raahen Seutu -lehden verkkosivuilla ja lyhyessä ajassa se aiheutti niin kovasanaisen kommentointiryöpyn, että kommentointi jouduttiin sulkemaan. Katja kertoo Seiskalle, että hänen mielestään kenelläkään ei ollut tarvetta puuttua hänen ja Pertin suhteeseen 20 vuotta sitten. Seiskan tietojen mukaan artikkelin kommentoijat olivat täysin eri mieltä.

- Miksi olisi? Olen onnellinen, että olemme edelleen yhdessä. Meillä on hieno perhe ja viisi lasta. Ne jotka ovat tunteneet minut nuoresta asti tietävät, etten ole juurikaan muuttunut. Elän samanlaista perhe-elämää kuin 20 vuotta sitten, Katja kertoo Seiskalle.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Raahen Seutu -lehti."

Vierailija
10/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 20:01"]

[/quote]

Niin? Ja Hänninen ei halua tätä?

[/quote]

Totta kai haluua, mutta on myös ERITYISTAPAUKSIA kuten heidän pedoperhe.

Vierailija
11/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 21:35"]

Tehtäiskö tästä case eli keissi. Taustojen selvitys voisi olla erittäin mielenkiintoista näet.

[/quote]

Kunpa joku tutkiva surnalisti olisi tehnytkin siitä keissin. Kesällä, kun tapaus oli vielä tuore, joku taisi vain todeta ettei mitään keissiä tule, koska kaikki tutkivat toimittajat ovat vasemmalle kallellaan - eihän korppi korpin silmää noki.

Vierailija
12/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi tuo yksi tyyppi tuomittiin vähän aikaa sitten kun asui jonkun 14 vuotiaan tytön kanssa? Eikö laki ole enää sama kaikille?

Vierailija
13/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:58"]

No miksi tuo yksi tyyppi tuomittiin vähän aikaa sitten kun asui jonkun 14 vuotiaan tytön kanssa? Eikö laki ole enää sama kaikille?

[/quote]

Laki on sama, mutta aikanaan oli hieman enemmän joustovaraa viranomaisilla että puututaanko joihinkin asioihin kuin esim. nyt. Rangaistessa noudatetaan rikoksen tekohetken lakia.

Kuten tälle trollaavalle porukalle on sataan kertaan sanottu, homma on ehkä ikävä mutta syyteoikeus on vanhentunut. Lisäksi ei se ole sen uhrin vika jos eri tahot päättivät jättää puuttumatta aikanaan. Nykyisin noudatetaan tänäpäivänä voimassa olevaa lakia.

Vierailija
14/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uhri. Toiset ovat kypsempiä kuin toiset ja pystyvät parisuhteeseen, avoliittoon ja äitiyteen ja yläasteella.

Vierailija
15/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sivu

Vierailija
16/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hännisen arvojen uskottavuus tullaan mittautaumaan seuraavissa eduskuntavaaleissa. Sitten selviää kuinka monta pedofiilimyönteistä äänestäjää Raahen, tai siis siellä Hännisen vaalipiiriin kuuluvalla alueella on. Kaikki Hänniselle annetut äänet ovat myös myönteinen kanta Hännisen Caselle. Mä en mahda sille mitään mutta Hännistä katsellessa näen keskenkasvuise naisen, liian paljon, liian varhain annettu. Jos hän hyväksyy itselleen tehdyn rikoksen ja vielä suojelee rikoksentekijää, on naimisissa tuon kanssa niin miten voi olettaa että hän olisi missään nimessä oikeustoimikelpoinen persoona edustamaan sitä suomalaista jonka mielestä Hännisen lapsena raiskannut kuuluisi oikeuden eteen, tuomittavaksi?

Vierailija
17/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 08:12"][quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 07:58"

[/quote]

Laki on sama, mutta aikanaan oli hieman enemmän joustovaraa viranomaisilla että puututaanko joihinkin asioihin kuin esim. nyt. Rangaistessa noudatetaan rikoksen tekohetken lakia.

Kuten tälle trollaavalle porukalle on sataan kertaan sanottu, homma on ehkä ikävä mutta syyteoikeus on vanhentunut. Lisäksi ei se ole sen uhrin vika jos eri tahot päättivät jättää puuttumatta aikanaan. Nykyisin noudatetaan tänäpäivänä voimassa olevaa lakia.
[/quote]
Joustovaraa? 20 vuotta sitten joku teki virheen, koska ei ilmoittanut asiasta. Kyllä siitä olisi tullut tuomio jos seiskaluokkalainen oli seksisuhteessa 35 vuotiaan kanssa ja koulun henkilökunta olisi tehnyt työnsä ja suojellut lasta ilmoittamalla poliisille. Enpä usko että syyttäjä olisi jättänyt syyttämättä.
Virheitä virheiden perään, joita jälkikäteen on mahdoton korjata.

Vierailija
18/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinsanoen 39/39 tarkoittaa vaan sanoa että kuten case-erikassa, lastensuojeluviranomaiset tiesivät aikoinaan case-hännisestä mutta eivät katsoneet aiheeksi puuttua asiaan. Hyväksikäyttäjä oli perhetuttu ja tytön vanhempien suojeluksessa?

Vierailija
19/52 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäsiä katjan lapset on? :/ Onko osannut/osaakohan suojella niitä pedofiileilta, vai hyväksyisikö lapsilleen saman kohtalon kuin itsellään oli?

Vierailija
20/52 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa onneton esitys UV:ssa. Huomaa, että isäntä! on ollut lapsen (hänen) kasvattaja. Surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä