Kysymys espootyylistä
Espoolaisrouvien kerrotaan pitävän "nahanvärisiä" eli konjakinruskeita nahkalaukkuja. Minkä värisiä kenkiä he käyttävät, mustia vai ruskeita? Täytyykö kenkien ja laukun mätsätä yhteen, kun molemmat ovat nahkaa?
Kommentit (16)
Tottakai laukun ja kenkien värin pitää mätsätä. Muuallakin kuin Espoossa.
Espoolainen ei mätsää väkisin mitään eli sekoittaa eri väristä kangasta ja nahkaa surutta. Espoolaisen tyyli on itsevarman huoleton ja monen mielestä näyttää että on harkinnut kokonaisuuden, mutta hän on pukenut sellaista päälle jossa viihtyy.
Jos näet jonkun joka mätsännyt esim laukun, vyön ja kengät tismalleen samalla nahalla tai samalla merkkilogokuviolla väreineen päivineen niin kyseessä on liikaa yrittävä wannabe-porvari joka todennäköisesti jostain Itä-Helsingistä tai Vantaalta mutta silti aluperin jostain suomalaisesta nurkkakunnasta ;-D
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:09"]
Tottakai laukun ja kenkien värin pitää mätsätä. Muuallakin kuin Espoossa.
[/quote]
Tämä ajattelutapa on niin 90-lukua, eikä niin ajatella enää missään muualla kuin jossain Lapissa, Savossa tai Kainuussa.
Ei pysty auttamaan.. en omista yhtäkään nahanväristä laukkua. Sorry.
Olet väärässä. Käytän musta-valkeaa laukkua ja kengät on just samaa väriä.
Joo pitää osittain paikkansa. Ostin juuri uuden nahanvärisen laukun. Kengät mulla on milloin minkäkin väriset. t. espoolainen rouva
Olen espoolainen rouva, ja käytän kaiken värisiä kenkiä, ja kaiken värisiä laukkuja ristiin rastiin. Oliko muuta kysyttävää?
Mä mätsään nyt itseni tohon pihalle joissain vanhoissa crockseissa ja mukana tyyliin sopiva prisman muovikassi, jossa vesipullo, mansikoita ja kirja. Hei hei....
Olen Espoolaisrouva ja käytän vain mustaa ja leopardikuosia. Hiukset on platinan valkoiset ja silmämeikki kaukana luonnollisesta. Aurinkolasit on mustat ja Audi musta. Kotini on vitivalkoinen ja siivoja thaimaasta.
Tämmöset satulalaukut näyttää olevan nyt rikkaan näköisten espoolaisnaisten suosiossa
http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/06/c3/be/06c3be57a67db942527bba1fcc8d874f.jpg
Eniten ruskeaa, mutta myös muita värejä näkynyt, jollain naisella oli harmaan jakkupuvun kanssa hieno petrolinvihreä tuollainen. Haluaisin samanlaisen.
^ noitako muuten ap tarkoitti niillä konjakinvärisillä espoolaisten laukuilla ?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:39"]
Olen Espoolaisrouva ja käytän vain mustaa ja leopardikuosia. Hiukset on platinan valkoiset ja silmämeikki kaukana luonnollisesta. Aurinkolasit on mustat ja Audi musta. Kotini on vitivalkoinen ja siivoja thaimaasta.
[/quote]
Ei kuulosta espoolaiselta. Olet oikeasti Vantaan Martinlaaksosta ja se niillä nurkilla liikkuva aasialainen on laiton pakolainen sinun naapuristasi. :D Autosi on oikeasti Skoda tai Opel?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:43"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:39"]
[/quote]
Ei kuulosta espoolaiselta. Olet oikeasti Vantaan Martinlaaksosta ja se niillä nurkilla liikkuva aasialainen on laiton pakolainen sinun naapuristasi. :D Autosi on oikeasti Skoda tai Opel?
[/quote]
Kateellinen.
Aito espoolaisrouva osaa käyttää pientä alkukirjainta. Tuollaisia leopardikuvatuksia ei kyllä ainakaan meidän kulmilla näy ja siivoojatkin ovat joko suomalaisia tai Baltiasta.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:39"]Olen Espoolaisrouva ja käytän vain mustaa ja leopardikuosia. Hiukset on platinan valkoiset ja silmämeikki kaukana luonnollisesta. Aurinkolasit on mustat ja Audi musta. Kotini on vitivalkoinen ja siivoja thaimaasta.
Voi höpöli...eihän se thaikku mikään siivooja ole.
Espoolaisrouva vastaa: olet nyt hakoteillä. Käytän kangaslaukkua ja tennareita.