Teetkö sinäkin tämän yleisen virheen?
Tällaiset otsikot saavat sinut klikkaamaan, vaikka sisältöä ei sitten juuri olekaan. Klikattuasi huomaat olleesi vain vedätetty klikkausmedian objekti. Tämä ei ole sattumaa, vaan kaupallinen ihmisaivojen hallintaprosessi, jonka osana me kurja klikkauskarja olemme.
Klikkaaja ei saanut juuri mitään, mutta lehti sai lisää klikkauksia tilastoon. Niitä lehti sitten esittelee asiakkailleen, eli kertoo mainostajille, että näin paljon meitä klikataan. Ja mainostajat tykkäävät kohderyhmistä, jotka klikkaavat, kun käsketään ja ostavat, kun käsketään. Lehti saa sivuilleen mainoksen ja siitä rahaa. Rahantulon kasvattamiseksi on tehtävä aina vain röyhkeämpiä otsikkohuijauksia.
Tässäkö syy tähän asiaan - tällainenko on tämä seikka, tiesitkö tämän tästä?
Kommentit (9)
Klikkailen myös otsikoita, joissa lukee "Romaniassa on romaneja" tai "Välimeri on täynnä vettä" eli klikkailen auki juttuja, joiden otsikko kertoo itsestäänselvyyden eikä juttu tuo lisävalaistusta.
Roskaotsikoiden klikkausten määristä päätellen ei ole monenkaan tiedossa, että heitä vain narrataan.
Tässä näkemys tästä asista, katso mikä hurja väite. Tätäkö tämä tarkoitti - klikkaa.
Nämä viisi virhettä sinäkin teet, katso mitkä.
Meinasin tulla sanomaan, että sussa olisi ainesta iltapäivälehden toimittajaksi.
Käytän Ampparit-palvelua, ja olen estänyt mm. seuraavat sanat: "tämä", "näitä", "katso", "näin".
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 12:28"]
Roskaotsikoiden klikkausten määristä päätellen ei ole monenkaan tiedossa, että heitä vain narrataan.
[/quote]
Ja? Keneltä se on pois, vaikka klikkaillaan?
Joo, täällä tulee avattua joskus ihan uteliaisuuttaan jos on joku ihan typerä otsikko, varsinkin jos mitään järkevää otsikkoa ei näytä olevan.
Eikö tuo nyt ole ihan yleistä tietoa?