Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gyne otti näytteen ja tutki siinä heti mikroskoopilla, ostan nyt oman ja tutkin itse omat näytteeni, neuvokaa

Vierailija
19.07.2021 |

Oon siis itseoppivaa sorttia ja ehkä hyvä oppimaan uutta, aina kiinnostunut kaikenlaisesta. Eli tähänhän tarvittaisiin kai laboratorionhoitajan koulutusta tai bioanalyytikon,mutta mulla ei ole aikaa käydä 4 vuotta lässyn lässyn kursseja jne muuta fysiikkaa tai kemiaa (nämä on jo hallussa). Olen päätynyt ostamaan oman tutkimuslaboratorion netistä ja tutkimaan omat veri/gynekologiset näytteeni itse. Oppikirjathan on kirjastoissa. Samaa tekee kaupalliset laboratoriot. Eli. Jos gynekologi osaa tutkia esim. hiivan/bakteerin alapään näytteestä , sen osaan tehdä minäkin ja kuka tahansa. Jo 9.luokan biologian tunnilla opeteltiin mikroskoopin käyttöä. Ootteko muut laboratorionhoitajat tutkineet omia veri- ym. näytteitänne, esim. kotona?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Otan myös itse koepalat mm. maksasta. Harjoittelen parhaillaan ruumiinavauksen suorittamista, että voin tehdä senkin sitten itse.

Vierailija
2/6 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin nyt, teiltä laboratorionhoitajilta, kuinka VAIKEAA on määritellä joku tutkimustulos jostain näytteestä, esim. juuri limakalvonäytteestä hiivatulehdus, bakteeri, tai verinäytteestä vaikka hemoglobiinitaso? Verinäytteitähän tutkitaan kai pelkillä lapuilla, joissa on se asteikko kait? Eihän se vaikeaa ole, vertaa vaan mikä väri siihen lappuun tulee...? Enkä tässä nyt tarkoita jotain vaikeita, dna näytteitä tietenkään, vaan ihan helppoja perusnäytteitä joista tulokset saa saman pv aikana.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan näitä kotinäytepakkauksia myynnissä apteekeissa ja nyt COVID testejä tokmannilla/lidlissä, ja myös vasta-ainetestit sormenpäänäytteeestä myös 5euroa/kpl.

Eli ei ne vaikeita ole. 

Vierailija
4/6 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset semmosen 10-20 tuhatta maksavan mikroskoopin, jotta onnea vaan harrastukseen.

Vierailija
5/6 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettutieteen itseopiskelleena yliviikarina tiedän kuinka helppoa on tutkia yleisimmät vaivat. Usein pelkkä nuuhkaisu riittää. Yleensä penisiliini ja antibiootit riittää. Karkeasti neljälle viidestä naisesta pitää määrätä dildotus akuutin puutteen takia. Lähes aina syy on liian pitkään jatkunut pihtaaminen. 

Mikroskoopeista kiinostuneet voi ostaa käytettyjä suhteellisen halvalla kun lettutieteen opisto pistää vanhat laitteet myyntiin elostelukuussa. Tautien mallikappaleet riitta ja sari ovat syyskuusta alkaen vuokrattavissa myös etäopiskelijoille. Niistä löytyy tavallisten lisäksi eksoottiset ja harvinaiset lettutaudit. Varsinkin sari on tautikirjoltaan suorastaan kiehtova. 

Käytettyjen laitteiden ostajille tärkeä huomautus. Pese ja desinfioi laite/laitteet ennen käyttöönottoa.

Vierailija
6/6 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerien kasvattamiseen ja tunnistamiseen tarvitset erilaisi kasvualustoja, inkubointilämpökaapin, reagensseja, värjäykseen väriaineita, kiinnitykseen liekin ja sitten tietty sen hyvän mikroskoopin. Ja opin mikä epiteelisol, punasolu, bakteeri, hiiva, sauva, kokki….

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän