Ruoan hinta. Kotipizza järkytys
Katselin tuossa hieman pikaruokaa, josko ei jaksaisi tehdä itse vaan hakisi vuosien tauon jälkeen perhepizzan Kotipizzasta.
Ei hyvä jumala! Special Opera perhepizza maksaa 20 euroa! Siis vanhoissa mummonmarkoissa 120! Yksi saakelin pizza!
Taidanpa kuitenkin hakea ainekset ja tehdä itse kunnon rucolapizzan.
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 09:25"]
Eikö tuo ole halpa, jos siitä koko perhe syö?
Käytiin juuri Suomessa ja Kotipizzassakin tuli piipahdettua. Mä ostin 7 normaalikokoista pizzaa ja lasku oli vähän yli 50€. Pizzat oli tosi hyvät ja tuosta määrästä sai 8 henkeä mahan täyteen. Mun mielestä ei lainkaan paha hinta. Ja herkullista oli :)
[/quote]Kuka jäi ilman?
[/quote]
No esimerkiksi minä en koskaan syö kokonaista pizzaa. Riittää hyvin siivu tai kaksi, joten oletan, että niin nuo yllämainitutkin ovat ehkä tehnee.
Perhepitsasta syö kaksi täysikokoista syöjää, neljälle ei riitä millään. Perhepitsahan vastaa kahta tavallista lättyä täytteiltään, mutta pohja on isompi. Näin ollen en pidä 10 euroa/ kärsä tuosta sonnasta mitenkään järkevänä hintava vrt esimerkiksi hyvä lounaspöytä. Kotipizzan tuotteissa vielä ihmeellinen kitkerä maku ja juusto halvinta kuonaa mitä löytyy. Lihatuotteiden laatua en lähde edes arvailemaan, kun reilut 10v sitten opiskeluaikana kyseisessä puljussa työskennellessäni 'lihat' oli laadultaan halvinta ja heikointa mitä löytyy. Tuskinpa kilpailun kiristyessä raaka-aineet ainakaan laadukkaammiksi ovat muuttuneet.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 09:25"]
Eikö tuo ole halpa, jos siitä koko perhe syö?
Käytiin juuri Suomessa ja Kotipizzassakin tuli piipahdettua. Mä ostin 7 normaalikokoista pizzaa ja lasku oli vähän yli 50€. Pizzat oli tosi hyvät ja tuosta määrästä sai 8 henkeä mahan täyteen. Mun mielestä ei lainkaan paha hinta. Ja herkullista oli :)
[/quote]Kuka jäi ilman?
[/quote]
No esimerkiksi minä en koskaan syö kokonaista pizzaa. Riittää hyvin siivu tai kaksi, joten oletan, että niin nuo yllämainitutkin ovat ehkä tehnee.
[/quote]
Mä en ikinä tulisi kotipizzan pizza siivusta täyteen, en edes kahdesta. Enkä yleensä edes kokonaisesta normaalista pizzasta, siksi vituttaa maksaa niitä kiskuri hintoja. Ei en ole läski vaan aivan normaali painoinen BMI 21 luokilla.
En käytä ko puljua koskaan. Rasvaisia ja kalliita lätysköitä. Isolle porukalle itsetehty levypitsa kätevä. Jokainen voi omalle kulmalleen valita mieliraaka-aineen ja kaikki mukaan pilkkomaan aineksia!
Ai yhdestä kotipizzan siivusta täyteen, hah :D. Minäkin tulen täyteen kun syön yhden herneen, läskit!
Kotipitsan pitsasta tulen täyteen, samaa ei voi sanoa PizzaHutin pitsasta. Molemmissa on se hyvä puoli, että pizzan saa myös gluteenittomana.
Joissain pitserioissa on myytävänä sukupitsaa.
Hyvin tulee kotipixxan pitsasta täyteen. Lisukkeeksi yleensä tehdään mieheni kanssa salaattia, koska ei pelkkää rasvaista pitsaa halua vetää. Ällöttäisi aika kauan, jos ruoka koostuisi pelkästä rasvaisesta pitsasta. En voi ymmärtää miten täällä on ihmisiä, jotka vetää kahdestaan perhepitsan tai valittaa että pitsasta ei tule täyteen.
Olisit kertonu missä suunnilla asut ni oltas löydetty hyvä ja halpa pizzeria:)
Samaa ihmettelen kuin 27! Itse otan kotipizzasta aina kotzonen, minkä saa ihan mistä vain pizzasta. Yleensä jää vielä lopusta reunoja ja salaattia syömättä kun en meinaa jaksaa syödä loppuun. Lopetan syömisen kun nälkä lakkaa, en ymmärrä miksi pitää syödä aina niin hirmusia määriä "koska on maksanut, ei voi heittää hukkaan"
Ei tarvitse yhtään ihmetellä miksi suomalaiset on niin lihavia ja "pöhöttyneen näköisiä". Kun mätetään järkyttäviä annoksia (huonolaatuista) ruokaa naamariin. Annoskoot vaan kasvaa ja kasvaa, kaikki sipsit, karkit yms on megakokoa jne. Muistaako kukaan lapsuudesta vielä 70g pusseja? Nyt kaupoista saa 350g pusseja ja kilon laatikkoja joka kaupasta. Mitä järkeä?
Pikaruuasta tullut monelle arkiruokaa, eikä sitä pidetä enää "herkkuna" kuten ennen. Itse en ainakaan saanut lapsena viikottain pizzaa/hampurilaisia/limpparia mitä moni näyttää lapseen syöttävän, koska se on niin helppoa hakea. Eikä ruokaa syödä enää edes yhdessä ruokapöydässä, vaan äiti ja isi syö omalla tietokoneellaan ja lapset katsoo telkkaria tms.
Liian halpa, jos 20:lla saa neljän hlön aterian. Suomessa ei yrittäjyys kannata, liian pihi kansa. Tunnen muuten konkan tehneen ex Kotipizza-yrittäjän, ei ollut tuottoisaa näillä hinnoilla, monien vuosien piina.
Olemme paska maa, ja kansa ei ole valmis kuluttamaan muuhun kuin asuntolainojen korkoihin.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 12:19"]Liian halpa, jos 20:lla saa neljän hlön aterian. Suomessa ei yrittäjyys kannata, liian pihi kansa. Tunnen muuten konkan tehneen ex Kotipizza-yrittäjän, ei ollut tuottoisaa näillä hinnoilla, monien vuosien piina.
Olemme paska maa, ja kansa ei ole valmis kuluttamaan muuhun kuin asuntolainojen korkoihin.
[/quote]
Ei varmaan ollut tuottoisaa, kun kukaan ei enää näillä hinnoilla sielä käy. ;)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:59"]
Hyvin tulee kotipixxan pitsasta täyteen. Lisukkeeksi yleensä tehdään mieheni kanssa salaattia, koska ei pelkkää rasvaista pitsaa halua vetää. Ällöttäisi aika kauan, jos ruoka koostuisi pelkästä rasvaisesta pitsasta. En voi ymmärtää miten täällä on ihmisiä, jotka vetää kahdestaan perhepitsan tai valittaa että pitsasta ei tule täyteen.
[/quote]
Siis toisin sanoen ette tule siitä pizzasta täyteen vaan syötte paljon muutakin. Eipä siellä raflassa/reissun päällä mitään salaattia siihen oheen saa väsätyksi.
Kotipizzan hyvä puoli on se, että reissun päällä tietää saavansa sen verran takuulaatua, ettei mikään yllättävä ruokamyrkytys iske. Kebabkänkkylöistä ei vieraalla paikalla tiedä, niissä toki hyvät on hyviä, mutta huonot on sitten tosi huonoja.
En ymmärrä kuka kotipitsan pitsoja edes syö? On kuin heittäis rahaa ojaan!
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:59"]
[/quote]
Siis toisin sanoen ette tule siitä pizzasta täyteen vaan syötte paljon muutakin. Eipä siellä raflassa/reissun päällä mitään salaattia siihen oheen saa väsätyksi.
Kotipizzan hyvä puoli on se, että reissun päällä tietää saavansa sen verran takuulaatua, ettei mikään yllättävä ruokamyrkytys iske. Kebabkänkkylöistä ei vieraalla paikalla tiedä, niissä toki hyvät on hyviä, mutta huonot on sitten tosi huonoja.
[/quote]
Me syödään pizza puoliksi ja salaattia lisäksi. Se on hyvä setti.
32, joo ei aina tiedä mitä kebabbiloista saa.
Itsellä menee todella usein näistä paikoista maha sekaisin, kun ruoka on niin rasvaista. Enkä väitä että kotipizzan pizza on sen terveellisempää, mutta harvoin "lilluu" rasvassa kuten nämä kebabbiloiden pizzat. Ruoka-aineissa on myös eroa, en ikinä ota kinkkua täyteeksi muualla kun kotipizzassa, jossa kinkku on kinkkua eikä suikaloitua hk:n sinistä, kuten noissa halvoissa kebabbiloissa. Ja täyteeksi saa muutakin, kuten poroa, kanttarellejä, sipulia.
Itse ainakin käyn sen verran harvoin pizzalla, että haluan jotain erilaista mitä kotona en saa. Kotona voi tehdä sitten sitä perus jauhelihapizzaa.. :)
Minä syön yksinäni "perhepizzan". Ei riitä koko perheelle. Ja ei, en ole läski.
-N25-
Miten kp saakaan niistä niin ankeita? Onko tomattikastike erillainen vai se kun säästetään aineiksissa niin ei saada niihin mitään makua?
siksi me suosimmekin kebabpaikkoja. pitsa 5-7e. kebab pikkuisen hintavampi.
eikä kukaan ole vielä saanut ruokamyrkytystä, vaikka tuollaisten paikkojen hygieniatasolla jotkut pelottelevat!
kotipitsan pitsat ovat kaikenlisäksi pahoja..
Änkilän mäeltä tien päällä ostettiin pizza kotiin vietäväksi. Maksoi muistaakseni n. 13 euroa. Kaksi ihmistä jäi nälkäiseksi. Ja surkea pizza. Enemmän reunoja kuin täytteitä. Se oli rystöä.