Miten olet nukkunut helteellä?
Olet saanut hyviä ja syviä yöunia ja olet tuntenut aamulla olon virkeäksi? Iltasuihku vie yöunia myöhemmäksi, mutta hellepäivä ja lämpimät yöt tekivät unista raskaita ja huonolla tavalla sikeitä.
Pallukka.
Kommentit (24)
Parvekkeella. Sisällä liian lämmintä.
Ilmalämpöpumpun viileydessä nukun ja erittäin hyvin.
Huonosti. Itse asiassa hyvin huonosti! Onneksi nyt parina päivänä on saanut laskettua asunnon lämpötilaa yöllä kun ulkona on viileämpää, on saanut nukuttuakin paljon paremmin...
Menen nukkumaan klo 4.00 ja herään 14.00. Unirytmi sekaisin
En kovin hyvin, mutta ei johdu helteistä pelkästään. Makuuhuone itse asiassa aika viileä kun on kellarikerroksessa.
Ihan hyvin.
Tuuletin puhaltanut ilmaa suoraan päälle koko yön.
Aika huonosti. Ekat helleviikot meni ihan ok, unet jäi lyhyeksi mutta muuten nukuin ihan hyvin. Lomalla olin joten pikkupäikkärit paikkas tarvittaessa väsymystä.
Nyt eka työviikko takana, töissä ilmastointi surkea ja lämpötila huitelee 27-29 asteessa, seisomatyö. Vaikka kotona on sisällä saanut pidettyä lämmöt pari astetta alemapana, usein on kuitenkin ilmankosteus korkea, joka vaikeuttaa oloa, joten yöt on olleet hankalia ja raskaita. Jotenkin kroppa väsähtänyt jatkuvaan kuumuuteen. Viimeset neljä yötä olen nukkunut tosi huonosti jo, 4-6h yössä, heräten parin tunnin välein tukalaan oloon.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin.
Tuuletin puhaltanut ilmaa suoraan päälle koko yön.
Minulla myös tuuletin puhaltaa kohti koko yön, tai oikeastaan kaksi, toinen kohti jalkoja ja toinen naamaan. Muuten ei tulisi nukkumisesta mitään. Välillä ihan palelee, mutta se ei tunnu helteellä ollenkaan pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Menen nukkumaan klo 4.00 ja herään 14.00. Unirytmi sekaisin
Ei se mitään sekaisin ole. Hyvä rytmi tuo on ja saat lisäksi paljon uniaikaa.
Hyvin nukun. Välillä herää yöllä vähän hikisenä, kun on vetänyt paksun peiton unissaan päälleen. Tiedän, että voisi nukkua pelkällä pussilakanalla, mutta en ole vaan jaksanut. Itselläni on muita univaikeuksia paljon enemmän ja tämän helle on niistä pienin.
Ihan hyvin. Ei helteet mun nukkumista ole haitannut. Päivällä mä kärsin kun on liian kuuma enkä jaksa tehdä mitään.
Valvoisin mieluiten yöt ja nukkuisin päivät mutta sattuneesta syystä en voi tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki naisille: nussittuna nukkuisit paremmin! 😜
Kiitos Toimi!
Välillä hankalaa. Joskus on herännyt kuin tuntuisi että on lämpöhalvauksessa.
Nukkunut huonosti.
Unirytmi mennyt sekaisin. Olen väsynyt puolenyön jälkeen, menen sänkyyn, ja joudun vaihtamaan asentoa ja pyörin aamuneljään, nimittäin minulla on ilmalämpöpumppu ja tuuletin. Lämpöpumppua käytän makkarin esiviilennykseen, ja joudun sulkemaan sen koska se puhaltaa suoraan päälle, se on osaltaan aiheuttanut nyt priformis eli pakaralikasen vaikean jumin ja se on todella kipeä.
Olen hikimärkä ja pyyhin pyyhkeellä välillä koska tuuletintakaan en voi käyttää koska sen veto aiheuttaa helveltillisen kivun tuohon pakaraan ja toiseen jalkaan.
Jos saan unta parin tunnin välein vastaavasti alle parin tunnin horrospätkiin.
Käytän lihasrelaxanttia ja ibuprofeiinia, mutta ne eivät valitettavasti auta kuin vähän. 500 mg ei voi ottaa neljän tunnin välein, tullut jo vatsavaivoja.
Koitan syödä tukevan aterian ennen nukkumaanmenoa puuroa tms, joka väsyttää, ja niin se tekeekin, mutta se pakarakipu hermosärky pitää hereillä.
En enää ole käyttänyt alkoholia mutta onneksi ollut viiniä kaapissa niin juon sitä ennen nukkumaanmenoa ja se rentouttaa mutta ei riittävästi.
Parhaiten toimii ibuprofeiini sachet pussista ja magnesiumtabletti, jos vain saisi tyynyt niin ettei olisi tuota kipua.
Nyt sängyssä on 8 erimuotoista tyynyä että saisin kivuttoman asennon.
Alkaa ottaa mielenterveyteen, olen ollut fyssarilla kahdesti ja hierojalla kerran ja itsekin hieron ja teen venytykset, mutta kivuliasta silti.
Vaikuttaa työntekoon, vaikka onneksi kotoa käsin vapaalla aikataululla, mutta nousen nykyään vasta iltapäivällä siksi että saisi niitä parin tunnin pätkiä edes seitsemään tuntiin asti.
Pitääkö yrittää saada kodeiinipitoista kipulääkettä, en haluaisi, koska en pidä siitä huumautumisesta. Mutta mikä avuksi? 3/4 viinipullollinen, koska puolikas ei auta.
Eli viilemmäksi huone nukkua, vedon aiheuttama kipu pois ja kunnon uni!
Muita kohtalotovereita?
En saanut yhtään nukuttua ikkuna auki tai tuuletin päällä, enkä varsinkaan ilman niitä, joten otin sairauslomaa. Oli unettomuuden takia jatkuva päänsärky, johon ei lääkkeet auttaneet ja heikotti, enkä tajunnut mistään mitään
Hyvin, kiitos. Kotini on rivarikolmio, makkari ja olkkari etelään, mutta naapurissa isoja puita, ei ihan koko aikaa paahda. Keittiön ikkuna (pohjoiseen) yöt aivan auki, viilenee kivasti eikä täällä ole päivälläkään ollut ahdistavaa.
Hyvin olen pelkän lakanan alla koulinut 9 tunnin yöunia.
Ihan riittävän hyvin olen nukkunut.On kämppä saatu viileäksi
Lääkkeiden voimalla olen nukkunut tyydyttävästi.
Aika huonosti, välillä lääkkeen voimalla. Lämpötila 30, lisäksi kuumat aallot vaivaavat, tuuletin käytössä pahoina hetkinä.