Pidätkö puhelimessasi nettiä päällä 24/7?
Minulla se kuluttaa akkua turhaan, joten pidän sitä kiinni
Kommentit (44)
Netti on aina päällä (mobiilidata).
Lisäksi olen asettanut että gallerya (kuvat) baskupataan vain wifin kautta.
Wifin laitan päälle tarvittaessa.
Kun wifin laittaa päälle, puhelut kulkevat vowifi tekniikalla, ja ongelmana on se että kaikki puhelut katkeavat viimeistään 10-12 minuutin kuluttua. Tämän takia wifi oletuksena pois. Enkä koskaan kytke puhelinta mihinkään muuhun kuin omaan wifi-verkkooni.
Vierailija kirjoitti:
naurattaa koska totta, mun vanhemmat laittaa netin kiinni yöksi, säästää sähköä DDDD Ei sentäs puhelimia laita pois päältä.
Ei tuossa ole mitään nauramista,tottakai se kuluttaa sähköä kun se on päällä.
Se pitää vaan osata sammuttaa oikein että siitä on sähkön suhteen jotain hyötyä.
Kysyppä osaavatko.
Sammutan älypuhelimen ja reitittimen työpäivän ajaksi ja yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naurattaa koska totta, mun vanhemmat laittaa netin kiinni yöksi, säästää sähköä DDDD Ei sentäs puhelimia laita pois päältä.
Ei tuossa ole mitään nauramista,tottakai se kuluttaa sähköä kun se on päällä.
Se pitää vaan osata sammuttaa oikein että siitä on sähkön suhteen jotain hyötyä.
Kysyppä osaavatko.
No eipä ole kallista vaikka puhelin olisi päällä 24/7....
According to the Charger Tariff Calculator, it costs the average smartphone user only 0.3p to charge their device, resulting in less than half a pence per charge. That means if you keep your smartphone's battery charged up every day of the week, it will cost you a total of £1.09 for the full year.
Miten se netti laitetaan pois päältä? Jos laittaa vaikka lentotilaan niin sehän on sama kuin sammuttaisi koko puhelimen, ei toimi mikään viestintäsovellus whatsapp, kik, tinder, kaikki mykistyy. Eikai kukaan ole enää vuosikausiin soittanutkaan tavallista puhelua tai lähettänyt tekstiviestiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se netti laitetaan pois päältä? Jos laittaa vaikka lentotilaan niin sehän on sama kuin sammuttaisi koko puhelimen, ei toimi mikään viestintäsovellus whatsapp, kik, tinder, kaikki mykistyy. Eikai kukaan ole enää vuosikausiin soittanutkaan tavallista puhelua tai lähettänyt tekstiviestiä.
Samassa paikassa mistä löytyy lentotila on myös kuvakkeet nimeltä mobiilidata ja wifi, niistä saa netin pois ja päälle.
Vierailija kirjoitti:
En. Mulla on tosi usein kotona data pois päältä. Ei piippalile Whatsup viestit yms.
Myös äänetön tila on keksitty.
Tämä ketju on hyvä muistutus, että emme ole valmiita digitalisaatioon.
Tottakai pidän nettiä aina päällä. Siinä vaiheessa kun akku menee paskaksi niin on jo aika vaihtaa puhelinkin uudenpaan.
Eipä ole mobiilidata päällä oikein koskaan. Kotona wifi, joka aivan riittävä mitä puhelimella nettiä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa paikassa mistä löytyy lentotila on myös kuvakkeet nimeltä mobiilidata ja wifi, niistä saa netin pois ja päälle.
Ai ne ovat noi. No miksi ihmeessä pitäisi ottaa joskus pois päältä. Laskuun se ei vaikuta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne ovat noi. No miksi ihmeessä pitäisi ottaa joskus pois päältä. Laskuun se ei vaikuta mitenkään.
Kyllä vaikuttaa. Päivityksissäkin menee dataa. Kotona wifi, missä rajaton kuukausipaketti, niin ainoastaan wifi jatkuvasti päällä.
Ai täällä alapeukutetaan jos ottaa mobiilidatan välillä pois päältä. Onkohan sama porukka vouhottamassa koronarokotteesta ja niiden riskeistä. Säteilyn riskeistä ei jaksa vouhottaa, kun ollaan niin addiktoiduttu siihen puhelimen selaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten puhelimen nettiyhteys suljetaan? Olen luullut, että se on automaattisesti netissä, kun on virta päällä.
Pistämällä vaikka lentotilaan.
Silloin myös puhelut ja viestit estyvät, eli eikö sen saman tien voi sulkea?
Vierailija kirjoitti:
Joo aika tuttua. Ihan varmaan ajalta kun sähkölaitteet oli hella, hehkulamppu, putkiradio ja kuvaputkitelkku. Ja ne kaikki kannattikin sammuttaa sillon kun ei tartte.
Jokin sovellus sitä virtaa syö taustalla. Ei netti sitä virtaa syö. Mun puhelinkin välillä ilmoittelee, että laitetaanko sovelluksia lentotilaan, joita en ole käyttänyt pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa. Päivityksissäkin menee dataa. Kotona wifi, missä rajaton kuukausipaketti, niin ainoastaan wifi jatkuvasti päällä.
Aika harvalla nykyään varmaan on mobiilinettisopimuksia joissa hinta määräytyisi datan käytön mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on naurun aihetta, että ottaa datayhteyden pois päältä yöksi? Eipä piippaile ilmoitukset, viestit ym ja havahdu niihin kesken unien. Ja jos hätä tulee niin eiköhän soiteta viranomaisille tai soitetaan omaiselle suoraan peruspuhelu, joka ei vaadi datayhteyttä toimiakseen. Myös pidemmän päälle kuluttaa akkua pitää kaikkia datayhteyksiä , Bluetootheja ym käytössä silloinkin kun niitä ei käytä, plus tietoturvariski on olemassa. Enkä usko että menettää jotain tosi tärkeetä, jos ei pidä dataa päällä öisin.
Yläkerran naapuri pyysi laittamaan netin pois, kun heillä on pieni vauva. Tulee liikaa säteilyä vauvalle.
En minä nyt tuota neittiyhteyttä ala naapureiden takia poistamaan päältä.
Sori heille, ja kyllähän ne näkevät, että mulla yhteys päällä koko ajan.
Pidän