Pidätkö puhelimessasi nettiä päällä 24/7?
Minulla se kuluttaa akkua turhaan, joten pidän sitä kiinni
Kommentit (44)
Pidän. Ei ole koskaan käynyt edes mielessä, että laittaisin yöksi pois. Yöllä puhelin tekee päivityksiä, joihin tarvitsee nettiä. Näppärämpi kun tekee ne yöllä niin ei tule sitten kesken käytön joku päivityshässäkkä.
Miten puhelimen nettiyhteys suljetaan? Olen luullut, että se on automaattisesti netissä, kun on virta päällä.
Ei tulisi mieleenkään alkaa remputtaa päälle ja pois. Laturi on keksitty jos akku tyhjenee.
Vierailija kirjoitti:
Miten puhelimen nettiyhteys suljetaan? Olen luullut, että se on automaattisesti netissä, kun on virta päällä.
Pistämällä vaikka lentotilaan.
No et kai sä koko ajan ole netissä kun puhelin on sulla käytössä.
Nettiinhän menet silloin, kun avaat nettiselaimen.
Vierailija kirjoitti:
Jo olisit koko ajan netissä, niin silloinhan sun kaikki texrarit ja puhelutkin menis nettiin muiden luettavaksi ja kuultavaksi.
Iphonessa nettikuvake on sen verhon takana oleva pampula. Puhelut tulee läpi, mutta ei kysele netistä jatkuvasti äppien tietoja.
Vierailija kirjoitti:
No et kai sä koko ajan ole netissä kun puhelin on sulla käytössä.
Nettiinhän menet silloin, kun avaat nettiselaimen.
Mutta netti on päällä, vaikka et koskisi koko puhelimeen. Jos ei olisi, esim. wa-viestit eivät tulisi perille. Näin ainakin olen ymmärtänyt, että wa ei toimi ilman nettiyhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään alkaa remputtaa päälle ja pois. Laturi on keksitty jos akku tyhjenee.
Miten niin remputtaa?
Ja mitä useammin puhelinta lataa, sitä nopeammin akku kuluu ja sen teho huonenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo olisit koko ajan netissä, niin silloinhan sun kaikki texrarit ja puhelutkin menis nettiin muiden luettavaksi ja kuultavaksi.
Juuei menisi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai samaan tapaan kuin netissä kirjoitettavat sähköpostit menevät kaikkien luettaviksi :D
Pidän, paitsi lentokoneessa nousun ja laskun aikaan, kun on kiellettyä. Akku kestää silti keskimäärin yli vuorokauden. Sitä paitsi firma maksaa sen käytön, joten aivan sama. Eikä pelkkä netin päälläolo mitään maksa vaan sen käyttö.
Yritän illalla muistaa katsoa, että mobiilidata, sijaintitiedot ja Bluetooth on pois päältä. Wifinkin sammutan välillä yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko insinööri kun osasit tuolleen päätellä?
En. Mulla on tosi usein kotona data pois päältä. Ei piippalile Whatsup viestit yms.
Onpa tässä ketjussa monta jopa minua huonommin asioista perillä olevia. :D
"Pegasus on vakoiluohjelmisto, jolla pystytään hakkeroimaan
Iphone- ja Android-laitteita. Sen avulla voidaan muun muassa
purkaa viestejä, valokuvia ja sähköposteja, tallentaa puheluita ja
aktivoida salaa mikrofoneja. NSO Group on myynyt Pegasusta
muun muassa puolustus-, tiedustelu- ja lainvalvonta-
viranomaisille ympäri maailman"
naurattaa koska totta, mun vanhemmat laittaa netin kiinni yöksi, säästää sähköä DDDD Ei sentäs puhelimia laita pois päältä.
miten sä pidät sen kiinni?