milloin kotiin pitäisi tulla se rokoteaika?
Ratiossa sanottiin, että on jo moni saanut toisenkin rokotteen.
Kommentit (24)
Kun sain ensimmäisen rokotuksen, niin samalla minulle varattiin jo aíka toista rokotusta varten. Muutamaa päivää ennen varattua aikaa tuli tekstiviestillä sh-piiristä muistutus ajasta. Ja kun olin käynyt piikillä, niin seuraavana päivänä tuli vielä sh-piiriltä kiitos käynnistä.
Mutta toisaalta tiedän myös sh-piirejä, jotka tarjosivat tekstiviestillä riskiryhmäläisille aikaa myös ensimmäiseen rokotukseen. Tiedän myös, että joillakin paikkakunnilla on soiteltu ja tarjottu rokotusta, kun rokotteita olisi muuten mennyt haaskiin. Kohteena olivat esim. sellaiset riskiryhmäläiset, jotka olisivat lähiaikoina voineet varata ajan ja toisaalta sellaiset henkilöt, jotka ovat työnsä puolesta jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä.
Puhelimella ajan varaaminen on monesti ollut hankalaa, kun linjat ovat menneet tukkoon. Itse tilasin netin kautta ja jouduin jonottamaan kauan, mutta kun pääsin varaamaan, niin se sujui sutjakkaasti. Sai itse valita tarjolla olevista päivistä ja kellonajoista ainakin meidän sh-piirissä.
Meidän kunnasssa tuli meille aikuisille jo keväällä tekstarit ja nyt kesän alussa 19v ja 21v nuorille tekstarit.
Siinä puh.numero mihin soitetaan ja varataan aika.
Soitettiin ja sieltä vastasi ajanvaraus ja antoi ajat ekalle rokotteelle.
Toisen ajan sai rokotuspisteeltä.
Monissa kunnissa ja sh:piireissä erilaisia käytäntöjä.
Nyt pääsee monissa jo suoraan piikille ilmam ajanvarausta.
No mikä sinun ongelmasi tässä asiassa sitten on, jos kerran ajanvarausta ei tarvita? Sen kun lampsit ottamaan rokotteen. Omassa kotikunnassani ajanvaraaminen onnistui netissä.