Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä murteella puhutte?

Vierailija
24.07.2014 |

Mie oon pohjois-karjalasta. Kertokkaa myös mitä murretta ette voi siettää :D

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun Ouluu :) meinaakko nää ja sitä rataa

Vierailija
62/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Pohojanmaata, emmäää mittää murretta inhua, mahtavaa kö ihimiset puhhuu ommaa murrettaan, moon asunu eteläsä vuojesta tuhat yheksänsattaa yheksänkymmentä viis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä alapeukuttaja täällä taas liikkuu. Heti napsuu yhdet alapeukut kun vastaukset ilmestyvät eetteriin.

No, napsauta nyt mullekin!

Vierailija
64/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:40"]

Lounaismurteita, kolmea eri murretta, mitä missäkin tilanteessa. Ei ole mitään murretta, jota ei sietäisi, mutta sellainen helsinkiläisten pikkupissisten ässän sihauttelu ja intonaation nosto lauseen lopussa kyllä ottaa päähän.

[/quote]

Täälläkin vedetään kolmea, nimittäin rauman, luvian ja turun sekoitusta. :D Olen samaa mieltä kanssasi pissiksistä, tosin minulla ei ole kärsivällisyyttä kestää niitä yhtään. Nuorten, varsinkin nuorten naisten, narina on jotakin kestämätöntä. Ja niinkin vanhan kuin Tea-Mariia Pyykösen puhe on sietämätöntä, en voi katsella ohjelmia, jossa hän puhuu. Sisustussuunnittelijana loistava, tv-ohjelman vetäjänä äärimmäisen rasittava.

Vierailija
65/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vorssan murretta. Ehkä vielä joskus jotain muuta kun en forssassa enää asu!

Vierailija
66/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tykkään omasta murteestani nii palio, etten meinaa luopua siitä ikänä, asun sitte vaikka lapisa tai eteläsä. Arvaattako mistä mää oon?

Vierailija
67/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porii. Bruukaaks men ahteel?

Vierailija
68/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-pohojammaata, toki pienellä Stadin vivahteella.

Vierailija
69/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon etelä-savosta kotosin, mutta murre on täällä lähempänä karjallaa kuin savoa

Vierailija
70/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun yleiskieltä, kotoisin olen Keski-Suomesta. Symppaan hämäläistä ja eteläpohjalaista puheenpartta. En erityisemmin pidä itämurteista.

Vierailija
71/71 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:46"]

En ikävä kyllä osaa murteita, täällä Suomen Ateenassa kuulemma puhutaan puhdasta kieltä. Kaverit tosin väittää että tääälläää venyyytetäään sanoja.

[/quote]

Mikä on Suomen Ateena?

[/quote]

Noo, Jyväskylä tieetenkin :) Suomenkielisen Koululaitoksen syntypaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi