Millä murteella puhutte?
Mie oon pohjois-karjalasta. Kertokkaa myös mitä murretta ette voi siettää :D
Kommentit (71)
Keski-Pohojanmaata, emmäää mittää murretta inhua, mahtavaa kö ihimiset puhhuu ommaa murrettaan, moon asunu eteläsä vuojesta tuhat yheksänsattaa yheksänkymmentä viis.
Mikä alapeukuttaja täällä taas liikkuu. Heti napsuu yhdet alapeukut kun vastaukset ilmestyvät eetteriin.
No, napsauta nyt mullekin!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:40"]
Lounaismurteita, kolmea eri murretta, mitä missäkin tilanteessa. Ei ole mitään murretta, jota ei sietäisi, mutta sellainen helsinkiläisten pikkupissisten ässän sihauttelu ja intonaation nosto lauseen lopussa kyllä ottaa päähän.
[/quote]
Täälläkin vedetään kolmea, nimittäin rauman, luvian ja turun sekoitusta. :D Olen samaa mieltä kanssasi pissiksistä, tosin minulla ei ole kärsivällisyyttä kestää niitä yhtään. Nuorten, varsinkin nuorten naisten, narina on jotakin kestämätöntä. Ja niinkin vanhan kuin Tea-Mariia Pyykösen puhe on sietämätöntä, en voi katsella ohjelmia, jossa hän puhuu. Sisustussuunnittelijana loistava, tv-ohjelman vetäjänä äärimmäisen rasittava.
Vorssan murretta. Ehkä vielä joskus jotain muuta kun en forssassa enää asu!
Mää tykkään omasta murteestani nii palio, etten meinaa luopua siitä ikänä, asun sitte vaikka lapisa tai eteläsä. Arvaattako mistä mää oon?
Etelä-pohojammaata, toki pienellä Stadin vivahteella.
Mie oon etelä-savosta kotosin, mutta murre on täällä lähempänä karjallaa kuin savoa
Puhun yleiskieltä, kotoisin olen Keski-Suomesta. Symppaan hämäläistä ja eteläpohjalaista puheenpartta. En erityisemmin pidä itämurteista.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:46"]
En ikävä kyllä osaa murteita, täällä Suomen Ateenassa kuulemma puhutaan puhdasta kieltä. Kaverit tosin väittää että tääälläää venyyytetäään sanoja.
[/quote]
Mikä on Suomen Ateena?
[/quote]
Noo, Jyväskylä tieetenkin :) Suomenkielisen Koululaitoksen syntypaikka.
Puhun Ouluu :) meinaakko nää ja sitä rataa