Jestas tuota tulevan 7lk lukujärjestystä..
Miten tuota jaksaa? Miten auttaa murkkua jaksamaan moista?
Katsoin lukkarin äsken ja..
ma: 8.05 - 16
ti: 8.05 - 14
ke: 8.50 - 16
to: 8.05 - 14
pe: 8.05 - 14 ja siinä keskellä päivää tyhjä kohta, mikähän sekin on, ei pitäisi kieltenkään puolesta olla hyppytuntia ja onpa aika helvetin peestä laittaa sellainen keskelle pe-päivää kun tod pitkä kouluvko jo takana..
Kommentit (213)
Mulla oli tuon ikäisenä 8-16 joka päivä. Siinä on kuitenkin paljon taukoja.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 16:48"]Missä päin oikeasti on näin pitkät koulu päivät?
[/quote] siellä missä opetetaan yhdyssanatkin
Ihan normaali koulupäivän pituushan tuo on. Tosin jos oppitunnit ovat 45min pituisia saattaa se aika rankkaakin olla.
Ja joku täällä sanoi että 75min on aivan liian pitkä aika tuon ikäiselle? Ei todellakaan. Itse olin yläasteella koulussa jossa tunnit olivat 75min, ja aluksi muutaman viikon se olikin rankempaa ja jonkun tylsänkin aineen kohdalla rupesi haluamaan että se tunti jo päättyisi, mutta pääasiassa 75min oppitunnit olivat parempia koska päivän aikana oppitunteja oli max 5 ja koulupäivän pituus silloin 8.30-16.00.
Eli ei koulupäivästä rankkaa tee se kuinka pitkä se on, vaan se kuinka montaa eri ainetta päivän aikana on. Tai ainakin näin mun kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:25"]
Tuntuu kyllä tosi pitkältä. Meillä yläkoulussa kaikkien (7,8,9) lukujärjestys oli :
Ma: 8.20-12.45
Ti: 8.20-14.05
Ke: 8.20-14.05
To: 8.20-14.05
Pe: 8.20-12.45
[/quote]
Älä puhu paskaa!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 11:25"]
Tuntuu kyllä tosi pitkältä. Meillä yläkoulussa kaikkien (7,8,9) lukujärjestys oli :
Ma: 8.20-12.45
Ti: 8.20-14.05
Ke: 8.20-14.05
To: 8.20-14.05
Pe: 8.20-12.45
[/quote]
Älä puhu paskaa!
[/quote]
En todellakaan! Ihan on totta, uskot tai et.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:58"]
Rasittaa nuo yleistykset mitä jokaiseen ketjuun aina tungetaan.
Esim meillä ei poika ole energiajuomia edes maistanut, cocistakin juo tod harvoin tyyliin muutaman kerran vuodessa lasillisen. Peliajatkin-ja rajat on, olenkin "tiukkis", mutta se palvelee hänen etuaan.
ap
[/quote]Ja mua ottaa päähän tuo "säännöllisesti aikaisin nukkumaan, niin tulee oikea unirytmi" Kun se pe***leen uni ei tule vaikka kuinka säännöllisesti menee ysiltä sänkyyn.
nimim: runsas 47v harjoitellut.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:24"]
Kyllä curlaus tulee mullakin mieleen tästä äidistä vaikkei nyt ihan sen kriteereitä ketjussa täytäkkään, mutta luulen että kentällä täyttää.
[/quote] minä oon varmaan ollut curlaus mutsi, oon kannustanut, innostanut, motivoinut, palkinnutkin lastani koulunkäynnissä ja erinomaista tulosta on tullut, mielestäni en ole curlaus äiti vaan tavallinen
Voi lastasi, sääliksi käy kun ei yhtään 10 aamua niistä kun saa keskellä oikeesti virtaa jaksaa
Uni tulee kun on säännöllinen unirytmi. Eikä ole hirveetä hässäkkää illalla, rauhallista oleilua.
Mistä sä jo nyt sait tietää tulevan lukkarin? Meillä myös on lapsi menossa seiskalle, mutta ei ole tietoa tulevasta lukujärjestyksestä?
Oletko varma, että lukkari on lopullinen? Ettei olisi rehtorilla napsahtanut sormi väärälle napille ja julkaissut keskeneräisen?
Kahdeksasta neljään on mielestäni aivan liian pitkä päivä 13 vuotiaalle. Itsellä oli yläasteella kaikki päivät 8.30-14.30 ja sekin tuntui ylipitkältä. Nykyään lukiossa jotkut päivät 8.30-16.05 ja on tosi pitkä päivä varsinkin jos ei ole hyppyjä. Sen ovat opettajatkin myöntäneet.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:52"]
Meidän Niko-Petteri heräili yläasteellakin jo kuuden aikoihin ja valitti kun koulu alkaa niin myöhään. Niko-Petteri hutas läksyt äkkiä ja lähti mopolla huristelemaan omia peltoja pitkin.
[/quote]
Ja lukiosta Niko-Petteri kirjoitti 5 laudaturia ja yhden eximian ja meni Otaniemeen opiskelemaan insinööriksi. Nyt se tienaa paremmin kuin ne pojat, jotka nuokkui öisin tietokoneella ja meni opiskelemaan restonomeiksi, koska ravintolaan mennään töihin vasta illalla.
Se kahdeksasta neljään päivä tulee todennäköisesti siitä ylimääräisestä kielestä 2h/vko. Muuten lukkari on ihan normaali seiskan lukkari eli 30h/vko. Siitä pitäisikö koulun alkaa kahdeksalta vai yhdeksältä jaksetaan varmaankin tapella tappiin saakka.
terv. yläkoulun ope
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:18"]
Mistä sä jo nyt sait tietää tulevan lukkarin? Meillä myös on lapsi menossa seiskalle, mutta ei ole tietoa tulevasta lukujärjestyksestä?
[/quote]Minuakin kiinnostais, anyone?
Saako yläasteikäisellä olla hyppytunteja? Kuka on hyppäreiden aikana vastuussa oppilaista? Mitä he tekevät hyppäreiden aikana?? Tietääkseni laitonta jättää valvomatta...
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:31"]
wilmasta?
[/quote]Ei toimi enää ala-asteen tunnukset wilmaan, ainakaan täällä turussa.
up