Whatever forever blogi
Asiallista keskustelua blogista!
Jo todettua: Garage hot, ruoka not! Alushame/yöpuku hot, hääpuku not! Bloggaajan mielestä siis.
Kommentit (68)
Miksi piti ottaa vielä kissanpentukin tuohon kuvioon :( Kissaa ei ilmeisesti ole käytetty edes eläinlääkärillä rokotuksia tms. saamassa, kun kuulemma mökkireissu oli eka autoilu heille tulemisen jälkeen :( Sääliksi käy kissaa, varmasti on peloissaan jos tappelevat koko ajan ja hakkaavat toisiaan sairaalakuntoon.
Huh, olen 27-vuotias vaikeamasentunut nainen enkä pysty samaistumaan millään tasolla blogin kirjoittajaan. En käy baareissa tai muutenkaan ulkona, ei todellakaan ole miestä, en ole shoppaillut (ruuan ja hygieniatarpeiden lisäksi) mitään vuosikausiin... Sanattomaksi vetää tuollainen.
Onko saanut mitään koulua käytyä? Juttujen perusteella vaikea uskoa, että on mua kaksi vuotta vanhempi.. Toivottavasti saisi edes jonkun koulun käytyä (mikäli ei oo koulutusta) ja pääsis elämään kiinni. Tuota nuorisotyöntekijää ihmettelin minäkin. Eikö ne yleensä ole noin parikymppisille?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:50"]Onko saanut mitään koulua käytyä? Juttujen perusteella vaikea uskoa, että on mua kaksi vuotta vanhempi.. Toivottavasti saisi edes jonkun koulun käytyä (mikäli ei oo koulutusta) ja pääsis elämään kiinni. Tuota nuorisotyöntekijää ihmettelin minäkin. Eikö ne yleensä ole noin parikymppisille?
[/quote]
Uusimmasta postauksesta käsitin ettei ole kouluja käynyt loppuun asti. Itse olen 21v ja vaikuttaa kyllä omasta mielestäni minuakin nuoremmalta.. Ehkä hän on jotenkin henkisesti muista jäljessä?
Onko tää ollut jossain Satuhäissä tai vastaavassa, vai miksi tuo poikaystävä on niin tutun näköinen?
Nimimerkillä katsoin tuota blogia nyt ekaa kertaa.
Ei ainakaan satuhäissä. Menivät viime kesänä maistraatissa naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 12:37"]Onko tää ollut jossain Satuhäissä tai vastaavassa, vai miksi tuo poikaystävä on niin tutun näköinen?
Nimimerkillä katsoin tuota blogia nyt ekaa kertaa.
[/quote]
Siis tuo mies muistuttaa mun mielestä Teen Momin Tyleria (vai mikä sen nimi nyt olikaan) :D.
Blogin kirjoittaja kyllä ramppaa baarissa koko ajan mutta työt ja opiskelu ei suju kun ahdistaa. Jotenkin todella outoa.. Kaikenlaista apua annettu mutta ei mitään edisystä elämän suhteen. Kommenteissa jos joku yrittää neuvoa niin aina tulee jokin selitys/raivo vastaus
Mitä se meille kuuluu mitä tekee. Antaa käydä baarissa. Jokaisen oma elämä. -ohis
Rahaa ei ole lääkkeisiin mutta baarista varaillaan VIP-pöytiä? Välillä viimeiset rahat menee johonkin drinkkiin, ettei edes kotiin asti pääse yöllä.
http://www.lohjannuorisopalvelut.fi/index.php/kohdennettu-etsivae/linkki
Siinä teille faktaa... On se nyt kumma kun aletaan jo jälkeenjääneeksi haukkumaan.Ihan oikeesti! Jos on jotain mikä mietityttää niin heittäkää kommenttia älkääkä täällä puhuko ympäripyöreitä.Eikö se teistäki olis kiva faktat tietää vai onko se kiva keksiä vaan stooreja?
TERVEISIN: BLOGIN KIRJOITTAJA SANNA
Siis tyyppi tosiaan vuodattaa kaiken nettiin, ja yllättyy kun ei saakaan pelkästään kehuja ja blogitavaroita? Miksi joudun aina vainotuksi? Ja marttyyriviitta heiluu.
Miten viitsitte haukkua tätä ihmistä, kuitenkin on mielenterveyshäiriöinen ja lukekaa huvikseen uusin postaus, haluaisi hypätä parvekkeelta takianne...
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:30"]
Ainakaan bloggaaja ei ilmeisesti siedä mitään keskustelua, jota hänen julkisesta blogistaan käydään, tai ainakin kommentien tulisi olla vain positiivisia ja kannustavia.
Täällä oli toinen ketju, jossa asiaa puitiin kriittisesti, mutta asiallisesti (ainakin siihen asti, mitä itse olin koneella) ja keskittyen enemmän blogin innoittaman siihen, että tulisiko tukimuotoja nykyiseltään muuttaa. Ja tämähän oli ihan perusteltua, koska blogissa on postauksia, joissa kerrotaan että nähdään nälkää ja edes shampoopulloon ei ole rahaa. Sitten taas kun sitä rahaa saa, täytyy postaus ostoksista, jotka käsittävät tavaroita, jotka eivät ole senhetkiselle elämälle välttämättömiä.
Tulee väkisinkin mieleen, että olisivatko esimerkiksi maksusitoumukset näissä tilanteissa parempia, kuin kylmä käteinen? Jos taloudenhallinta on heikkoa, eikä rahaa tajuta käyttää kuten sitä pitäisi, niin näille ihmisille jo itselleenkin olisi parempi, ettei sitä osoitettua rahaa saisi käyttää kuin ruoka- ja hygieniatuotteisiin. Muut tarvikkeet sitten tarvehankintana.
Ja siihen mielenkiintoiseen asiaan ei saatu vastausta, että miten sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivä ei voi käydä ulkona kävelyllä, mutta voi käydä laivaristeilyllä?
[/quote]
Itse käsitin tän raha-asian niin, että bloggaaja on pitkään ollut rahattomana, ja tottakai kun saa takautuvasti työttömyystukia, niin ostaa jotain kivaa itselle. Niin tekee meistä jokainen; ostaa välillä jotain pöljääkin, varsinkin silloin kun sitä rahaa on tavallista enemmän. Musta tässä ei ole mitään outoa, eikä se mulle tarkoita etteikö henkilö osaisi käyttää rahaa. Tottakai se hankaloittaa, että sosiaalitoimistossa todellakin nämä tuet otetaan huomioon jatkossa eli tulevat pari kk voivat olla tiukkoja; olisi ehkä kannattanut säästää MUTTA ymmärrän silti sen, että kun kerrankin on pari satkua enemmän kuin normaalisti, niin tulee ostettua asioita joita on jo haaveillut pitkään.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 01:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:30"]
Ainakaan bloggaaja ei ilmeisesti siedä mitään keskustelua, jota hänen julkisesta blogistaan käydään, tai ainakin kommentien tulisi olla vain positiivisia ja kannustavia.
Täällä oli toinen ketju, jossa asiaa puitiin kriittisesti, mutta asiallisesti (ainakin siihen asti, mitä itse olin koneella) ja keskittyen enemmän blogin innoittaman siihen, että tulisiko tukimuotoja nykyiseltään muuttaa. Ja tämähän oli ihan perusteltua, koska blogissa on postauksia, joissa kerrotaan että nähdään nälkää ja edes shampoopulloon ei ole rahaa. Sitten taas kun sitä rahaa saa, täytyy postaus ostoksista, jotka käsittävät tavaroita, jotka eivät ole senhetkiselle elämälle välttämättömiä.
Tulee väkisinkin mieleen, että olisivatko esimerkiksi maksusitoumukset näissä tilanteissa parempia, kuin kylmä käteinen? Jos taloudenhallinta on heikkoa, eikä rahaa tajuta käyttää kuten sitä pitäisi, niin näille ihmisille jo itselleenkin olisi parempi, ettei sitä osoitettua rahaa saisi käyttää kuin ruoka- ja hygieniatuotteisiin. Muut tarvikkeet sitten tarvehankintana.
Ja siihen mielenkiintoiseen asiaan ei saatu vastausta, että miten sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivä ei voi käydä ulkona kävelyllä, mutta voi käydä laivaristeilyllä?
[/quote]
Itse käsitin tän raha-asian niin, että bloggaaja on pitkään ollut rahattomana, ja tottakai kun saa takautuvasti työttömyystukia, niin ostaa jotain kivaa itselle. Niin tekee meistä jokainen; ostaa välillä jotain pöljääkin, varsinkin silloin kun sitä rahaa on tavallista enemmän. Musta tässä ei ole mitään outoa, eikä se mulle tarkoita etteikö henkilö osaisi käyttää rahaa. Tottakai se hankaloittaa, että sosiaalitoimistossa todellakin nämä tuet otetaan huomioon jatkossa eli tulevat pari kk voivat olla tiukkoja; olisi ehkä kannattanut säästää MUTTA ymmärrän silti sen, että kun kerrankin on pari satkua enemmän kuin normaalisti, niin tulee ostettua asioita joita on jo haaveillut pitkään.
[/quote]
Noh, ainakin siinä shoppa shoppa -postauksessa tavaroiden yhteishinnaksi noin pikaisella arviolla tulee n. 300-400 euroa. Se on todella paljon ihan tavalliselle työssäkävijälle pelkäksi krääsärahaksi. Ja sitten kun sellaisen määrän käyttää avustuksien varassa oleva ihminen, jolta sitten tuo summa tullaan pidättämään tulevista sosiaalietuuksista, koska oletetaan, että ihminen tajuaa ostaa tuolla määrällä ruokaa ja tarpeellisia tavaroita (ja hiusvärejä ja koruja ei lasketa tarpeellisiksi).
Ei siinä mitään jos joskus haluaa ilahduttaa itseään jollain ylimääräisellä ja ostaa jotain. Mutta on kuitenkin todella eri asia ostaa jotain 40 eurolla kuin 400 eurolla.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 00:58"]
Miten viitsitte haukkua tätä ihmistä, kuitenkin on mielenterveyshäiriöinen ja lukekaa huvikseen uusin postaus, haluaisi hypätä parvekkeelta takianne...
[/quote]
Kuka on haukkunut? Tuo provokommenttikin saa alapeukkua, kun tuollaisesta tyylistä ei tykätä (krijoittaja nro. 8). Asioista saa ja pitää puhua kriittisestikin ja se EI OLE HAUKKUMISTA. USKO JO.
Sama jos minä perustaisin tekemistäni maalauksista taideblogin ja siitä puhuttaisiin palstoilla, ettei oikein tykätä maalaustyylistäni ja -aiheistani. Olisiko sekin haukkumista? Pitäisikö minun tulla riehumaan silloin jokaiseen ketjuun, että "lopettakaa töideni haukkuminen. Niitä saa vain kehua, ei ollenkaan puhua mitään muuta"?
Mua auttoi masennuksessa eniten opiskelu ja työssäkäynti, vaikka olisin saanut saikkuakin. Nyt jälkeenpäin olen tosi onnellinen etten jäänyt kotiin makaamaan vaan pidin itseni liikkeessä, vaikka se olikin silloin tosi vaikeaa. Ja mitä pitempään on ilman töitä/koulua niin sitä vaikeammaksi työllistyminen tulee.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 23:02"]
Siis luen tota blogia, koska se on just kevyttä ja hauskaa vaihtelua noihin muotiblogeihin kun tulee suhtauduttua muotiin niin intohimoisesti. Ja blogin kirjoittajakin vaikuttaa ihan mukavalta. Mutta. Itselläni oli sellainen tilanne, että söin masennuslääkkeitä, ja saan edelleen joskus öisin jopa paniikkikohtauksia pimeässä. Lääkäri olisi antanut mulle silloin aikanaan sairaslomaa koulusta/töistä, mutta minä päätin pysyä arjen rutiineissa kiinni. Opiskelujeni pahimpaan aikaan kävin koulua urheasti ja valmistuin. Tein kesällä töitä koko ajan, vaikka välillä oli vaikeaa ja ahdistavaa. En tietenkään voi verrata omaa tilannetta bloggaajan tilanteeseen, mutta jollain tapaa ärsyttää kun itse sai painaa duunia koko kesän vain odottaen syksyllä jatkuvaa opiskelua. Palkka oli älyttömän pieni ja siitäkin meni paljon veroja. Verorahoista maksetaan toki ihan ymmärrettävästi sitä tarvitseville tukea, mutta jotenkin vaan pistää ärsyttämään, kun on itse raatanut, ja palkastani osa menee periaatteessa "turhaan" ihmisille, jotka vaan shoppailee rahoilla?! Itse en ole ikinä nostanut mitään tukea, edes opintotukea, vaan tienannut rahat itse vaikka rankkaa on ajoittain ollut. Ärsyttää vaan kovasti, että toinen kehtaa valittaa että ei saanut meidän töissäkäyvien kustantamaa kyytiä häihinsä..
[/quote]
Masennus ja itsemurhayritykset = kevyttä ja hauskaa. Ok..
Ja se on sitten ihan oma häpeä, jos ei ole opintotukea nostanut. Siitä on turha yrittää saada glooriaa, että on hampaat irvessä mennyt vaikeaa kautta opintoja mahdollisesti venyttäen, kuin olisi nostanut itelleen kuuluvaa tukea (joka ei edes ole paljoa) ja tällä saanut keskittyä edes hieman paremmin vain opiskeluun.
Kyllä itse korkeakouluopiskelijana mielelläni otan vastaan sen 503€ opintotukea ja asumislisää. Se ei ole mikään häpeä niitä nostaa, vaan ne on tarkoitettu että porukka kouluttautuisi ja pääsisi mukaan työelämään. Opintolainankin sitten voi vielä ottaa valtiontakaukselle joka sekin on ihan huippujuttu. On erittäin hienoa, että Suomessa pyritään siihen, ettei kouluttautuminen olisi luokkakeskeistä, vaan kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet kunnon koulutukseen.
Mutta kaikestahan saa ongelman väännettyä, jos sellaisen haluaa vääntää.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:38"]
todella ruma siiderivalas. ja mies ihan eri kalibeeria. (voisi kuvitella olevan yhdessä jonkun nuoremman ja hoikemman misun kanssa)
[/quote] olet ääliö. Itse toivoisin että kirjoittaja suojelisi hieman yksityisyyttään eikä jakaisi nettiin niin arkaluonteisia asioita terveydestään ja raha-asioista ym.
Sehän on monta kertaa maininnut että ei masennus enään ole niin suuri ongelma kuin ennen.Että se ahdistus yms. ihmisten ja paikkojen pelko estää tekemästä asioita.Kun mietin kuun niin tiukkaan tartuitte tohon masennukseen ja siihen mitä masentunut ihminen "saa tehdä".Mikä muutenkin huvittavaa kun masennuksia on monenlaisia eikä kukaan missään sano miten silloin käyttäydytään.
Ja mun mielestä vaan on hyvä asia jos on auttamassa joku, niinkuin just toi nuorisotyöntekijä... vaikkei kirjoittaja enään niin nuori olekkaan.Kumminkin kuulostaa että siitä on ollut paljon apua ja on antanut suuntaa vähän elämälle.
Pitäiskö teidän mielestä mielenterveysongelmaiset jättää oman onnensa nojaan, yksin räpiköimään eteenpäin? Ku tuntuu että kaikesta saa väännettyä vaan negatiivista? Ymmärrän että kirjoittaja mokailee paljon mutta siitä myös kirjoittaa avoimesti eikä piilottele mitään.On kiva että ootte niin kiinnostuneita ja haluatte keskustella kyseisestä bloggaajasta mut pitääkö sitä aina olla niin negatiivinen?