Mitä pidät asunnostani (blogi) t. N20
http://lihavapupu.blogspot.fi/2014/06/home-is-where-your-mom-is-but-i-would.html
Selailen aina välillä blogiani ja katselin tätä asuntopostausta, haluaisin kuulla mielipiteitä asunnostani? Lisäksi jotain kivoja sisustusideoita ja teidän blogeja olisi kiva saada :)
T. Uskalias (?) N20
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:50"]
Unikko-verhot on aika kamalat, eivätkä sovi nätin tapetin kanssa ollenkaan yhteen. Nuo puiset tekstihässäkät on myös kamalia. En tiedä, missä kunnossa ruokapöytä on, mutta itse en tykkää pöytäliinoista yhtään. Mieluummin paljas pöytä ja jotkut kivat tabletit. Muuten ihan kiva, joskin aika valju. Mikä tuo pöydän ja hellatason välissä oleva taso oikein on?
[/quote]
Tuosta tasosta en tiedä, tuossa se oli kun tähän muutin. Enkä hirveästi ole sille käyttökään keksinyt:D ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:30"]
Missä päin asut, ap? Asunto näyttää 20-vuotiaan luukuksi todella isolta!
Tykkäsin isosta kehyksissä olevasta kaverikuvasta, se oli kiva elementti.
[/quote]
Asun Helsingissä :) Neliöitä 31. ap
[/quote]Missä päin Hkiä? (Jos siis uskallat/haluat tarkempaa kaupunginosaa/sijaintia kertoa) Onko kerrostalo vai millanen? Katutasossa?
[/quote]
Konalasta löytyy, asun alimassa kerroksessa, mutta ei ole kuitenkaan katutasossa. Kerrostalo.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:21"]
Yleisilmeeseen vaikuttaa paljon myös kaikki ns. Ylimääräinen roina mitä helposti kertyy vaikkapa ikkunalaudoille. Suosittelen hankkiutumaan eroon niistä tai laittamaan ne paikkaan, jossa ne sopivat kokonaisuuteen. Nyt kokonaisuus on kovin sekava, kun yhtenäistä värimaailma ei ole,vaan seasta löytyy pinkkejä kynttilöitä jne. Kannattaa miettiä jokin pääväri, jonka ympärille alkaa rakentaa sopivia väriyhdistelmiä mielensä mukaan. Ei kaiken todella tarvi olla valkosta, mutta yhtenäisyys luo harmonian. Värikkäätkin ratkaisut ovat hyviä, jos taustalla on rauhallinen pääväri ja sävyt ovat samasta perheestä, eli ei esimerkiksi kylmää ja lämmintä sekaisin. :) tsemppiä sisustukseen!
[/quote]
Parhaat väriyhdistelmät tulee nimenomaan, kun käyttää vastavärejä, ja niistä on yleensä toinen kylmä ja toinen lämmin. Esim. oranssi-vaaleansininen, punainen-sinivihreä. Oikeasti toimii! Suomalaiset ei vaan uskalla ja sitten kaikki on samaa sävyä, korkeintaan valkoista lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:52"]
Onko lattia laminaattia?
[/quote]
Kaipa se on, ei se ainakaan muovimatto ole :D ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:05"]
Voi ei mitä palautetta taas! Olen sisustamista rakastava harrastelija ja minun silmiini kotisi näyttää tosi kivalta nuoren naisen kodilta. Sulla on selvästi silmää tehdä asetelmia ja yhdistellä värejä. Miksi ehdottaa sohvan vaihtamista jos kerrot juuri sen ostaneesi! Mietin vain että mahtuisiko sitä siirtää enempi irti ikkunasta. Tosin silloin joutuisit siirtämään myös sen päällä olevaa hyllyä. Entä oletko kokeillut sohvaa ikkunan edessä, näyttääkö siinä hölmöltä. Rottinki keventää kivasti raskasta mustaa sohvaa ja samaa sävyä on myös verhoissa.
[/quote]
Sohvalle ei oikein ole muuta paikkaa, kun tuossa on ovi parvekkeelle ja tuo ikkuna"seinä" on about vain metrin leveä. Jos ymmärsit :D ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:57"]
Todella suloinen ja siisti nuoren naisen asunto. En muuttaisi tuolla mitään, näyttää jo nyt viihtyisältä. Neuvon jättämään muutosehdotukset omaan arvoonsa, kotisi on hieno! Voit käyttää ne sisustusrahat johonkin kivempaan, kuten matkustelun :)
Ei kaikkien tarvitse tehdä sisustuksesta pakkomiellettä ja tuhlata koko omaisuutta siihen, varsinkin kun asunto on jo hienosti sisustettu ja asujansa näköinen. :)
[/quote]Samaa mieltä, kiva kämppä. Kun tietää mikä av-mammojen maku on, limen vihreätä ja räikeää pinkkiä tai liilaa ja hopea ym ym, niin ei kannata kovin suurta painoa laittaa niiden "sisustusexperttimielipiteille".
Ainut asia joka tuolla ehkä hieman häiritsee, on sohvan takana oleva seinä,se ei tunnu sopivan sohvan kanssa yhteen. Helpompi kuitenkin tehdä jotain seinälle koska en lähtisi huonekaluja heittelemään jonkun random mammaraadin niin käskiessä. Tuo sohva on kiva :)
Kolkko, kliininen ja tyhjä. Ja tylsä. -Boheemi sutipelle
Aika hurja tatuointi sulla rinnassa!
Ai asunto.. No yllättäen makuja on monia, mitta ihan kelpo nuoren naisen kämppä. Täytyy sanoa että verhoista en kyllä pidä, aika raskaat ikkunaan. Sohvaa voisit vetää vähän pois ikkunaseinästä et tulee tilaa. Kun kyllästyt sohvaan, voisit ostaa pari pientä nojatuolia olkkariin ja pienen kahvipöydän, sängyltä varmaan näet TV:n jos haluat makoilla. Puisen pöydän maalaat äkkiä valkoiseksi. Tuohon riittää pieni maalipurkki.
älä pahastu! Kunhan nyt vastasin kun kysyttiin :)
Täällä palstalla vasta kehuttiin asuntoa, jossa oli jotkut ihmeelliset lilat keittiönkaapit ja pinkit tribalikuvioiset seinät, joten en ottaisi kovin tosissani noita negailukommentteja...
Mun mielestä kivan näköinen, kotoisa asunto, ja itse asiassa hieno sun ikäisen asunnoksi. Ainoa asia, josta en itsekään tykkää on marimekon verhot, koska en tykkää marimekosta yleensäkään, vaihtaisin nuo verhot esim. stockmannin dupion silkkiverhoiksi valkoisena, tai valkoisiksi pellavaverhoiksi.
Musta nahkasohva on kivan näköinen, en tosiaankaan vaihtaisi sitä valkoiseksi. Ja ikean huonekaluissa ei ole mitään vikaa, monilla on vain tapana sanoa, että ikea, niin halpaa, niin hirveää ad nauseum, mutta ei se pidä paikkaansa, noi sunkin ikean huonekalut on siistin näköiset.
Sinulla on kiva koti! Olet selvästi valinnut tavaroita, jotka ovat kauniita tai joilla on tunnearvoa.
JOS jotain täytyisi lähteä muuttamaan, niin mulla olisi muutama ajatus.
- Vähennä esillä olevan tavaran määrää.
- Marimekon verhoista tykkään, mutta ovat jotenkin eriparia DREAM-kyltin ja "röyhelöisen"valokuvakehyksen kanssa. Voisiko kyltin siirtää esim. makkariin sen ikea-hyllyn päälle?
- Pinkit kynttiläpurkit sopisivat seinällä olevan valokuvakollaasin alle pöydälle, niiden ruusupurkkien tilalle. (ne ruusupurkit ovat kauniit, mutta jotenkin en vaan saa niitä sopimaan kuvaan) Se valkoinen kaunis lautanen, jolla on tavaraa saataisi muuten kläydä samaan syssyyn.
Kotonasi on viitteitä monestakin tyylistä ja ehkä omassa kotonani hieman jakaisin niitä. Romanttisemmat tavarat esim. makkariin ja modernimmat olohuoneeseen. Mutta nämä ovat pientä viilausta ja täysin makuasioita. Teet itsellesi kodin, jossa sinä viihdyt!
PS: Saisiko kuivaustelinettä säilytettyä jossain muussa tilassa? ;)
Ihan nättiä sulla on.
Itse en perusta minkäänlaisista blogeista, enkä itse sisustaisi missään nimessä sun tyylisesti, mutta kyllä sun luona on oikeasti ihan nättiä :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:34"]
Sinulla on kiva koti! Olet selvästi valinnut tavaroita, jotka ovat kauniita tai joilla on tunnearvoa.
- Marimekon verhoista tykkään, mutta ovat jotenkin eriparia DREAM-kyltin ja "röyhelöisen"valokuvakehyksen kanssa. Voisiko kyltin siirtää esim. makkariin sen ikea-hyllyn päälle?
- Pinkit kynttiläpurkit sopisivat seinällä olevan valokuvakollaasin alle pöydälle, niiden ruusupurkkien tilalle. (ne ruusupurkit ovat kauniit, mutta jotenkin en vaan saa niitä sopimaan kuvaan) Se valkoinen kaunis lautanen, jolla on tavaraa saataisi muuten kläydä samaan syssyyn.
Kotonasi on viitteitä monestakin tyylistä ja ehkä omassa kotonani hieman jakaisin niitä. Romanttisemmat tavarat esim. makkariin ja modernimmat olohuoneeseen. Mutta nämä ovat pientä viilausta ja täysin makuasioita. Teet itsellesi kodin, jossa sinä viihdyt!
[/quote]
Yksiössä eletään, ei hirveästi vaihtoehtoja ehdottamillesi muutoksille. -ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:34"]
[/quote]
Yksiössä eletään, ei hirveästi vaihtoehtoja ehdottamillesi muutoksille. -ap
[/quote]
Mutta sulla ainakin kuvan mukaan on sänky, jonka vieressä on se hylly. Ajattelin sen makkariksi tilana. En olettanutkaan että erillistä makuuhuonetta on. Mutta pointti siis siinä, että tavarat on ryhmitelty niin, että ne ovat toisten saman tyylisten vieressä, jolloin lopputulos on rauhallisempi. :)
Mulle tulee asunnosta mieleen siis sellainen yrityksen taukotila--on tullut oltua pätkätöissä ja aika usein ne henkilökunnan olotilat on vähän ollut ton suuntaisia..ei niinkään oo kodin tuntua.
Eipä ole makuuni, mutta sinä varmasti viihdyt ja se on hyvä. Sinulla on paljon "tusinatavaraa" siis sellaista "nyt on muotia" -juttua. Itse en sellaista halua! Hyvää kesää sinulle!
Ihan tavallisen parikymppisen naisen kämppä siivouksen jälkeen. En mitenkään erikoinen, hyvällä eikä pahalla tavalla. Persoonaton.
Ihan kivalta näyttää, asuntosi saa varmasti lisää sitä täällä vaadittua persoonallisuutta ja laatua, kun ikää vähän tulee. Eihän nyt kukaan vielä 20-vuotiaana osta uusia kalliita kalusteita tai saa perintöä! Tavaratkin näyttävät kivemmilta sitten kun niillä on tarina. :) Ehkä nuo kuvakollaasit suoraan seinälläkin tuovat vähän sellaista "teinin huone" tunnelmaa.
Itse en ehkä laittaisi sisustustarroja, esim. taulu tai tyyny mietelauseella olisi kivaa vaihtelua. Tai niitä sisustustarroja voi teettää vapaavalintaisella tekstillä, ettei tarvitse ottaa sitä joka marketin "Home sweet home" :D
Ei liity varsinaisesti sisustukseen mutta asunnosta saa paremmin kuvia blogiin, kun ottaa kuvat aamu- tai ilta-auringossa ja laittaa kukkia maljakkoon ;)
Kivat keittiön kaapit ja saareke. Ihan nätti ja siisti yleisvaikutelma, tykkään vaaleasta :D marimekon verhot pisti silmään, kovin raskaan näköiset ja väriset, vaihtaisin toisenlaisiin. Muutamia muita juttuja mitä tekisin toisin mutta ei niistä sen enempää kun ei ole minun koti :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:52"]
Onko lattia laminaattia?
[/quote]
Kaipa se on, ei se ainakaan muovimatto ole :D ap
[/quote]Tä?
Voi ei mitä palautetta taas! Olen sisustamista rakastava harrastelija ja minun silmiini kotisi näyttää tosi kivalta nuoren naisen kodilta. Sulla on selvästi silmää tehdä asetelmia ja yhdistellä värejä. Miksi ehdottaa sohvan vaihtamista jos kerrot juuri sen ostaneesi! Mietin vain että mahtuisiko sitä siirtää enempi irti ikkunasta. Tosin silloin joutuisit siirtämään myös sen päällä olevaa hyllyä. Entä oletko kokeillut sohvaa ikkunan edessä, näyttääkö siinä hölmöltä. Rottinki keventää kivasti raskasta mustaa sohvaa ja samaa sävyä on myös verhoissa.