Pia myi sitten Matin pokaalit
https://hymy.fi/uutiset/hymy-maksoi-matti-nykasen-ulosottovelat-asiassa…
Mikään ei näköjään riitä, ois antanut ne Matin lapsille ja äidille muistoksi.
Kommentit (65)
Toivottavasti Hymy lahjoittaa ne Urheilumuseoon. Sillä saisi eniten hyvää aikaiseksi.
Perhe ei niillä pokaleilla mitään tee, ne eivät tuo Mattia takaisin. Häntä voi käydä muistelemassa haudalla ja siellä museossa.
Pian voi jo kokonaan unohtaa. Tekee hänellekin hyvää päästä elämässään taas eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä materiaalia pokaalit ovat?
Tämä minuakin kiinnostaa. En todellakaan jaksa lähteä googlaamaan, niin paljon asia ei kiinnosta.
Kuinka paljon pokaaleja oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No möihän Matti mitalinsa, niin miksi ei Pia olisi saanut myydä noita rumia pokaaleja.
Miksi Matti säästi pokaalit? ja möi vaan mitalit?
Säästi pahan päivän varalle, ja nyt se paha päivä tuli.
No Matin pokaalithan ne on vaika ne olisi nyt afrikassa. Mitä väliä sillä enää on missä ne seilaa kun ei ole enää Mattiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No möihän Matti mitalinsa, niin miksi ei Pia olisi saanut myydä noita rumia pokaaleja.
Ootko niin yksinkertainen ettet näe asiassa eroa?
Minä en ainakaan näe mitään eroa. Kerro siis mitä meidän pitäisi nähdä.
Onhan siinä nyt suuri ero myykö itse pokaalit voittanut henkilö ne vai rahanahne leski.
Oishan ne myyty huutokaupalla joka tapauksessa.
Eikä kukaan tiedä miten vähän niistä olis huutokaupassa rahaa saatu.
Tavaraahan nuo pokaalitkin vain ovat.
Säilyyhän ne valokuvissa muistoissa iäti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niill pokaaleilla ei kukaan tee yhtään mitään. Ei varsinkaan Matin lapset tai äiti.
Kyllä minulle ne olisi kelvannut, ois kyllä jkl:n kaupunki voinut ne ostaa!
Miksi Jyväskylän kaupunki ei sitten ostanut niitä? Olisihan tässä ollut aikaa hieroa kauppoja ja Piutsi olisi ne varmasti myynyt miettimättä asiaa sen enempää.
Eihän jkl:n kaupunki edes näköispatsasta tee, vaikka Matti eläessään näin olisi halunnut.
Kyllä Matti on tehnyt tunnetuksi jkl:ää, mutta kaupunki ei tee mitään. Hävetkää päättäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä nyt suuri ero myykö itse pokaalit voittanut henkilö ne vai rahanahne leski.
No suuremmalla syyllä se leski myy ne. Eivät kyllä ole mitään kauniita koristeita.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Hymy lahjoittaa ne Urheilumuseoon. Sillä saisi eniten hyvää aikaiseksi.
Perhe ei niillä pokaleilla mitään tee, ne eivät tuo Mattia takaisin. Häntä voi käydä muistelemassa haudalla ja siellä museossa.
Pian voi jo kokonaan unohtaa. Tekee hänellekin hyvää päästä elämässään taas eteenpäin.
Samaa ajattelin. Jossakin urheilumuseossa ne olisivat paikallaan, mutta muualla ne ovat karseita pönttöjä.
Matti on kuollut ja kuopattu, nuo pömpelit ovat taas lähinnä 80-luvun roinaa. Kierrätykseen vain. Matin lapset muistelevat luultavasti Mattia ihmisenä, isäntään, eli urheilusuoritusten kautta mäkihyppääjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistaja myy. Missä ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niill pokaaleilla ei kukaan tee yhtään mitään. Ei varsinkaan Matin lapset tai äiti.
Miksi Jyväskylän kaupunki ei sitten ostanut niitä? Olisihan tässä ollut aikaa hieroa kauppoja ja Piutsi olisi ne varmasti myynyt miettimättä asiaa sen enempää.
Eihän jkl:n kaupunki edes näköispatsasta tee, vaikka Matti eläessään näin olisi halunnut.
Kyllä Matti on tehnyt tunnetuksi jkl:ää, mutta kaupunki ei tee mitään. Hävetkää päättäjät.
Kuinka monella ihmisellä tulee Matista mieleen Jyväskylä? Ei varmasti kenelläkään. Ihan muut jutut tulevat mieleen, kun Mattia ajattelen.
Hymy osti pokaalit ja lahjoitti ne Matin omaisille. Mitäs ihmeellistä tässä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään pahaa pokaalien myymisessä, jos se on kaikille perheenjäsenille ok. Eikä ne saavutukset mihinkään häviä pokaalien myymisen myötä, ne on vain materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti oli omistaja, mutta hän on ollut vainaa jo yli pari vuotta. Hän ei siis enää tarvitse niitä. Leskikään ei niitä enää tarvinnut, joten pois vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella ihmisellä tulee Matista mieleen Jyväskylä? Ei varmasti kenelläkään. Ihan muut jutut tulevat mieleen, kun Mattia ajattelen.
Ai jaa. Kyllä mulla ainakin Matista tulee juurikin Jyväskylä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Hymy osti pokaalit ja lahjoitti ne Matin omaisille. Mitäs ihmeellistä tässä nyt on.
Omaiset olivat varmasti tooosi innoissaan saadessaan riesakseen ne rumat pytyt. :(
Eiköhön ne Matin meriitit säily jälkipolville muillakin tavoin kuin rumien pokaalien muodossa. Muutenkin tuo on niin aikansa elänyt palkintomuoto, täysin turhia esineitä, pelkkää ongelmajätettä. Entäs joku mauton pokaalikaappi, kuka huolii kotiinsa?
Ihan fiksua Pialta myydä nuo, ihme jos joku osti, jossain urheilubaarissa tai museossa niiden olemassaolon vielä ymmärrän.
Oli siis ihan hyvä päätös Urheilugaalalta luovuttaa Matin elämäntyötä kunnioittanut palkinto äidille. Leski olisi varmaan myynyt senkin.
Mielestäni ihan ok että kansalaiset voi noita ostaa aarteekseen. Saa arvoisensa kohtelun varmasti.
Ihmetyttää tämä lesken oikeuksien lynkkaaminen. Pialla oli ihan täysi oikeus myydä ne. Eiköhän lapset ole ne haluamansa mitalinsa saaneet jo Matin elinaikana.
Miksi leski ei saisi myydä hänelle kuuluvaa omaisuutta? En usko, että Matti kääntyy haudassaan tästä asiasta.