Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulukiusaajani menestyiviät elämässään hyvin.

Vierailija
24.07.2014 |

Ja minusta ei tullut yhtään mitään. En vaan pääse siitä katkeruudesta eroon että 40v olen vain kotona kun he ovat opettajia,sairaanhoitajia yms.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 12:36"]

No ei se nyt tarkoita sitä, että vaikka kiusattu olisi ns. ruma, niin häntä olisi oikein kiusata. Eli ei mene sillä lailla, että missinnäköisten kiusaaminen on väärin, ja tavisten kiusaaminen taas oikeutettua! 

[/quote] Ei tod olekaan, kiusaaminen on aina väärin. Ketjussa aiemmin joku viittasi tyyliin "kauniit ja älykkäät nyt vaan saavat parhaan elämän" tai jtn sinnepäin. -13

Vierailija
2/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja ja opettaja ei ole menestyneen ihmisen ammatteja, vaan oikeastaan vähän paskahtavia duuneja. Sairaanhoitajan tapauksessa välillä ihan kirjaimellisesti riippuen siitä missä on töissä. Jokatapauksessa molemmat saattaa tehdä yli 10 vuotta pätkätöitä eikä uralla eteneminen ole yleensä mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyyttä et voi muuttaa. Sinun täytyy elää sen kanssa. Tulevaisuuteen sen sijaan voit vaikuttaa. Tässä on jo muutkin kehoittaneet sinua ryhdistäytymään, sinulla on vielä runsaasti aikaa opiskella ja "tulla joksikin". Onnea matkaan!

Vierailija
5/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se monesti on. Koulukiusaajan narsistinen luonne auttaa selviämään ja menestymään nykypäivän työelämässä. Heikot sortuu elon tiellä. Valitettavasti. 

Mutta katkeruus ei auta. Kuten Mandela sanoi, katkeruus on sama, kuin jos joisi myrkkyä ja odottaisi sen tappavan vihollisensa. Katkeruus on syöpä. Minua on kohdeltu kaltoin elämässä, koulukiusaamisesta alkaen, mutta katkeruudesta olen päässyt eroon. En halua niiden ihmisten hallitsevan ajatuksiani. 

Mielenrauha on kuppi teetä.

Vierailija
6/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet nyt 40. Sulla on siis vuosikymmeniä aikaa "tulla joksikin". Jos sua haittaa, että olet "vain kotona", lähde ihmeessä opiskelemaan ja men töihin. Tai ryhdy tekemään hyväntekeväisyyttä, niin elämälläsi on merkitystä. Ei sun nyt enää tarvi 25 vuoden takaisten asioiden antaa haitata itseäsi. Ne on olleet, mutta menneet. Elä omaa elämääsi, äläkä vertaa sitä johonkin kiusaajiin. Et oikeasti kuitenkaan haluaisi olla yksikään heistä.

Vierailija
7/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataa olla sinussa syy suuhen miksi he kiusasivat sinua. Ehkä he näkivä kuinka luuseri olet ja siitä johtui koko kiusaus.

Vierailija
8/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se menee. Hissukat ei pärjää. Elämä on kilpailu. Parhaat työt, puolisot ja elämät on voittajilla, niillä vahvimmilla, älykkäimmillä ja kauneimmilla.

Joko surkuttelet loppuun asti tai menet opiskelemaan. 45-50-v. olet jo opettaja, sh tai vaikka lakimies jos äly riittää. Ei susta maailman parasta ammattilaista enää tule mutta ei olisi tullut muutenkaan. Eikä tule muistakaan. Aina on joku isompi ja vahvempi tulossa seuraavassa aallossa. Moni tähän asti menestyneistä myös kaatuu burn outiin, avioeroon, sairauksiin ja muihin vastoinkäymisiin. Vanhuksena voit olla lopulta samalla viivalla heidän kanssaan.

Vierailija
9/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:58"]

Ja minusta ei tullut yhtään mitään. En vaan pääse siitä katkeruudesta eroon että 40v olen vain kotona kun he ovat opettajia,sairaanhoitajia yms.

[/quote]

Hekö pakottivat sut jäämään kotiin? Aika jännä.

Vierailija
10/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusanneista taas ei tainnut tulla oikein mitään. Toki emme ole vielä kuin reilu parikymppisiä, mutta osalla se elämänsuunta on jo aika hyvin urautunut.

Kaksi johti itsensä koulukotiin ja suljetulle typerillä tempauksillaan. Yksi pääsi vähän aikaa sitten vankilasta. Suurimmalla osalla on tilanne: asuvat edelleen wt-ghetoissa pikkupaikkakunnilla, kotona viinaanmenevä, malataälykkyysosamääräinen poikaystävä, molemmilla taustalla vanhempien pakottama ja yleensä kesken jäänyt ammattikoulu.

Kaksi kiusaajista jaksaa edelleen kymmenen vuoden jälkeen jatkaa kiusaamista. Postailevat hävyttömyyksiä, huorittelevat ja nimittelevät netissä ja irl nähdessään.

Vierailija
11/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräytä ne! Tuskinpa olisivat mielissään jos julkisesti tai esim heidän työpaikallaan vaadit heiltä julkista anteeksipyyntöä. Voisi aiheuttaa kovastikin noloutta heille.

Vierailija
12/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:58"]

[/quote]

Hekö pakottivat sut jäämään kotiin? Aika jännä.

[/quote] Kiusaaminen voi kyllä johtaa sekä henkisiin että fyysisiin sairauksiin jotka vievät työkyvyn. 

Vierailija
13/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän menestyksensä eivät ole mitenkään sulta pois. Päinvastoin, veroillaan kustantavat sunkin elämistäsi ja olemistasi.

Vierailija
14/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettava tosiasia on, että vaikka koulukiusaajasi eivät olisikaan menestyneet, niin et olisi menestynyt sinäkään. Se nyt vaan on tässä elämässä niin, että toiset menestyy ja toiset ei.

Vierailija
15/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla katkera yli 20 vuotta vanhoista asioista! Let it go ja ala elämään elämääsi äläkä surkuttele itseäsi.

Vierailija
16/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vika on harvemmin kiusatussa. Mulla ÄO on yli 130 ja kauniskin olen, nuorena olin malli. Ja mua kiusattiin koko yläaste, ikuiset arvet jäi.

Vierailija
17/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nätti ja silti olin kiusattu lukio-amk, vielä työelämässäkin. Todellakin vika on siinä kiusaajassa. Hiljaisuus ei oikeuta kiusaamaan ketään!

Vierailija
18/18 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt tarkoita sitä, että vaikka kiusattu olisi ns. ruma, niin häntä olisi oikein kiusata. Eli ei mene sillä lailla, että missinnäköisten kiusaaminen on väärin, ja tavisten kiusaaminen taas oikeutettua!