Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kreikkaan matkustaminen tänä vuonna - koronatestien kokonaishinta?

Vierailija
18.07.2021 |

Menen syyskuussa Kreikkaan, ja takaisinkin tulen. Kuinka paljon pakolliset koronatestit maksavat minulle?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kunnalliseen niin ei maksa.

Vierailija
2/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako todistuksen saaminen julkisella puolella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kelpaako tekstiviesti, jonka saan?

Vierailija
4/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa vain omat testisi itse äläkä maksata huvimatkojesi kuluja veronmaksajilla.

Vierailija
5/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten menet. Osa matkatoimistoista ja lentoyhtiöistä antaa alennuskoodeja testeihin. Itse maksan 100€ per pää, mutta ilmeisesti lentoasemalle on tulossa pikatestauspaikka jossa hinta noin 50€. Kreikan päässä hinta 20 - 50 € tai sitten lentokentällä Suomen päässä ilmainen.

Vierailija
6/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten menet. Osa matkatoimistoista ja lentoyhtiöistä antaa alennuskoodeja testeihin. Itse maksan 100€ per pää, mutta ilmeisesti lentoasemalle on tulossa pikatestauspaikka jossa hinta noin 50€. Kreikan päässä hinta 20 - 50 € tai sitten lentokentällä Suomen päässä ilmainen.

Kreikka vaatii PCR-testin, ei kelpaa pikatesti. Yksityisellä saa vain otettua, koska pitää olla englannin kielinen todistus. Julkinen ei sellaisia tee. Pelkkä negatiivinen koronatestituloksesta ei kelpaa. Jos sinulla on kaksi rokotetta, pääset ilman testiä.

Vierailija
7/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mennä, koska kunnalliselta ei saa todistusta,

Vierailija
8/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella rokotuksella pääset ilman lisämaksuja. Itse sain toisen pistoksen viikko sitten, joten viikon päästä voin lentää melkein minne vaan ilman testejä :)

Vierailija
9/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen terveydenhuolto ei noita todistuksia huvimatkailijoille kirjoittele.

Mikä onkin aivan oikein.   Miten heidän aikansa siihen riittäisi, kun tosi sairaatkaan ihmiset eivät sinne aikoja saa lääkäriin.

Vierailija
10/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkaan ei muuten ole asiaa ilman rokotuksia. Laittoi jo nyt ainakin Ateenaan ”rokotepakon”, eli kahviloihin, ravintoloihin, yökerhoihin, museoihin ym. ei pääse ilman kahta rokotusta. Ranska toimii samoin.

Vierailija
11/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä aikovat matkustaa, kannattaa tosiaan hommata rokotukset. Voi mennä lomamatka täysin pilalle, kun huomaat kohdemaassa, että mihinkään ei ole asiaa ilman rokotepassia. Itse en varmaan muuten olisi hommata rokotusta, mutta matkustuksen takia eka rokote hommattu, toka syyskuussa.

Vierailija
12/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ketkä aikovat matkustaa, kannattaa tosiaan hommata rokotukset. Voi mennä lomamatka täysin pilalle, kun huomaat kohdemaassa, että mihinkään ei ole asiaa ilman rokotepassia. Itse en varmaan muuten olisi hommata rokotusta, mutta matkustuksen takia eka rokote hommattu, toka syyskuussa.

Itse aika lailla samassa aikataulussa sun kanssa. Lokakuulle varattu matka Kreikkaan ja silloin ei tarvitse maksaa ilta järkyttävän kalliita koronatestejä. Kahdelta ihmiseltä testit maksaa enemmän kuin lennot.

Vierailija
13/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdella rokotuksella pääset ilman lisämaksuja. Itse sain toisen pistoksen viikko sitten, joten viikon päästä voin lentää melkein minne vaan ilman testejä :)

Miten lentoyhtiöt suhtautuvat tähän? Riittääkö niille, että todistus 2 rokotteesta?

Vierailija
14/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida myös se riski, että sairastut siellä ja joudut jäämään viikoiksi sinne karanteeniin. Jos siis testin hinta on jotenkin kynnyskysymys niin ei kannata lähteä.

Vierailija
15/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lentoyhtiöt suhtautuvat tähän? Riittääkö niille, että todistus 2 rokotteesta?

Kyllä minun mielestä. Omakannasta tulostetaan rokotetodistus. Mutta tottakai pitää varmistaa lentoyhtiöltä. Mutta sehän rokotusten pointti on että maailma avautuu niiden myötä.

Vierailija
16/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelihenkiseltä perheeltä olisivat testit maksaneet noin 800 euroa :D jäi lähtemättä... Nyt on aikuiset saaneet ykkösrokotteet, mutta lapsiltakin testeihin kuluisi se 400 e. Silti liian kallista. No, jos sitten ensi kesänä...

Vierailija
17/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän nelihenkiseltä perheeltä olisivat testit maksaneet noin 800 euroa :D jäi lähtemättä... Nyt on aikuiset saaneet ykkösrokotteet, mutta lapsiltakin testeihin kuluisi se 400 e. Silti liian kallista. No, jos sitten ensi kesänä...

Mitä järkeä mennä kesällä etelään?

Vierailija
18/61 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä mennä kesällä etelään?

No meille meri on se tärkein elementti. Lisäksi nähtävyydet, rantakadut tavernoineen. Koko ilmapiiri. Pääsee hyvin irti arjesta, kun käy ulkomailla. Näin meillä. Mutta ymmärrän hyvin, että monet taas tykkäävät kauniista koti-Suomesta kesäisin.

Vierailija
19/61 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mennä, koska kunnalliselta ei saa todistusta,

Eikö tekstiviesti kelpaa? Miksi he eivät lähetä koodia, jos heidän ilmoitustaan ei voi ottaa vakavasti?

Vierailija
20/61 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa vain omat testisi itse äläkä maksata huvimatkojesi kuluja veronmaksajilla.

Heh heh, sano se testaamis-vuosien venyttäjille... rahalla ei näytä olevan merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän