Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peilikuvan ja valokuvan ero!

Vierailija
18.07.2021 |

Kun katson peiliin, näen 45-vuotiaan, iloisen ihan hyvässä kunnossa olevan, 2-3 ylimääräistä kiloa kantavan keski-ikäisen naisen. Kesämekko päällä näytän nuorekkaalta ja raikkaalta, terveeltä.

No kuinkas käykään, saan eilisen illan vietosta valokuvan kaverilta. Mulla on kauheet silmäpussit, ylimääräisiä kiloja näyttää olevan yli 10 liikaa, kesämekko tekee musta vaan plösön näköisen ja käsivarret on kuin tukit ( mulla on treenatut, kiinteät käsivarret). Masentaa, eikö omaan peilikuvaan voi luottaa, näkeekö muut mut ihan eri lailla, plösönä???

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
2/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt omalta kohdalta. Peili- ja valokuvan erilaisuutta ihmettelen..aloitus voisi olla suoraan kuin minun kynästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt! Peilissä paremman näköinen.

Vierailija
4/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa itsestäsi video. Se kertoo totuuden. Näet itsesi monesta eri kulmasta ja eri asennoissa. 

Itse yllätyin kuinka hyvältä näytin videolla. Kuvissa en onnistu juuri koskaan ja peilistä näytän hyvältä vain jos valaistus on oikea. lol

Vierailija
5/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilithän yleisesti kaventaa peilikuvaansa, kai tiesitte sen? Valokuva ei valehtele, peili valehtelee. Sovituskopeissakin se on ihan tarkoituksellinen myyntikikka, kapeammalta näyttävä peilikuva lisää myyntiä.

Vierailija
6/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.businessinsider.com/cameras-can-make-you-look-fat-2016-7?r=… Usko peilikuvaasi ja nauti kesämekosta! Ei ole pelkkä myytti että kamera vääristää.

Vierailija
7/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva kertoo totuuden.

Vierailija
8/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Mulla 18-vuotias poika joka atleettinen urheilija. Hyvännäköinen livenä mutta näyttää kuvassa ihan vieraalta, eikä ollenkaan edukseen . Kyllä kuva vääristää.

Toiset ovat kuvauksellisempia.

Vierailija
9/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peilithän yleisesti kaventaa peilikuvaansa, kai tiesitte sen? Valokuva ei valehtele, peili valehtelee. Sovituskopeissakin se on ihan tarkoituksellinen myyntikikka, kapeammalta näyttävä peilikuva lisää myyntiä.

Peilit huijaa, mutta ei valokuvakaan ole koko totuus. Se on yksiulotteinen otos pysäytetystä hetkestä. Kellä tahansa näyttää käsivarret paksuilta jos ne on litistetty vartaloa vasten, kaksoisleuka voi tulla kun pitää päätä tietyssä asennossa. Jotkut on valokuvauksellisempia kuin toiset.

Vierailija
10/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen usein tutuiltani, kuinka näytän aivan kummalliselta kuvissa. Naama on ihmeellisen kova ja kulmikas ja ihmettelen itse ihan samaa.

Livenä taas saan hirveästi kehuja ulkonäöstäni. En ymmärrä ovatko kasvoni vain sen malliset, että kamera korostaa outoja piirteitä vai mitä ihmettä kuvissa tapahtuu.

Mutta joo, kuvat voivat vääristää todella paljon.

Vierailija
11/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näytän valokuvissa hoikemmalta, mutta muuten paljon rumemmalta. En ymmärrä. Näyttää kuin piirteet olisi ihan toiset, nenäkin paljon isompi. 

Vierailija
12/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva on 2d, video on parempi mittari.

Vierailija
13/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on ne jotka näyttävät kuvissa ok ja luonnossa rumilta. Esim. Yksi nainen näyttää kuvissa ok ja luonnossa hampputukkaiselta ja kasvoilta suorastaan rumalta. Erittäin lyhyet jalat näyttävät luonnossa hassuilta, ikään kuin pyllyn ja maan välissä olisi vain puoli metriä , kuvissa ei näy selvästi.

Vierailija
14/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvissa edes kauniit onnistu.

Vierailija
15/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuva on 2d, video on parempi mittari.

Ja video on sitten 3d? Pahvi.

Vierailija
17/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valokuva kertoo totuuden.

Valitettavasti. Olin siis itse nähnyt kuvan facessa firmamme sivulla kiinnittämättä mitään sen suurempaa huomiota siinä oleviin ihmisiin (koska ei ollut tuttuja) mutta niin vaan kaikki työkaverit tunnisti ongelmitta minun olevan kuvassa..

Olin siis oikeasti ihan tajuttoman iso verrattuna siihen minkä peilistä näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän