Kreikkaan matkustaminen tänä vuonna - koronatestien kokonaishinta?
Menen syyskuussa Kreikkaan, ja takaisinkin tulen. Kuinka paljon pakolliset koronatestit maksavat minulle?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Kreikkaan ei muuten ole asiaa ilman rokotuksia. Laittoi jo nyt ainakin Ateenaan ”rokotepakon”, eli kahviloihin, ravintoloihin, yökerhoihin, museoihin ym. ei pääse ilman kahta rokotusta. Ranska toimii samoin.
Hyvä. Tulee pian muihin maihin, koska turvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko, että koronaa eletään jo kolmatta vuotta?
Kiitos kun kerroit. Luulimme, että vasta viikon. Mitä olet tehnyt, että loppuisi nopeammin?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten menet. Osa matkatoimistoista ja lentoyhtiöistä antaa alennuskoodeja testeihin. Itse maksan 100€ per pää, mutta ilmeisesti lentoasemalle on tulossa pikatestauspaikka jossa hinta noin 50€. Kreikan päässä hinta 20 - 50 € tai sitten lentokentällä Suomen päässä ilmainen.
Alennus varmaan tuntuu kivemmalta, kun sitä ajattelee testirahana, nimittäin lipun hintaan nähden pieni summa... Tai no, riippuu lentoyhtiöstä ja matkustuspäivästä - halvimmillaan Kreikkaan pääsee, suoralla päivälennolla, hintaan 60 euroa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun kerroit. Luulimme, että vasta viikon. Mitä olet tehnyt, että loppuisi nopeammin?
Ei siihen voi vaikuttaa. Se loppuu vaaleihin, vuonna 2023.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten menet. Osa matkatoimistoista ja lentoyhtiöistä antaa alennuskoodeja testeihin. Itse maksan 100€ per pää, mutta ilmeisesti lentoasemalle on tulossa pikatestauspaikka jossa hinta noin 50€. Kreikan päässä hinta 20 - 50 € tai sitten lentokentällä Suomen päässä ilmainen.
Kreikka vaatii PCR-testin, ei kelpaa pikatesti. Yksityisellä saa vain otettua, koska pitää olla englannin kielinen todistus. Julkinen ei sellaisia tee. Pelkkä negatiivinen koronatestituloksesta ei kelpaa. Jos sinulla on kaksi rokotetta, pääset ilman testiä.
Hyvä bisnes luotu.
Testi pakko ronkkia nenän kautta, mutta pelkkä henkäyskin on "potentiaalisesti tappava"... ristiriitaista, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Niin että millä lailla kolmatta vuotta? Suomalaisten elämään minun muistini mukaan alkoi vaikuttaa vasta maaliskuusta 2020, josta on minun laskelmieni mukaan vasta vajaa 1,5 vuotta. Vähän keinotekoiselta tuntuisi laskea loppuvuodesta 2019.
Suomessa nenänielutesti vasta jos pikatesti positiivinen. Ei ylimääräistä rahastusta siinä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että millä lailla kolmatta vuotta? Suomalaisten elämään minun muistini mukaan alkoi vaikuttaa vasta maaliskuusta 2020, josta on minun laskelmieni mukaan vasta vajaa 1,5 vuotta. Vähän keinotekoiselta tuntuisi laskea loppuvuodesta 2019.
Rajoitukset alkoivat vuonna 2019. Niistä puhun.
Se muuten oli vuotta 2020, tosiaan! 11. maaliskuuta. No kauan on silti venytetty...
Vierailija kirjoitti:
Kahdella rokotuksella pääset ilman lisämaksuja. Itse sain toisen pistoksen viikko sitten, joten viikon päästä voin lentää melkein minne vaan ilman testejä :)
En viitsisi ottaa rokotusta pelkän matkustamisen takia, kun matkustan ehkä vain kerran vuodessa. Tiedän, että se helpottaa liikkumista ja ravintoloissa ym. olisi lupa käydä, mutta ajattelin pärjätä ilman.
Kunhan maa nyt pysyy auki, ei ikinä tiedä, miten seuraava flunssakausi käynnistyy. Mutta testien hinta on siis epäselvä koska tuli vaikutelma, että tarvitaan monta testiä... luenpa enemmän vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen terveydenhuolto ei noita todistuksia huvimatkailijoille kirjoittele.
Mikä onkin aivan oikein. Miten heidän aikansa siihen riittäisi, kun tosi sairaatkaan ihmiset eivät sinne aikoja saa lääkäriin.
Mitä se heille kuuluu, vaikka työmatkani itsenäisenä ammatinharjoittajana olisi hupia?
Sen tiedän, että Kreikassa testin hinta on 60 euroa (huh huh Suomen hintoja...)
Vierailija kirjoitti:
Kreikkaan ei muuten ole asiaa ilman rokotuksia. Laittoi jo nyt ainakin Ateenaan ”rokotepakon”, eli kahviloihin, ravintoloihin, yökerhoihin, museoihin ym. ei pääse ilman kahta rokotusta. Ranska toimii samoin.
Mutta se on 50 vuotta täyttäneille. Olen nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene kunnalliseen niin ei maksa.
Ei voi mennä, koska kunnalliselta ei saa todistusta,
Mitä se todistus sitten maksaisi? Kai testistä on aina oikeus saada todistus!
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä aikovat matkustaa, kannattaa tosiaan hommata rokotukset. Voi mennä lomamatka täysin pilalle, kun huomaat kohdemaassa, että mihinkään ei ole asiaa ilman rokotepassia. Itse en varmaan muuten olisi hommata rokotusta, mutta matkustuksen takia eka rokote hommattu, toka syyskuussa.
Joo sitä on suositeltu, mutta ajattelin pärjätä ilman, kun olen perusterve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ketkä aikovat matkustaa, kannattaa tosiaan hommata rokotukset. Voi mennä lomamatka täysin pilalle, kun huomaat kohdemaassa, että mihinkään ei ole asiaa ilman rokotepassia. Itse en varmaan muuten olisi hommata rokotusta, mutta matkustuksen takia eka rokote hommattu, toka syyskuussa.
Itse aika lailla samassa aikataulussa sun kanssa. Lokakuulle varattu matka Kreikkaan ja silloin ei tarvitse maksaa ilta järkyttävän kalliita koronatestejä. Kahdelta ihmiseltä testit maksaa enemmän kuin lennot.
Ei tarvitse maksaa testejä? Miksei?
Se on totta, että testit on lentoja kalliimpia - testi maksaa jopa 4-kertaa enemmän, kuin lentojen hinta.