Kumiteräsaappaat. Onko parhaat kengät luonnossa liikkumiseen?
Kokemuksia kellään näistä? Ovat nousemassa uudelleen suosioon selvästi, mutta onko se vain hypeä?
Kommentit (16)
Mut hiostaako rasvattu nahkavarsi oikeasti vähemmän kuin tavallinen kumisaapas?
Mikä eroa kumiteräsaappaalla ja kumisaappaalla?
Vierailija kirjoitti:
Mikä eroa kumiteräsaappaalla ja kumisaappaalla?
Vain jalkaosa on kumia.
Hengittääkö jonkun gorevaelluskengät oikeasti? Kyllä itsellä ainakin on sukat yhtä hikiset kuin kumppareissa.
En suosittele, pohja on kuvioinniltaan yhtä surkea kuin esim. halvimmissa Nokian saappaissa. Pohja liian ohut epätasaiseen maastoon ja liukas märällä kalliolla jos on satanut. Marjastussaappaina menettelee jos ei kävele pitkiä matkoja.
Kävelin yhdet kumiteräsaappaat loppuun joten tämä oman kokemuksen pohjalta.
Se liitos kumin ja nahan välillä on vaikea tehdä. Varmaan jotkut sen osaa, mutta en luota itse.
Ovat vielä kalliimpia kuin kumpparit tai maiharit. Ei pysty ymmärtämään.
Eiköhän nekin ole vain design/trendikenkiä kaupungissa käytettäväksi kuten suurin osa nykyisin on.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele, pohja on kuvioinniltaan yhtä surkea kuin esim. halvimmissa Nokian saappaissa. Pohja liian ohut epätasaiseen maastoon ja liukas märällä kalliolla jos on satanut. Marjastussaappaina menettelee jos ei kävele pitkiä matkoja.
Kävelin yhdet kumiteräsaappaat loppuun joten tämä oman kokemuksen pohjalta.
On niissäkin joissakin ns. vaelluskenkäpohjat.
Oikeat kumisaappaat on parhaat metsäkengät. Ihan kuivilla kankailla tai kivikkoisilla ylänköseuduilla vaelluskengät ihan hyvät kulkemiseen mutta polkujen ulkopuolella kyllä kumisaapas paras.
Olen tuollainen ammatikseni metsässä liikkuvainen tutkija ja yleensä ammattilaisilla kumisaappaat.
Ylivertainen luontokenkä, helppohoitoinen ja suojaa myös käärmeiltä ja ampiaispesiin astumisilta.
Tuossa käytännössä metsässä kulkemisen ammattilaisten luottokenkä Suomessa:
https://www.sievishop.fi/sievi-kengat/sievi-light-boot-laces-04-koot-35…
Mulla oli aidot Neuvostoliiton aikaan valmistetut kumiteräsaappaat vuosikausia, kestivät todella hyvin! Ei ole Nokialaiset yhtä hyviä.
Melkein kaikki tehdään kuitenkin Kiinassa nykyisin
Sitten kun kumi kuluu rikki, voi vaihtaa uuden kumiosan. Nahkavarsihan kestää ja kestää.
Vierailija kirjoitti:
Oikeat kumisaappaat on parhaat metsäkengät. Ihan kuivilla kankailla tai kivikkoisilla ylänköseuduilla vaelluskengät ihan hyvät kulkemiseen mutta polkujen ulkopuolella kyllä kumisaapas paras.
Olen tuollainen ammatikseni metsässä liikkuvainen tutkija ja yleensä ammattilaisilla kumisaappaat.
Ylivertainen luontokenkä, helppohoitoinen ja suojaa myös käärmeiltä ja ampiaispesiin astumisilta.Tuossa käytännössä metsässä kulkemisen ammattilaisten luottokenkä Suomessa:
Mutta eihän nuo Sievin ole kumisaappaat vaan polyuretaanisaappaat!
Kevyet toki, mutta tuleeko helposti pistoreikiä? 105e!!
Itse ostin pihahommiin Motonetistä kevyet lantsarit, tarjouksessa 15e.
Metsurihommiin onkin turvasaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivertainen luontokenkä, helppohoitoinen ja suojaa myös käärmeiltä ja ampiaispesiin astumisilta.Tuossa käytännössä metsässä kulkemisen ammattilaisten luottokenkä Suomessa:
Mutta eihän nuo Sievin ole kumisaappaat vaan polyuretaanisaappaat!
Kevyet toki, mutta tuleeko helposti pistoreikiä? 105e!!
Itse ostin pihahommiin Motonetistä kevyet lantsarit, tarjouksessa 15e.
Metsurihommiin onkin turvasaappaat.
Edulliset ja lämpimät. https://www.motonet.fi/fi/tuote/5512482/Wataya-lyhytvartiset-lamposaapp…
Tietysti ne on parhaat metsään. Harvoin on niin kuivaa että ilman niitä pärjää.