Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suoli tukossa?

Kuolen tähän
18.07.2021 |

Voiko ummetukseen kuolla? Mulla on ollu vähän päälle viikon verran ihan helv... kipee vatsa. Mitään muuta ei tuu ulos kun limaa ja ilmaa ja sekin vaan Cuplatonien avustuksella. Koko ajan oksettava olo ja hirvee jano, johon oon juonu vettä varmaan 3-4 l/ pv. Lisäks oon yrittäny liikkua reippaasti. Kuituja tulee riittävästi, koska syön kasvispainotteista ruokaa. Kahvi tyhjään mahaan ei auta.

Istuminen on tuskaa, samoin pitkään makuulla oleminen. Painoa on tullu viikon aikana n. 2 kiloo lisää ja turvotus on jäätävä. Vinkkejä, millä tän tilan sais katkaistua? Suolihuuhtelu?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile luumuja: luonnollinen ja toimiva konsti!

Ummetukseen todellakin voi kuolla.

Vierailija
22/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimii kahvi kivasti laksatiivina, mutta se tuskin riittää enää sun tilanteessa.

Tehokas laksatiivi on suolavesi. Resepti taitaa olla puoli litraa vettä ja kaksi ruokalusikallista suolaa. Kamalan makuista myrkkyjuomaa, se pitää taistella vauhdilla alas kurkusta, pakko juoda ihan kaikki. Siinä saa vatsankin hieman kipeäksi joksikin aikaa.

Mutta siis, se vesi on niin suolaista että sun elimistö ei kykene sitomaan sitä ollenkaan, ei pysty hyödyntämään sitä, ei pysty hidastamaan veden kulkua ruoansulatusjärjestelmässä. Joten se vesi vain virtaa vauhdilla sun elimistön lävitse. Kun jokin menee vauhdilla käsittelemättömänä elimistön läpi, niin se ei päädy virtsaksi, koska virtsaksihan ravintoaineet päätyvät vain jos munuainen tms käsittelee niitä. Se suolavesi tulee susta suorinta tietä käsittelemättä ulos, eli peräaukosta ulos. Ja kun sun peräaukosta tulee vauhdilla puoli litraa suolavettä ulos niin samalla tulee ulos myös jumiutuneet kakat.

Ja vielä vinkki: kun sua alkaa sen suolaveden takia kakattaa, niin älä mene heti vessaan. Pysy rauhallisena, seiso paikallasi tai kävele hieman. Sillä lailla se vesi pysyy sun suolessa vähän pidempään eli ottaa mukaansa enemmän kakkaa, tulee tehokkaampi suolentyhjennys.

Tuo on vähän ällöttävä operaatio. Mutta toimii! Se pelastaa sut.

Tuo taitaa toimia takuuvarmasti. Tai en ainakaan ole koskaan kuullut että kenelläkään olisi jäänyt ne suolavedet suoleen jumiin, ei kai kenenkään ummetus voi niin totaalinen olla. Silloin kannattaisi varmaan jo mennä vauhdilla sairaalaan.

Suolavesi on todella tehokas, kokeilin sitä. Kuraa tulee niin ettei aina vessaan ehtinyt. Vaan se jämähtänyt paska jäi, kurat tuli sen ohi. Joten puolensa silläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita. Itse olin juuri vähän aikaa sitten siinä tilanteessa etten ollut paskonut yli kahteen viikkoon. Minulle on lääkäri määrännyt ummetuslääkettä ja otin sitä reilusti yliannostuksen, ilman apua. Silti selvisin ihan ok ja lopulta paskaa tuli ja tilanteeni helpotti

17v

Vierailija
24/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolitukos on epätodennäköinen, jos pystyt syömään oksentamatta, olet nuorehko eikä vatsaasi ole kauheasti leikattu. Apteekista saa tosiaan ilman reseptiä Mikrolaxia ja myös Klyxiä, joka on isompi ja tehokkaampi peräruiske. Kannattaa jatkossa käyttää myös vaikka ViSibliniä niin tilanne ei pääse toistumaan. 

Jatkossa kannattaa kiinnittää huomiota syömisiin eikä hakea apteekista ratkaisua.

No johan se ap tuossa listasi mitä kaikkea apteekin ulkopuolista on tehnyt/kokeillut. Ymmärsin, että syö aina kasvispainotteisesti. 

No täytyyhän hänen jotain muuttaa ruokailuissa, ettei tilanne toistu. Ei kasvispainotteinen tarkoita samaa kuin: "aina hyvä ja suoli toimii"

Vierailija
25/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suolitukokseen voi oikeasti kuolla, jos ei hakeudu hoitoon ajoisa. Yleensä sen kanssa sinnitellään kotona viimeiseen saakka, jolloin hoitoon lähdetään vasta siinä kohtaa, kun kivut on niin kovat ettei pysty liikkumaan. Tässä vaiheessa hoitona on avoleikkaus, jossa vatsa avataan ja suolitukos poistetaan poistamalla pätkä suolta. 

Että ei ole leikin asia. 

Lähde vain ap lääkäriin, kannattaa mennä nyt, kun vielä saattaa olla mahdollista hoitaa asia ilman isoa leikkausta. 

t. leikkaussalisairaanhoitaja

Ei mua ainakaan otettu lääkäriin. Oli siis vuosi sitten Sama ongelma. Ohjeet omahoitoon puhelimessa sain. Siis ne, jotka olin jo kokeillut (pegorion, microlax jne) ja kun eivät tehonneet, samat ohjeet uudestaan. Kolmannella microlax-kerralla lähti

Vierailija
26/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile luumuja: luonnollinen ja toimiva konsti!

Ummetukseen todellakin voi kuolla.

Luumuja siinä jatkohoidossa, mutta nyt se jumiintunut tulppa peräsuolesta pitää saada hajalle.

Ensin apteekin peräruiskeet ja ellei auta, päivystykseen.

Vierailija
27/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolitukos on epätodennäköinen, jos pystyt syömään oksentamatta, olet nuorehko eikä vatsaasi ole kauheasti leikattu. Apteekista saa tosiaan ilman reseptiä Mikrolaxia ja myös Klyxiä, joka on isompi ja tehokkaampi peräruiske. Kannattaa jatkossa käyttää myös vaikka ViSibliniä niin tilanne ei pääse toistumaan. 

Jatkossa kannattaa kiinnittää huomiota syömisiin eikä hakea apteekista ratkaisua.

Vi-Siblinin kaltainen kuitulisä saattaa olla hyvinkin tarpeellinen ummetuksen ennaltaehkäisyssä. Sitä eli psylliumkuitua tosin saa halvemmalla marketistakin.

Vierailija
28/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syy oli anestesialääkkeet ja leikkauksen jälkeiset voimakkaat kipulääkkeet

Vierailija
29/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium auttaa hyvin. Itselläni on Magnesia 375 nimistä ja kun on mennyt liian pitkä aika, sitä otan ja auttaa aina. Se magnesium laittaa suolen jotenkin supistelemaan. En ole käyttänyt mitään apteekin tuohon vaivaan auttavia tuon hankinnan jälkeen. Toivottavasti toimii sinullakin.

Vierailija
30/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi-Siblinin kaltainen kuitulisä saattaa olla hyvinkin tarpeellinen ummetuksen ennaltaehkäisyssä. Sitä eli psylliumkuitua tosin saa halvemmalla marketistakin.

Tai sitten vain syödä ruokaa, joka ei aiheuta ummetusta.

Vierailija
31/31 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vain syödä ruokaa, joka ei aiheuta ummetusta.

Pitäisiköhän sinun kirjoittaa Käypä hoito -suositukset uusiksi? Siellä kun on esim. tuo psyllium mainittu. Kuten myös ummetuslääkkeet tietyin edellytyksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme