Välivuotoa, pitäiskö huolestua?
Mulla ei ole koskaan ollut veristä välivuotoa kuukautisten välillä, mutta eilen oli.
Ihan muutama tippa pääosin ruskeaa vuotoa. Kuukautiskierto on noin puolivälissä, oli myös kirkasta vuotoa ja kohtua turvotteli. Ilmeisesti on ovulaation aika. En tosin tiedä ovuloinko enää, koska olen 48-vuotias.
Mulle on puoli vuotta sitten asennettu kuparikierukka, joka netin mukaan voi herkistää välivuodoille kierron keskivaiheilla. Kohtu ja munasarjat on ultrattu kaksi kuukautta sitten, kun kävin kierukkatarkastuksessa ja kaikki oli ok.
Pitäiskö mennä lääkäriin vai seurata tilannetta? Menisitkö?
Kommentit (23)
Olisko vaihdevuodet alkaneet? Niihin liittyy että vuotaa miten sattuu. Ainakin itselläni ja loppui kun laitettiin mirena kierukka.
Vierailija kirjoitti:
Olisko vaihdevuodet alkaneet? Niihin liittyy että vuotaa miten sattuu. Ainakin itselläni ja loppui kun laitettiin mirena kierukka.
Saattaa olla, tai sitten johtuu kuparikierukasta. Tai jostain muusta. Mutta pitäisikö käydä lääkärissä heti, kun on yhtenä aamupäivänä tiputellut, vai seurailenko?
Ainoa kerta, kun minulla on ollut veristä välivuotoa, on, kun sain klamydian (kumppaniltani).
Mitään kierukkaa en ole käyttänyt koskaan. Kuvittelisin, että voi vaikuttaa kiertoon.
Testit on helppo ottaa. Kysyisin itse lääkäriltä tilanteessasi.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa kerta, kun minulla on ollut veristä välivuotoa, on, kun sain klamydian (kumppaniltani).
Mitään kierukkaa en ole käyttänyt koskaan. Kuvittelisin, että voi vaikuttaa kiertoon.
Testit on helppo ottaa. Kysyisin itse lääkäriltä tilanteessasi.
Pitäisin klamydian mahdollisuutta häviävän pienenä. Vaikka en luottaisikaan mieheeni, niin hän on ollut silmieni alla koko korona-ajan. Sivusuhteeseen ei varmasti olisi ollut aikaa.
Itsellä vuotaa kyllä miten sattuu jatkuvasti.
Kannattaa tarkistuttaa tiivisteiden kunto.
En huolestuisi, mutta soittaisin huomenna terkkarille, jos huoletttaa. Itselläni on pariin otteeseen ollut pari runsastakin välivuotoa, mutta minulle on kerrottu, että niitä silloin tällöin saattaa esiintyä, ne ovat yleensä vaarattomia, eikä asiaa tutkita sen kummemmin, jos välivuodot ovat epäsäännöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ottanu koronarokotetta?
Joo, oon! Ja mieskin on ottanut! Mutta en lähtisi noita Maria Nordinin salaliittoteorioita ekana uskomaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ottanu koronarokotetta?
Joo, oon! Ja mieskin on ottanut! Mutta en lähtisi noita Maria Nordinin salaliittoteorioita ekana uskomaan. :D
Ei ole pelkästään salaliittoteoria.
But Dr Victoria Male, a reproductive immunologist at Imperial College London, said some post-menopausal women, and people taking hormones which stop their periods, have reported bleeding. So she's inclined to suspect there may be a physical reaction occurring.
https://www.bbc.com/news/health-56901353
COVID-19: More than 13,000 women report changes to periods after having vaccine but experts say fertility not affected
https://news.sky.com/story/covid-19-more-than-13-000-women-report-chang…
Sun vuodot ei kuule kiinnosta pätkän vertaa🤭
Minulla vastaavaa. Hormoniheittelystä ja stressistä johtuu
-N29
.