Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin eilen englantilainen potilas -leffan ekaa kertaa.

Vierailija
18.07.2021 |

Niin paljon palkittu (9 Oscaria) mutta en ymmärrä miksi?
Todella hidastempoinen, meinasin nukahtaa ekan tunnin aikana. Katharinen rooli tuntui oleva esittää alastonta vartaloa vähän väliä.

Kommentit (39)

21/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristin Scott on kyllä kaunis nainen.

Vierailija
22/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin elokuvasta paljon, kun se oli tuore. Muutama vuosi sitten yritin katsoa sitä uudestaan, enkä enää pitänyt sitä hyvänä. Hidastempoisuuttakin voisi jaksaa, mutta nykysilmin katsoen siitä on palkintona vain aika kliseinen ja katsojan tunteita helpoilla tavoilla manipuloiva tarina. Lisäksi elokuvassa on monia kohtauksia, jotka ovat tarinan ja tunnelman kannalta tarpeettomia. Silloin nuorena en näitä puolia noteerannut.

Oon nähnyt leffan ehkä kolmesti, kahdesti nuorena aikuisena ja kerran nyt aikuisena. Jaan osittain mielipiteesi, vaikka edelleen pidän elokuvasta. Mun suurimmat ongelmat elokuvassa on kliseinen siirtomaa-ajan kuvaus ja just tuo tunteiden manipulointi, mutta toisaalta nyt aikuisena tulkitsin rakkaustarinan tuhoisena ja ikävänä pakkomielteenä, joskin kyllä romantisoituna sellaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nykyihmiset ei jaksa keskittyä kuin 2 minuuttia kerrallaan, sitten jo pitäisi tulla jotain välkkyvää, vilkkuvaa ja toimintajännitystä näkökenttään, että saa dopamiiniannoksen.

älypuhelimet, some ja netti ylipäätään tuhoavat meidät hiljalleen.

Tämä.

Harmi, kun meni suurin osa kuvasta ohi, puoli tuntia loppua katsoin.

Olen joskus kuvan katsonut ja pidin siitä.

Aika hyvin kuvaa nykymenoa se, että aikuisille ihmisille tehdään elokuvia teemalla, joka on alunperin tarkoitettu n. 10- vuotiaille keskittymishäiriöisille pojille, esimerkiksi Transformers.

Vierailija
24/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nykyihmiset ei jaksa keskittyä kuin 2 minuuttia kerrallaan, sitten jo pitäisi tulla jotain välkkyvää, vilkkuvaa ja toimintajännitystä näkökenttään, että saa dopamiiniannoksen.

Tämä.

Aika hyvin kuvaa nykymenoa se, että aikuisille ihmisille tehdään elokuvia teemalla, joka on alunperin tarkoitettu n. 10- vuotiaille keskittymishäiriöisille pojille, esimerkiksi Transformers.

Areenasta löytyy.

Vierailija
25/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Areenasta löytyy.

Ai juu, sehän tuli Teemalta, kiitos.

Tuskinpa muu kanava tällaista lähettääkään, pitää olla nykyihmisille pömpöösiä jylinää ja räiskettä.

Vierailija
26/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä oli 👍

Vierailija
27/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana elokuva! Ja eipä heti tule Fiennesiä komeampaa näyttelijää mieleen. 😍

Vierailija
28/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut sitä vuosiin mutta pidin kyllä siitä. Todella surullinenhan se oli, muistan että itkin puolet leffasta. Ralph Fiennes oli niin komea.

En siis itkenyt komeuden takia, vaikka viestistäni voi saada sen vaikutelman :D

Taidat kusettaa meitä.

Vierailija
29/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mä unohdin katsoa. 

Vierailija
30/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tykännyt siitä, koska olen aromantikko enkä ollennkaan tunneihminen. Kaikki tuollaiset kovin tunteelliset on minulle vaan tylsiä, koska ne ei herätä itsessäni mitään tunteita.

Sinänsä älyttömiä nuo jotkut täällä esitetyt näkemykset, että se että ei tykkää yhden tyyppisistä elokuvista tarkoittaisivat että ihmisessä on jotain vikaa, esim. ei kapasiteettia, nykyajan ylivilkas tms. Ihmiset vaan on erilaisia, eikä ihminen joka katsoo mieluummin vaikka Marvelin räiskintää ole sen huonompi kuin tällaisia katsova.

Vierailija
31/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistän aina puhelimen kiinni katsoessani elokuvan. Mutta en vain ymmärrä miksi elokuvan pitää olla pitkä, laahaava, junnaava tai pitkäveteinen. Sekö tekee siitä taiteellisen ja elämää suuremman? Jos asian voi kertoa lyhyesti, miksi venyttää?

Vierailija
32/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut sitä vuosiin mutta pidin kyllä siitä. Todella surullinenhan se oli, muistan että itkin puolet leffasta. Ralph Fiennes oli niin komea.

Mä kyllä melkein itkin. 😁 olen yrittänyt löytää Fiennesin näyttelemän Arabian Lawrence version, olisi ilmeisesti saman näköinen siinä, mutta sitä ei ole missään.

Ero tämän roolin ja A Bigger Splashin välillä on melko huomattava. Ehkä siitä näkee, miten hyvä näyttelijä Fiennes on.

Vierailija
33/39 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole eri mieltä, mutta elokuva tosiaan on yliarvostettu.

Vierailija
34/39 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä melkein itkin. 😁 olen yrittänyt löytää Fiennesin näyttelemän Arabian Lawrence version, olisi ilmeisesti saman näköinen siinä, mutta sitä ei ole missään.

Youtubesta katsoin mainitsemasi leffan juuri eilen.

Vierailija
35/39 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itkin. Muuten tylsähkö elokuva mutta herramunvereni minkä näköinen mies! En ole kyllä ennen nähnyt.

Vierailija
36/39 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nainen ollut alasti kuin kerran siinä.

Vierailija
37/39 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nainen ollut alasti kuin kerran siinä.

Oliko se mies alasti?

Vierailija
38/39 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero tämän roolin ja A Bigger Splashin välillä on melko huomattava. Ehkä siitä näkee, miten hyvä näyttelijä Fiennes on.

Entäs Schindlerin lista ja The Grand Budapest hotel?

Vierailija
39/39 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole sitä katsonut, mutta on sillä hiton pitkällä "tämä pitäisi katsoa". Joskus paljon hehkutettu leffa osuu omaan makuun, joskus ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan