Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo ilmoitti tänään, että pitäisi siirtää loman alkua

Vierailija
23.07.2014 |

Olen tänä vuonna "viimeisessä vuorossa" eli lähden lomalle elokuun alussa. Asia OK, tasapuolinen systeemi. Tänään lomalla oleva pomo soitti, että minun täytyy siirtää oman lomani alkua kahdella viikolla, koska työkaveri tarvitsee 2 vko lomarahavapaata elokuun alkuun. Meillä on 3 hengen tiimi, jossa yhden on oltava töissä myös kesällä, joten muuta vaihtoehtoa ei nyt ole kuin minun joustamiseni.

Ilmoitin, että ei käy, koska olen laskenut, että olen lasten kanssa elokuun, mies lomailee heidän kanssaan heinäkuun. En saa lapsille tähän hätään hoitopaikkaa, ja silloin pomo suorastaan riehaantui: sama vika työkaverilla, mutta siellä kyse on lastenlapsista. Työkaveri haluaa jatkaa lomaansa koulujen alkuun, jotta lastenlapset ei tarvitse hoitopaikkaa.

Hienoa. Minun täytyisi joustaa, koska joku tuntematon perhe halusi säästää päivähoitomaksuissa ottamalla isoäidin ilmaiseksi hoitamaan lapsia. Sanomattakin on selvää, että hän on jo hoitanut lapsia kolmen viikon ajan.

Vetosin vuosilomalakiin ja siihen, että lomat on sovittu huhtikuussa. Ilmoitin ottavani yhteyttä liittoon, jos minun vuosilomani siirretään siksi, että työkaveri menee hoitamaan lapsenlapsiaan. Ottakoot sijaisen kahdeksi viikoksi tai ilmoittakoot työkaverille, että vapaita ei tipu.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:31"]Miten niin törkeä pomo? Työkaverin lapset tuossa törkeitä ovat, kun vaativat isoäidin työpaikkaa joustamaan, jotta heille ei tulisi maksuja.

[/quote] varmaan vaimon vanhempia

Vierailija
22/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika törkeää pomolta ja työkaveriltasi. Hommatkoon lapsilleen hoitajan. Älä anna periksi missään tapauksessa. Onneksi laki on puolellasi ja voit vedota siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:30"]Ehkä työkaverisi lapsen perheelle tuli yllärinä se ettei päiväkotipaikkaa saakaan pitää koulujen alkuun asti vaan paikka päättyy heinäkuun lopussa sinä vuonna kun koulu alkaa

[/quote]

Oikeasti? Ei kai tämä ole mikään yleinen sääntö? En ole tiennyt.

[/quote]

No ei ole ainakaan Espoossa. Ennen ensimmäiselle luokalle siirtymistä, jos hoitoa tarvitaan elokuussa, aiempi pkoti ottaa hoiviinsa. Paikkaa vaan on anottava jo huhtikuussa. Tämä siinäkin tapauksessa, että lapsi olisi ollut koulussa toimivassa eskarissa, ei pkodissa. 

Vierailija
24/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole vuosilomalain mukainen pakottava tarve, joten mummi nyt vaan kaivaa sitten kuvettaan lastenlasten hoitajaa varten...

Vierailija
25/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko suostua ja jos suostuisin, hoitaja olisi maksettava ja vielä tahtoisin viikon extralomapäiviä.

Vierailija
26/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa voidaan siirtää aina sen alkuun asti, jos tarve vaatii, mutta työnantajan on korvattava kaikki kulut mitä siitä aiheutuu. Eli teidän tapauksessa työnantaja maksaa kahdelata viikolta teidän lapselle hoitopaikan ja kaikki muut mahdollisesti peruuntuvat matkat tms.

http://www.ykl.fi/sites/default/files/kcfinder/files/UKK/SAAKO_TY%C3%96NANTAJA_SIIRT%C3%84%C3%84_LOMANI.pdf

Vierailija
27/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 21:30"]Ehkä työkaverisi lapsen perheelle tuli yllärinä se ettei päiväkotipaikkaa saakaan pitää koulujen alkuun asti vaan paikka päättyy heinäkuun lopussa sinä vuonna kun koulu alkaa

[/quote]

[/quote]

No ei ole ainakaan Espoossa. Ennen ensimmäiselle luokalle siirtymistä, jos hoitoa tarvitaan elokuussa, aiempi pkoti ottaa hoiviinsa. Paikkaa vaan on anottava jo huhtikuussa. Tämä siinäkin tapauksessa, että lapsi olisi ollut koulussa toimivassa eskarissa, ei pkodissa. 

[/quote]Siitä on vähän aikaa kun omat lapset oli päivähoidossa, mutta aina meillä ainakin oli aina lapsen kuouluun lähtiessä tuo ongelma että ekaluokkalaiselle ei ollu hoitopaikkaa viimeisenä kesänä. Ehkä sen olisi saanut, mutta se olisi tainnut edellyttää koko kesän hoitomaksujen maksamista, kun normaalisti lapsille yritettiin saada hoidosta vapaata.  tms. En muista.

Vierailija
28/31 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Vanhemmat eri mieltä siitä miten asia on.

http://www.vauva.fi/keskustelu/1343558/ketju/paaseeko_koulun_aloittava_lapsi_viela_elokuussa_pa

Vierailija
29/31 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin n.viikko sitten lomamatkan itselleni ja lapsille yövuorojeni aikana. Työvuorolistat syyskuulta eivät olleet vielä tulleet. Tänään pomo ilmoitti, etten voi lähteä, koska en ollut vielä kydynyt hänelle ja minulla oli yövuorojen jälkeen 5 vapaapäivää. Ajattelin ilmoittavani hänelle henk.kohtaisesti, kun menisin töihin. Sijaiset tekisivät kyllä vuoroni..Pomo laittoi sitten minulle tänään hyvin ilkeitä tekstiviestejä. 

Vierailija
30/31 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:18"]

Tilasin n.viikko sitten lomamatkan itselleni ja lapsille yövuorojeni aikana. Työvuorolistat syyskuulta eivät olleet vielä tulleet. Tänään pomo ilmoitti, etten voi lähteä, koska en ollut vielä kysynyt häneltä ja minulla oli yövuorojen jälkeen 5 vapaapäivää. Ajattelin ilmoittavani hänelle henk.kohtaisesti, kun menisin töihin. Sijaiset tekisivät kyllä vuoroni..Pomo laittoi sitten minulle tänään hyvin ilkeitä tekstiviestejä. 

[/quote]

Vierailija
31/31 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:18"]

Tilasin n.viikko sitten lomamatkan itselleni ja lapsille yövuorojeni aikana. Työvuorolistat syyskuulta eivät olleet vielä tulleet. Tänään pomo ilmoitti, etten voi lähteä, koska en ollut vielä kydynyt hänelle ja minulla oli yövuorojen jälkeen 5 vapaapäivää. Ajattelin ilmoittavani hänelle henk.kohtaisesti, kun menisin töihin. Sijaiset tekisivät kyllä vuoroni..Pomo laittoi sitten minulle tänään hyvin ilkeitä tekstiviestejä. 

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan