Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero 11 vuoden suhteesta ja tunteet vaihtuivat toiseen

Vierailija
18.07.2021 |

Olemme alkuvuodesta asti puhunneet satunnaisesti tulevaisuuden haaveistamme ja siitä, että ne ovat muuttuneet. Haluaisin sitoutua ja mennä kihloihin ja ostaa asunnon yhdessä 5 vuoden sisällä. Puoliso taas koki, että hän haluaa elää vapaammin eikä voi luvata noin isoa sitoutumista, koska pelkää, että jää alakynteen eikä hänen tarpeitansa huomioda. Tällä hän tarkotti sitä, että minä olen ns. vahvempi luonne ja pelkää, että jäisi esim. lapsen kasvatuksessa alakynteen. On totta, että olen tempperamenttisempi, mutta huomioin aina myös puolison mielipiteet.

Juhannuksen jälkeen hän pamautti, että haluaa ehkä erota. Olin shokissa, koska emme olleet tosissamme puhuneet erosta. Kertoi, että tarvitsee aikaa miettiä. Tämän miettimiseen teki samalla kun joi monta päivää kaveriensa kanssa. Selvisi myös, että on ”tykästynyt” pitkäaikaiseen ystäväänsä on sekaisin. Olin aivan rikki tästä, koska tunnen myös hänen ystävänsä ja olemme viettäneet useita iltoja yhdessä.

Huutoitkin kotona 4 päivää ja hän vietti kesälomaansa ja joi nuo päivät tämä ystävän seurassa (hänellä on vain 2 ystävää.) Sanoi, että ei voi olla kotona (asumme yksiössä) kun tilanne on niin tulehtunut ja vaikea. Tuli aina yöksi kotiin kuitenkin.

Päädyimme eroon, koska sanoin, ettei hän antanut minulle vaihtoehtoja. Olisin halunut hänen kanssa kaiken, mutta hän ei uskalla sitoutua syvemmin vaikka olemme seurustelleet 11 vuotta ja olemme pian 30 vuotiaita. Lisäksi tuo ihastuminen ystävään häiritsee ja tiedän, ettei hän voisi jättää tätä ihmistä elämästään, koska hänellä on vain kaksi hyvää ystävää.

Jälkeen päin tivasin onko tämän ystävän kanssa tapahtunut jotain ja hän lopulta kertoi, että kun olimme eronneet niin olivat pussanneet. Se ei kuulemma kuulu minulle, koska olimme eronneet. Oon aivan paskana tästä, koska mielestäni tämä oli viimeinen pisara, joka kertoi epäkunnioituksesta meidän pitkää suhdettamme kohtaan. Hän oli vielä sanonut ettei halua menettää minua ja haluaisi maailman eniten olla ystävä. Miten voisin olla ystävä hänen kanssaan? Ansaitseeko hän ystävyyttäni?

Koko elämältä meni pohja ja olemme olleet 15 v parhaita ystäviä ja 11 v parisuhteessa. Ymmärrän eron järkisyyt ja ne olisi paljon helpompi sietää ilman tätä ihastuskuviota. Tuntuu, että en tunne enää minulle maailman rakkainta ihmistä ja hän hoiti tämän eron itselleni traumaattisella tavalla.

Tänään hän tulee viikonloppureissulta tämän ihastuksen luota. Pelkään, että ovat taas pussanneet tai edenneet pidemmälle. Se ei enää kuulu minulle, mutta en halua majottaa häntä täällä jos ovat menneet esim. sänkyyn. Olenko liian kylmä jos sanon, että ovi on tuossa ja heitän ulos jos ovat touhuillet jotain?

Sydän on särjetty. Nyt joudumme asumaan vielä 5 viikkoa yhdessä yksiössä. Sanokaa miten kestän tämän?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tähän ystävään ole tunteet heränneet jo paljon aiemmin ja pussausta pidemmällekin menty jo ajat sitten. Ei muuta ko keräät miehen kamat kassiin, menköön sen ystävän luo. 

Ap ei ole kertonut puolisonsa (tai itsensä) sukupuolta!

Vierailija
22/29 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Sattuisi minuunkin valtavasti. Olisi reilua, että eksäsi lähtisi nyt yksiöstänne muualle. Yritä puhua hänelle siitä ei-hyökkäävästi. Jos hän lähtee, olisitko valmis maksamaan koko vuokran yksin? Jos et pysty siihen, voi olla vaikeampi saada toista lähtemään JA maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne erot ovat joskus, vähän sotkuisia ja kipeitä. Nyt vain otat täydellisen hajuraon tähän eksään?

Vierailija
24/29 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko nainen?

Vierailija
25/29 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehellä iski keski-iän kriisi ja pinnan alla muhinut masennus päälle, ja se kulminoitui juurikin juhannukseen.

Nyt hän käy terapiassa, mutta ensimmäinen kerta otti niin voimille ettei hän ole viettänyt tätä viikonloppua kotona.

Voimia ap.

Vierailija
26/29 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat naisia ja myös tämä kaveri on.

Ap

Vierailija
27/29 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän keskusteluun ei ole muuta sanottavaa kuin että miksi ihmeessä edes haluaisit olla ihmisen kanssa joka juo neljä päivää putkeen?!?!!!?!?

YÄK!

Vierailija
28/29 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän keskusteluun ei ole muuta sanottavaa kuin että miksi ihmeessä edes haluaisit olla ihmisen kanssa joka juo neljä päivää putkeen?!?!!!?!?

YÄK!

Normaalisti ei juo edes viikottain. Kesäloma ja eron sureminen ystävien kanssa taisivat olla hänen syitään... samalla kuitenkin pussasi toista.

Vierailija
29/29 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala olo tänäänkin..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän