Onko se noloa jos 27-vuotiaana vie naisen kotiin treffeiltä, ja paljastuukin että mies asuu vielä vanhempien luona
Kommentit (57)
Asun miljoonakaupungissa ulkomailla ja täällä tuo on aika yleistä, koska asumiskustannukset pilvissä. Järkevämpäähän se on säästää rahaa omaa asuntoa varten kun laittaa rahaa vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Asun miljoonakaupungissa ulkomailla ja täällä tuo on aika yleistä, koska asumiskustannukset pilvissä. Järkevämpäähän se on säästää rahaa omaa asuntoa varten kun laittaa rahaa vuokraan.
Ai, minä luulin, että aloittaja asuu Suomessa.
Itse ainakin kertoisin asiasta etukäteen. Ja vaihtaisin star wars lakanat ”aikuisten”lakanoihin ettei tule olo että jonku teinin kanssa touhuilee. Muuten pitkälti kiinni ihmisestä olisiko ongelma vai ei. Jos hoitaa kotonaan omat asiansa, osallistuu elinkustannuksiin ja osaa tehdä ruokaa ja siivota yms niin en näe ongelmaa.
N28
Mä näkisin miehen sellaisena täysin kotitöitä osaamattomana, likaisia vaatteita sinne tänne jättävänä, muutenkin siivottomana, vanhempiensa luomiin tapoihin kangistuneena... mies saisi tehdä ison työn murtaakseen mielikuvat "peräkammarinpojasta".
En nyt sanoisi noloksi, voihan tuo olla taloudellisesti hyvin taktikoitua. Tuntuisi silti epämiellyttävältä. Ehkä seurustelun tapaamiset hoidettaisiin muualla, kuin miehen ja vanhempiensa kotona. Jos siis tuosta alkujärkytyksestä pääsisi yli.
N28 jatkaa: ja pidä huoli ettei vanhemmat osallistu treffeille missään muodossa!
Vierailija kirjoitti:
On noloa, naiset ei tykkää. Mut jos asuu vaimon luona niin se ei tunnu monia haittaavan.
Eihän se sitä miestäkään haittaa, niin miksi pitäisi naisiakaan silloin haitata?
Suomessa on noloa, Italiassa ei. Kulttuurikysymys.
Tulee mieleen Sinkkuelämää, ja jakso, jossa Carrie seurusteli kotonaan asuvan miehen kanssa. Carrier ihmetteli miten miehellä oli varaa niin hienoon kämppään. Erohan siitä tuli, kun mies pisti hasansa Carrien syyksi.
Asutko niin, että sulla on oma huone kerrostaloasunnossa vai omakotitalossa, jossa sulla oma sisäänkäynti ja enemmän yksityisyyttä?
Miksi asut vielä vanhempiesi luona?
Entä jos muuttaisit pois, nyt samantien?
Nythän sait kimmokkeen asiaan.
Älä vie naista sinne vanhempiesi luo, mutta kohta jo omaan kotiisi. Tässähän olisi kesäprojekti sulle.
Riippuu täysin tilanteesta. Onko mies täysin avuton vässykkä, joka ei osaa edes vettä keittää? Vaihtaako äiti lakanat? Osaako siivota ihan itse? Mikä on muu elämäntilanne?
Tiedän saman ikäisen, joka muutti (aikana ennen koronaa) hetkeksi vanhempiensa luokse asumaan, kun palasi töistä ulkomailta Suomeen ja etsi omaa kotia. Täysin hyväksyttävää.
Tiedän maajussin, joka asuu tavallaan vanhempiensa kanssa, sillä he rakensivat päätaloon kaksi puolta, joissa on omat tilat vanhemmille ja tälle pojalle ja keskellä on yhteiset tilat, kuten valtava olohuone ja pesutiloihin pääsee kummankin puolelta, eli sauna ja suihku jaetaan vanhempien kanssa, kummallakin omat vessat ja keittiö. Tämä mies osasi ihan itse laittaa ruokansa ja siivosi omat tilansa, mutta kävi toki aina välillä vanhempiensa luona syömässä, kun maalaistalon töissä oli kiireisin aika.
Serkkuni asui myös noin samassa iässä (en ihan tarkkaa muista) pari kuukautta vanhempiensa kanssa, kun hänen kodissaan oli putkiremontti.
Eli riippuu tilanteesta, että onko ok vai ei. Jos ei ole omaa elämäänsä Suomessa nähnyt, niin on se hieman outoa. Ulkomailla, kuten Italiassa, se taas on aika tavallista, että asutaan vanhempien luona ennen avioliittoa. Toki elämässä tapahtuu vaikka mitä ja ystäväni seurusteli miehen kanssa, joka otti alle 3-kymppisenä tauon työelämästä, muutti vanhempiensa luokse ja hoiti lonkkansa murtaneen isovanhemman kuntoon ja samalla väänsi väitöskirjansa loppuun. Siitä miehestä tuli ystäväni aviomies.
No jos miehellä on oma sisäänkäynti tai eri kerros siellä talossa, niin sitten voi menetellä mutta jos vanhemmat nukkuvat viereisessä huoneessa niin sitten ei kyllä ole soveliasta (vanhukset häiriintyy)
On ja huoneen sisustus jämähtänyt teinivuosiin! Turtles lakanat ja seinällä pari playboy-julistetta.
On, ellei kyse ole siitä että vanhemmat asuvat vaikka Espanjassa leijonanosan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vähän, mitä jos ette ekoilla treffeillä menisi tapaamaan vanhempia.
entä jos ajatuksena on mennä omaan huoneeseen peittoa heiluttamaan, eikä mikään "vanhempainmiiting"?
Mikään ei sytytä naista niinkuin ajatus siitä, että miehen vanhemmat kuuntelevat seinän takana. Yök.
Kannattaa suosiolla ehdottaa naiselle, että "mennäänkö teille?"
Oho. Itse jos olisin treffikumppani niin tulisi mieleen että taidetaan olla ihan liian eri elämänvaiheissa. Olen itse samanikäinen, asunut 10 vuotta omillaan, välissä 5 vuotta myös avoliitossa, ja nyt itse ostetussa omistusasunnossa. Olisi outoa jos treffimies veisi vanhempiensa taloon pieneen huoneeseensa (onko sängyssä Cars-lakanat ja verhoissa traktoreiden kuvia?) ja treffien jälkeen tulisin kotiin omaan kämppääni jossa siis alusta asti hoidin ostoprosessin, pikkurempat, muuton ja kalustamisen.
En jotenkin osaisi ottaa samanikäistä kotona asuvaa yhtä vakavasti. Heräisi ainakin pelko että miehellä ei ole ainakaan hajuakaan kodinhoidosta, eli minusta tulisi auttamattomasti se kaiken opettava ja tahdin määräävä Justiina. Ei kiitos!!!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on noloa, Italiassa ei. Kulttuurikysymys.
Oho, enpä tiennytkään, että Italiassa on noin vapaamielisiä vanhempia. Nauttiiko deitti koko perheen kanssa aamiaista, jonka miehen äiti on valmistanut?
Järjetön kriteeri että liki kolmekymppisenä asuu omillaan? Oletko nyt ihan tosissasi?