Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin nyt masennuslääkkeen. Pelottaa käytön aloittaminen

Vierailija
17.07.2021 |

Onko muilla kokemuksia sertalin 50 mg lääkkeestä masennuksen hoidossa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää, kun masennusta on. Eli miten eri lääkkeet vaikuttavat. :)

Vierailija
22/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Toisena tai kolmantena päivänä olo on kuin pumpulissa. Ekat 2 viikkoa väsyttää. Ota lääke illalla. Itse söin vain 25mg päivässä. Rinnat kasvaa ja ruokahalu häviää. Masennus alkoi minulla tuolla annoksella hävitä noin kuukaudessa mutta muutamassa päivässä tuli rennompi olo.

Vierotus lääkkeestä onkin sitten ihan eri juttu..

Rinnat kasvaa?? Ehkä mun pitäisi vaihtaa masennuslääke tuohon. :)

Ei kokemusta ko. lääkkeestä, mut tsemppiä ja onneksi olkoon, kun olet hakenut apua. Mahtava juttu. Masennuslääkkeet on usein aluksi hankalia, joten älä säikähdä. Sivuvaikutukset voikin olla hyvä merkki, että lääke toimii sulle. Niin mulle kävi.

Onnittelen että olet hakenut lisää harmeja itsellesi.

Eli voin tähän lisätä että oli kyse mistä tahansa lääkkeestä niin kaikkien käytön olen lopettanut haittojen takia.  Ja jos voisin päättää niin en olisi niitä syönytkään.  ongelma on ollut että asiat jotka aiheuttaa tarpeen niille ei ole ollut tehtävissä mitään. ja asiat jotka muuttavat tilanteen vaikeasti saavutettavissa. Ja kun on saavuttanut niin haitat vievät hyödyt eli vähän sama kuin lääkken kanssa elät latteena ja menetät ne silloin varmimmin. ja pysyvästi kemiallinen tasapainosi on häiriintynyt. vähän sama kuin hormonien kanssa omat kasvuaineet loppuvat.

Itse yritän vääntää paremman oikeus ja potilasturvan puolesta, siltä osin kun muka oikeat hoidot tuottavat ongelmaa ja jälkiä siivotaan potilailla. tai paremminkin ihmisillä.

Se on aika vaikee kun sekin voi olla haitaksi ihmisen paras on joskus vaikea tajuta. ja lääkkeillä turrutettuna pääset vielä syvemmälle paskaan mihit et ehkä edes menisi jos aivosi heräisivät tunnistasit parhaasi ja pääsisit elämään sitä.[/quot

Sama täällä. Lääke toi tullessaan enemmän haittoja kuin hyötyjä. Lääkäri niitä haittoja ei halua uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppi on sekaisin ei siihen lääke auta. Joo

Vierailija
24/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ensin pakkausseloste, niin tiedät mitä sivuvaikutuksia on mahdollisesti luvassa ja osaat varautua ongelmiin.

Vierailija
25/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin kaikenlaisia harhoja ja sain sivuoireena skitsofrenian..

Vierailija
26/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta tästä lääkkeestä, mutta monesta muusta. Alku voi olla hankalä lääkkeellä kuin lääkkeellä, mutta jos tilanne on sellainen, että olet hakenut, niin kannattaa syödäkin.

Vierailija
27/34 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans sellanen "sumunen olo" alussa. Mutta pitkäänkäyttäneenä voin suositella. Turhanpäiten ei tietenkään kannata syödä. Jos lääkkeestä on enemmän haittaa kuin hyötyä, voi sen lopettaa. Itse kärsin traumaperäisestä stressihäiriöstä ja masennuksesta. Pitää pään jotenkuten kunnossa.

Vierailija
28/34 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miettikää. Minut rais kattiin nuorempana, ja maksan siitä edelleen paljon rahaa lääkkeiden, terapian, sairaslomapäivien muodossa. Tekijät pääsivät pälkähästä. Psykiatrini haluaisi viedä juttua eteenpäin nyt, jos suostun siihen. Varmasti auttaisi. En vain jaksa käydä sitä oikeustaistelua.

Vierailija
29/34 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin kaikenlaisia harhoja ja sain sivuoireena skitsofrenian..

Hahaha, kun olet hauska. Toivopa kuule vaan että et kyseistä sairautta saa kohdallesi.

Vierailija
30/34 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vertailemassa ahdistuslääkkeitä

Vierailija
31/34 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutusaika ainakin kuukauden. Ei mitään ihmeempää sanottavaa. Toimii mielialoihin rauhoittavasti, mutta huomasin muutoksia vasta pikkuhiljaa asteittain.

Ja samalla menee tunteet. Et koe mitään ja muutos voi olla pysyvä.

Mun kohdalla tää olis vaan hyvä juttu 😂 Tunteet jatkuvasti pinnassa ja heittää kärrinpyörää.

Vierailija
32/34 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kannata aloittaa huumeiden käyttöä

Vierailija
33/34 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin noin 15 vuotta sitten masennuslääkkeitä muutaman vuoden, nimiä en muista... Mutta painajaisunia näin paljon. Useimmiten liittyi raiteilta suistuvaan junaan tai metroon. Lihoin yli kymmenen kiloa, oli ruokahalun kanssa vaihtelua. Lisäksi olen aina ollut tunnesyöppö. En koe, että lääkkeistä olisi ollut mitään apua, ehkä olin väärällä tavalla masentunut. Avun sain taideterapiasta ja kun sain töitä, pääsin elämänsyrjään kiinni ja asiat lähti rullaamaan, lääkkeet lopetin siihen. Koin itse, että oma toiminta itsensä hyväksi, halu parantua ja motivaatio on avainasemassa toipumisessa. Mutta kuten sanoin, ehkä olin väärällä tavalla masentunut, ymmärrän toki että syvemmissä vesissä uivilla ei välttämättä ole lainkaan toimintakykyä toimia itsensä hyväksi.

Vierailija
34/34 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaako 1. Päivänä jo jotain olossa?