Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyskeskukseemme tuli tänään potilas

Vierailija
23.07.2014 |

joka halusi ajan päivystävälle lääkärille sen vuoksi, että hänellä oli hiki.

Ulkona 31 astetta. Hiki oli lääkärilläkin. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps! Mun äidin naapuri, täti joka istuu aamusta iltaan kaljalla pubissa tai terassilla, meni hirveän huolestuneena sen takia terveyskeskukseen kun sillä oli maha kasvanut. Että mikäköhän on vikana. No mikäköhän, kun ei muuta tee kun juo kaljaa. Lääkäri oli sanonut että kun laihdutat 15g niin lähtee se mahakin siitä.

Vierailija
2/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sillä maksakin jo brakata kaljoittelun seurauksena ja ensimmäinen merkki siitä voi olla nesteen kertyminen vatsaonteloon. Munasarjasyövän aiheuttama vatsaontelon neste tekee myös monesti sellaisen raskausmahan keski-ikäiselle tai iäkkäälle naiselle. Lääkäri lienee kuitenkin nämä asiat arvioinut ennen laihdutuskommenttiaan.

t. Toinen lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi että mua nykyään säälittää nuo päivystävät lääkärit, kun joka samperin asiasta pitää mennä... Ja nimenomaan päivystykseen! Vaikka sais ajan seuraavalle päivälle tai samalle viikolle. Ni ei, mä tuun just nyt ja sillä selvä!!!! 

Vierailija
4/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:55"]Kerrohan nimi myös. Meidänkin kunnassa terveyskeskuksen juoruämmät kertovat ihan nimeltä kaikki asiakaskäynnit sisältöineen.

[/quote]

Idiootti! Tällä lailla ympäripyöreästi saa kyllä puhua. Kunhan potilasta ei voi tunnistaa!

[/quote]

Taas nimittelemässä idiootiksi? Ei muuten saa kertoilla ympäripyöreästi. Jos kuvailemasi tapaus on totta, hän voi ihan varmasti tunnistaa itsensä vaikka palstaillessaan täällä. Aikasmoisen harva ihminen nimittäin hakeutuisi tuollaisen takia lääkäriin. sh

Vierailija
5/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan liikahikoilu ihan oikea vaiva, johon saa apua.

Vierailija
6/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaan näin "tiskin toisella puolella" työskentelevänä pakko sanoa, että voisi jotkut ihmiset oikeesti miettiä ennenkun lähtee päivystykseen. Tai esim. joskus todella kiireisenä päivänä kiva kuunnella puhelimessa, kun ihmiset kertoo että on aika lääkärille seuraavalla viikolla esim. kipeän jalan takia ja sitten kysytään että mitä pitäis tehdä kun siihen jalkaan koskee kun juoksee. No, öh, jos vaikka et juoksis? Odottaisit vaikka että se lääkäri kertoo mitä pitäis tehdä ennen kun säret ittees enempää? Oikeesti.

Vierailija
7/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten saa puhua edes noin.

Vierailija
8/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi kaikille, jos ei olisi niitä potilaita typerine vaivoineen. Mutta sitten olisi vähemmän päiviteltävää AV:lla... 

Vierailija
9/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se haittaa vaikka itsensä tunnistaa? Kukaan muu ei tunnista, sehän kai se oleellinen seikka on. Js todellakin saa kertoa naisesta, joka tulee moisen syyn takia terkkariin. Ei ole kerrottu ikää, ei ulkonäköä eikä tuntomerkkejä, ei paikkakuntaa. Onhan nuo lääketieteelliset ihan julkiset lehdetkin täynnä potilastapauksia, joissa kerrotaan ihan potilaan sukupuoli, ikä, paino, etninen alkuperä ym. ym. Hikoileva nainen -kuvaus ei tasan tarkkaan riko mitään eettisiä sääntöjä.

Vierailija
10/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olen päättänyt etten mene enää terveyskeskukseen ellei ole pää kainalossa. Eipä tule sitten myöhemmin mammapalstalla naureskelua. Ei olisi kovin kiva tunnistaa itseni jostakin tällaisesta "Idiootti potilas" -ketjusta. 

Vierailija
11/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:03"]

Parempi olisi kaikille, jos ei olisi niitä potilaita typerine vaivoineen. Mutta sitten olisi vähemmän päiviteltävää AV:lla... 

[/quote]

kyllä nää "typerät vaivat" on onneksi pieni vähemmistö, suurin osa on tietysti aiheellisia. Unohdan aina miten mustavalkoinen maailma täällä av:llä on...

Vierailija
12/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksen työntekijöiden moraali on sitten juuri tuota luokkaa, mutta eihän sinne paras porukka hakeudukaan.

Niin että mitä haittaisi, vaika tunnistaisi itsensä? Voisi kyllä loukkaantua ja pahoittaa mielensä, että hänen ongelmalleen naureskellaan valtakunnallisessa verkossa ja että sen takana on vielä ammattilaisia, joiden pitäisi olla hienotunteisia ja luotettavia.

Vierailija
13/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hivenen surullista, että päivystyksessä on niin paljon tällaisia turhia tapauksia. Etenkin tietenkin siksi, että ne syövät hoitohenkilökunnan voimavaroja tarttua tilanteisiin, joissa oikeasti tarvittaisiin apua. Itse sain viime kesän helteillä päivystyksessä viiden tunnin jonottamisen jälkeen todella ylimalkaista palvelua akuuttiin vaivaan (ei nyt henkeä uhannut, mutta todella paha tulehdustila ja elin oireiden armoilla). Jälkikäteen erikoislääkäri sanoi päivystävän lääkärin antaman lääkereseptin annostuksen olleen täysin virheellinen. En kuitenkaan voi syyttää tätä nuorta lääkäriä, hän oli varmasti todella suuren paineen alla. Mutta toivoisin kyllä, että ihmiset, joiden kohdalla kyse on epämukavuudesta, jonka voisi hoitaa itse pois levolla, juomalla riittävästi tai rääkkäämättä kroppaansa, jättäisivät menemättä ensiapuun.

Vierailija
14/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarin top lista

- Saikun hakijat

-Yskä,paska,paha olo

-Lasten rätaudit,korvatulehdukset

- Pamin ja unilääkkeiden ruinaajat

-seurakipeät mummot

-Pienet tapaturmat

Ja sitten vielä se pieni joukko epäämääräisistä oireista kärsiviä, joista osa on vakavasti sairaita ja jotka TK- lääkärin täytyisi löytää. Tämän vuoksi arvostan TK-lääkäreitä ja hoitajia.

Vierailija
15/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:11"]

Terkkarin top lista

- Saikun hakijat

-Yskä,paska,paha olo

-seurakipeät mummot

-Pienet tapaturmat

Ja sitten vielä se pieni joukko epäämääräisistä oireista kärsiviä, joista osa on vakavasti sairaita ja jotka TK- lääkärin täytyisi löytää. Tämän vuoksi arvostan TK-lääkäreitä ja hoitajia.

[/quote]

Mistä sitä saikkua sitten pitäisi hakea? Minulla ei ole varaa maksaa todistuksesta yksityisellä. Koskaan en ole turhaan hakenut, kipeä olen ollut.

Vierailija
16/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:11"]Terkkarin top lista

- Saikun hakijat

-Yskä,paska,paha olo

-seurakipeät mummot

-Pienet tapaturmat

[/quote]

Minne sitten mennään korvatulehdusta sairastavan lapsen kanssa, jos teille ei saa tulla? Kerro nyt äkkiä, niin tiedän jo valmiiksi jos se joskus pilttiimme iskee!

Vierailija
17/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en paljon arvosta lääkäreitä tai hoitajia. Ei heitä työ rasita. Alkaa olla tilanne Suomessa sellainen, että ihan sama menetkö hoitoon vai etkö. Alkaa olla kärkipäässä kuolinsyistä lääkärien tekemät tapot....tai virheiksi ne niitä kutsuu.

Vierailija
18/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten minäkin mennyt hikoilun takia lääkäriin. Olin raskaana viikolla 34 ja tunsin olon tukalan kuumaksi. Oli kesä ja ulkona myös silloin jotian lähes +30 astetta. Yleensä en kauheasti hikoile, mutta tuolloin hikoilu tuntui häiritsevältä ja epätavalliselta.

Vastaanotossa istui elämäänsä kyllästynyt n. 60-vuotias täti-ihminen, joka melkein nauroi pihalle sieltä. "HIKOILU KUULUU RASKAUTEEN, ETKÖ SITÄ TIEDÄ!!!111 Voi voi voi näitä nykynaisia, kun eivät kestä raskaanaoloa, kaikesta tehdään ongelma." Käski mennä kotiin ja hankkia tuulettimen. Terveysaseman pihasta parkkipaikalle käveltäessä oli pakko istua nurmikolle, koska alkoi tulla todella huono olo. Omat muistikuvani loppuu tähän. Mies nopeasti hoksasi, että olin pyörtynyt, juoksi takaisin ja tällä kertaa pääsin lääkärille. Siitä sairaalaan, raskausmyrkytyshän se oli.

Vierailija
19/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kertoa edes ilman nimiä. Ei mitään yhdestäkään asiakkaasta tai potilaasta. Niin minulle on opetettu, kun hoitajaksi opiskelin. Opettaja oli huomauttanut asiasta, kun oli kuullut bussissa hoitajien puhuvan potilaasta. Olivat yrittäneet selittää, että ei nimiä mainittu. Vaitiolovelvollisuus on ehdoton.

Vierailija
20/39 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla siskoni kyseessä. Hän on vuosikausia kärsinyt suuresta hikoilusta ja näin helteellä todellakin hiki valuu noroina ja joutuu juomaan 10 litraa vettä sen tähden. Meillä oli eilen grillausilta ja hän valitti vaivaansa. Ystäväni, joka on lääkäri, neuvoi ottamaan yhteyttä terveyskeksukseen, koska asiaan on hoitomuotoja.

Äskettäin siskoni soitti ja sanoi, että häntä ei ollut otettu vakavissaan, kun oli mennyt varaamaan aikaa hikoilun vuoksi. Ei ollut kyllä pyytänyt mitään päivystysaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme