Mikää olisit näistä: Oikeuden tuomari, lakimiies, yksityisetsiivä, poliisi, vartija, parkkipirkko, vai yksitynen parkkipirkkko?
Kommentit (23)
Yksityisetsivä. Voisin valita asiakkaat ja tapaukset.
Olen lakimies (asianajaja) ja erittäin tyytyväinen valintaani.
Muistitakauma: vanuli
Palstaileekohan vielä?
Siinä on kolme ammattia jotka halusin olla.
Tuomari, poliisi ja yksityisetsivä.
Olen matkalippujen tarkastaja ja siinä hommassa pääsee välillä olemaan noita kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Olen lakimies (asianajaja) ja erittäin tyytyväinen valintaani.
Samoin. Hyvä palkka, asiantuntija, siisti sisätyö, mielenkiintoinen. Harmi, kun olen jo niin,vanha, että en enää voi tätä työtä tehdä.
Yksityisetsivä. Virittäisin suureen pakettiautoon vakoilulaitteet, tietotekniikan, antennit ja kamerat, en jaksaisi joka hetki juosta puskassa tai rapussa. Jotain purtavaa ja juomaa pitäisi olla mukana.
Ei lakimiehet avlla palstaile tosiaan.
Poliisi.
Kaikein selkein ammatti noista mainituista.
Tarvitseee aina vain aina toimia lakien ja pykälien ja ohjeiden ja sääntöjen mukaan.
Ei sooloilla.
Lakimies joutuu säätäämään ja paljon ja kuuntelemaan kaikenlaista, etenkin jos on vielä asianajaja.
Ja pitämään suunsa kiinni monista asioista, koska ammatti sen vaatii-
Tuomari on lakien ja asetusten vanki, ja joutuu miettimään tuomioita antaessaaan ja pohtimaan kaikenlaista moraalia sun muuta.
Poliisi hoitaa hommelinsa ja valmistelee asiat syyttäjälle, siitä jatkaa muut, korkeammin koulutetut ihmiset.
Tyypit provoaa kaikki illat joita muut lukee. Elämän voi niinkin kuluttaa
Vierailija kirjoitti:
Tuomari en suostuisi olemaan.
Miksi et?
Tuomari tuomitsee faktojen perusteella.
Poliisi tai opettaja jossain pikkukaupungissa ja vaikkapa taksikuski jossain Satakunnassa tai vaikka lääkäri
Poliisi tai opettaja jossain pikkukaupungissa ja vaikkapa taksikuski jossain Satakunnassa tai vaikka lääkäri
Ei ainakaan tuomari tai poliisi. Siinä joutuu helposti häirinnän kohteeksi.
Ehkä yksityinen parkkipirkko. Palkka tulee kun vaan ahkerasti kiertää ja vaanii puskissa, mutta minkäänlaista vastuuta ei ole mistään. Valituksetkin menee kaikki kunnalle, kun ihmiset ei huomaa eroa, niin rahat on taattu.
Yksi selittää tarinoita ja muut vastaa. Olen lakimies, minä olen tuomari. Joo joo. Tuomari ei kukaan väittänyt olevansa.
Ehkä poliisi ja ylikonstaapeli tai nuorempi joka asuisi jossakin pikkukunnassa
Vierailija kirjoitti:
Ei lakimiehet avlla palstaile tosiaan.
Todellisuus on tarua ihmeellisempää :)
Ja tämä on varma tieto
Haluaisin olla juristi ja tuomari, mutta olenkin vain turisti ja juomari.