Voi kun pääsis jo kotiin
Kun siellä saa kattoa telkkaria niin kauan kuin huvittaa. Huokaisi tuossa noin juuri lapsipuoleni.
Mikäs kaikki teidän muiden lapsilla on paremmin siellä toisen vanhemman luona?
Kommentit (35)
Hauskinta oli, että se oli oma lapseni joka oli käynyt nappaamassa telkkarin pois päältä ja pyytänyt ulos tuota lapsipuoltani. Oli lapseni tympääntynyt, kun toinen töllöttäisi vain telkkaria.
Meillä on sääntönä, että telkkaria/tietokonetta saa käyttää jos ensin ulkoillaan tai tehdään jotain muuta aktivoivaa. Kyllä mä nyt kuitenkin uskon, että lapsipuolikin tykkää uimisesta, metsäretkistä jne. Ainakin aina on ihan innostunut, kun vauhtiin pääsee. Ap
Jos teette nuo jutut koska oikeasti haluatte lapsipuolelle hyvää, hieno homma. Jos osoittaaksenne ylemmyyttänne ja näyttääksenne lapsen toiselle vanhemmalle, shame on you! Aloituksen tekeminen av:lle haiskahtaa jälkimmäiselle.
Jep tänne tei aloituksen koska haluan pahaa lapsiuolelle, kuten kaikki muutkin äitipuolet :)
Teemme noita juttuja, koska lapsipuolella on samat säännöt kuin muillakin lapsillamme.
Aloituksen tein tänne, koska ajattelin, että hauska kuulla muitakin vastaavia kommentteja. Tunnetusti, kun lapset osaavat vedellä noista naruista vetoamalla juuri tuolla tavoin, että aina on jokin paremmin toisen vanhemman luona. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:53"]Jep tänne tei aloituksen koska haluan pahaa lapsiuolelle, kuten kaikki muutkin äitipuolet :)
Teemme noita juttuja, koska lapsipuolella on samat säännöt kuin muillakin lapsillamme.
Aloituksen tein tänne, koska ajattelin, että hauska kuulla muitakin vastaavia kommentteja. Tunnetusti, kun lapset osaavat vedellä noista naruista vetoamalla juuri tuolla tavoin, että aina on jokin paremmin toisen vanhemman luona. Ap
[/quote]
No miksi sitten keskittyä siihen mitä tapahtuu juuri toisen vanhemman kotona? Ihan samaahan tapahtuu kaverin luona kylässä, isovanhempien luona jne. Ja onhan se toki hienompaa että "aktivoidaan". ;-)
(Enkä muuten ole itse avioeroperheestä tai eronnut, kalskahti vain ikävästi tuo aloitus...)
Kyllä minä nyt mieleni pahoitin...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:13"]Kyllä minä nyt mieleni pahoitin...
[/quote]
Voi ei, en ole mielenipahoittajatyyppiä, minä suutun sen sijaan. ;-)
En minäkään jaksaisi, jos koko ajan ohjattaisiin ja säädettäisiin johonkin suuntaan. Lapsikin tarvitsee omaa aikaa, vaikka sitten vaan ihan television katselua.
Ja joo joo. Sinä olet parempi vanhempi suhteessa miehesi entiseen rakkaaseen puolisoon ja sinun lapsesi sitten vastaavasti parempia lapsia suhteessa miehesi lapseen.
Sitähän mä kysyin tuossa aloituksessa, että kuka on parempi?
No selvyyden vuoksi voin tähän vielä jatkaa, että enhän mä nyt edes usko, että äitinsäkkään luona saa telkkaria määrättömästi katsoa. Pointti nyt siis oli, että mitä kaikkea nuo lapset väittää olevan toisen vanhemman luona paremmin, että saisivat tahtonsa läpi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:20"]
Sitähän mä kysyin tuossa aloituksessa, että kuka on parempi?
[/quote]
Aloituksesi ja muutkin puheevuorosi eivät ole kuin huonosti piilotettua itsekorostusta. Kun kerrot tuosta lapsesta voit osoittat oman hienoutesi ja kuinka mahtavaa sinun perhe-elämäsi on.
No pikkuhiljaa alkaa tuntua, että joku täällä kyllä korostaa itseään, mutta mä se tuskin olen
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:30"]
No pikkuhiljaa alkaa tuntua, että joku täällä kyllä korostaa itseään, mutta mä se tuskin olen
[/quote]
Koska sinä olet parempi ihminen suhteessa muihin... :D
Ehkä nyt kannattaisi antaa jo olla, vai mitä?!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:30"]
[/quote]
Oma kehu haisee.
Vetää kyllä sanattomaksi taas...
Jatkan siis siitä aiheesta mistä halusinkin.
Vanhin lapseni on vedonnut muhun esim näin:
-iskän luona mä saan aina valvoa niin kauan kuon huvittaa
-iskä ei tee koskaan sellaista ruokaa mistä en tykkää
-iskän vaimo on paljon kiltimpi, kuin sä
Ja tähänkin täytyy nyt sattuneesta syystä lisätä, etten lapseni höpinöitä usko
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:44"]
[/quote]
ok
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:44"]
[/quote]
Tämä tällä selvä.
Meillä kuultuja vastaavia:
Äidin luona saa hyppiä sohvalla niin paljon kuin haluaa
Äidin luona saan valita vaatteet itselle ja siskolle (ikää silloin 3v ja 4v ja oli pukemassa shortseja pikkusiskolle helmikuussa)
Äidin luona saa aina jätskiä ennen ruokaa
Äiti lukee aina monta satua iltaisin
Ja onhan nuita :D ja ei, meilläkään ei uskota ihan jokaista väitettä ;)
Ihme porukkaa täällä muuten taas, eiköhän ap:n ajatus ollut kerätä lasten hauskoja väitteitä pinoon eikä etsiä parasta äitiä tai äitipuolta :)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:37"]
Meillä on sääntönä, että telkkaria/tietokonetta saa käyttää jos ensin ulkoillaan tai tehdään jotain muuta aktivoivaa. Ap
[/quote]
Mitä sinä teit, ennen kuin tulit av:lle?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:53"]
Meillä kuultuja vastaavia:
Äidin luona saa hyppiä sohvalla niin paljon kuin haluaa
Äidin luona saan valita vaatteet itselle ja siskolle (ikää silloin 3v ja 4v ja oli pukemassa shortseja pikkusiskolle helmikuussa)
Äidin luona saa aina jätskiä ennen ruokaa
Äiti lukee aina monta satua iltaisin
Ja onhan nuita :D ja ei, meilläkään ei uskota ihan jokaista väitettä ;)
Ihme porukkaa täällä muuten taas, eiköhän ap:n ajatus ollut kerätä lasten hauskoja väitteitä pinoon eikä etsiä parasta äitiä tai äitipuolta :)
[/quote]
ok
Muutama vuosi sitten sain vastaavanlaisen kommentin nyttemmin jo aikuiselta lapsipuolelta. Toisessa kodissa sai kuulemma katsoa tv:tä ja tietokonetta vapaasti, eikä pakotettu ulos (voi kamala!). No, sama lapsi ei tunnistanut porkkanaa eikä erottanut kuusta männystä ennenkuin tutustui minuun.