Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on ikkunat ja ovi auki helteellä

Vierailija
23.07.2014 |

Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoite olis ihan kiva! :D

Vierailija
42/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:57"]Osoite olis ihan kiva! :D

[/quote

Laita osoite!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:57"]Osoite olis ihan kiva! :D

[/quote

Laita osoite!

Vierailija
44/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en laita, pidä se ukkos kaukana meidän hienosäädetystä läpivedosta!

Ap

Vierailija
45/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän varten etelä -Euroopan maissa pidetään päivällä ikkunat kiinni ja lisäksi vielä ikkunaluukut suljettuina. Olisiko kokemuksen tuomaa viisautta.

Vierailija
46/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:18"]

Mitähän varten etelä -Euroopan maissa pidetään päivällä ikkunat kiinni ja lisäksi vielä ikkunaluukut suljettuina. Olisiko kokemuksen tuomaa viisautta.

[/quote]

Mulla on kokemuksen tuomaa viisautta, että tässä Pohjois-Euroopan olosuhteisiin rakennetussa tiiviimmässä talossa tulee tukala olo helteellä, jos kaikki luukut on kiinni.

Ap

Vierailija
47/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:20"]Mikäs siinä, pidät jos pidät. Asunto säilyisi kuitenkin viileämpänä jos ikkunat ja ovet ja verhot tai kaihtimet pitäisi kiinni kuumimman päiväajan. Tuuletus aamulla ja illalla.

[/quote]

Kerro millä ihmeellä näin tapahtuu, jos asunnossa ei ole ilmastointia.

Vierailija
48/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:21"]

[/quote]

Mulla on kokemuksen tuomaa viisautta, että tässä Pohjois-Euroopan olosuhteisiin rakennetussa tiiviimmässä talossa tulee tukala olo helteellä, jos kaikki luukut on kiinni.

Ap

[/quote]

Se on silti aivan väärä tapa. Oikea tapa on painaa kaukosäätimestä nappia ja nauttia ilmastoinnin viileydestä. Josset sitä tajua niin olet pahemi wt-mamma kuin luulinkaan. Noh kyllähän se ikkunoiden aukominen sekoittaa pään tehokkaasti....

Vierailija
49/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:21"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Se on silti aivan väärä tapa. Oikea tapa on painaa kaukosäätimestä nappia ja nauttia ilmastoinnin viileydestä. Josset sitä tajua niin olet pahemi wt-mamma kuin luulinkaan. Noh kyllähän se ikkunoiden aukominen sekoittaa pään tehokkaasti....

[/quote]

Kyllä näin taitaa olla.

Ap

Vierailija
50/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan viileä ilma säily sisällä vaikka ikkunat on kiinni. Esim eilen kahdessa tunnissa lämpötila nousi 24 -> 26 kun ne oli kiinni. Mieluummin elän niin että ilma kiertää. Portaikossa on lämmintä noin 40 ja meillä on yläkerran kulma ja aurinko paistaa yhdestä lähtien tänne kunnes laskee.

Vierailija
51/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä ikkunat pidetään kiinni ja avataan yöksi, jos haluat edes yrittää pitää huonelämpötilan mahdollisimman alhaisena. Näin se vain menee, jos yhtään arkifysiikkaa ymmärrät.

Vierailija
52/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se lämpötila nousee joka tapauksessa. En tiedä minkälaisessa muovipussissa ihmiset elää mutta kyllä meillä koneellinen ilmanvaihto tuo koko ajan ilmaa asuntoon. Ilmastointi se ei ole eli ilma ei ole viileää.

Vierailija
53/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:34"]

Päivällä ikkunat pidetään kiinni ja avataan yöksi, jos haluat edes yrittää pitää huonelämpötilan mahdollisimman alhaisena. Näin se vain menee, jos yhtään arkifysiikkaa ymmärrät.

[/quote]

No, ei mene meillä.

Ap

Vierailija
54/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:41"]

Meillä se lämpötila nousee joka tapauksessa. En tiedä minkälaisessa muovipussissa ihmiset elää mutta kyllä meillä koneellinen ilmanvaihto tuo koko ajan ilmaa asuntoon. Ilmastointi se ei ole eli ilma ei ole viileää.

[/quote]

Meillä ei ole koneellista ilmanvaihtoa, vaan vanha puutalo.

Ap

Vierailija
55/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ap:n kanssa ihan samoilla linjoilla ja näin on meidänkin ollut aina helteellä pakko toimia. Jos ikkunat ja verhot (myös pimentävät lämpöä heijastavat rullaverhot) on kiinni, tulee asunnosta todella tukala ja tuntuu, että happi loppuu. Ikkunan vieressä on silloin ihan helteistä sisälläkin. Vaikka huoneilma lämpenisikin muutamalla asteella, kun ovet ja ikkunat on auki, niin se, että ilma vaihtuu, on kuitenkin paljon parempi kuin ilman loppuminen. Lisäksi meillä pyörii tuulettimet ja jos saa ikkunoista ja ovista läpivetoa, niin iho pysyy viileämpänä vaikka huoneilma olisi kuuma. Ja mulla on pelkästään tästä asunnosta jo n. 30 vuoden kokemus.

Vierailija
56/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:18"]

Ei kannata pitää ovia auki. Tulee hiiriä ja sammakoita sisään. Meille tuli kaikenlaista porukkaa ja ihan isossa kaupungissa asutaan. Enää en pidä ovia auki.

[/quote]

Hiiret tulee vasta syksyllä (eikä ne tarvitse ovia), sammakoita ei ole näkynyt. Lintuja on joskus kyllä lentänyt sisään, viimeksi pääskynen joskus kesäkuun alussa. Asutaan maalla.

Ap

[/quote]

No kyllä tuli juuri muutama päivä sitten hiiri sisälle.

Vierailija
57/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, mä oon asunut itse eräässä Afrikan maassa, eikä siellä pidetty ikkunoita kiinni päivällä, eikä taloissa myöskään ollut ikkunaluukkuja. Koneellinen ilmastointi ei ollut siellä tavallinen. Talot oli enimmäkseen kivitaloja, eivätkä ne olleet erityisen kuumia.

Ap

Vierailija
58/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:18"]

Ei kannata pitää ovia auki. Tulee hiiriä ja sammakoita sisään. Meille tuli kaikenlaista porukkaa ja ihan isossa kaupungissa asutaan. Enää en pidä ovia auki.

[/quote]

Hiiret tulee vasta syksyllä (eikä ne tarvitse ovia), sammakoita ei ole näkynyt. Lintuja on joskus kyllä lentänyt sisään, viimeksi pääskynen joskus kesäkuun alussa. Asutaan maalla.

Ap

[/quote]

No kyllä tuli juuri muutama päivä sitten hiiri sisälle.

[/quote]

Selvä, meillä ei tule.

Ap

Vierailija
59/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ap:n kanssa ihan samoilla linjoilla ja näin on meidänkin ollut aina helteellä pakko toimia. Jos ikkunat ja verhot (myös pimentävät lämpöä heijastavat rullaverhot) on kiinni, tulee asunnosta todella tukala ja tuntuu, että happi loppuu. Ikkunan vieressä on silloin ihan helteistä sisälläkin. Vaikka huoneilma lämpenisikin muutamalla asteella, kun ovet ja ikkunat on auki, niin se, että ilma vaihtuu, on kuitenkin paljon parempi kuin ilman loppuminen. Lisäksi meillä pyörii tuulettimet ja jos saa ikkunoista ja ovista läpivetoa, niin iho pysyy viileämpänä vaikka huoneilma olisi kuuma. Ja mulla on pelkästään tästä asunnosta jo n. 30 vuoden kokemus.

[/quote]

Mä pidän kyllä verhoja paljolti kiinni, varsinkin sieltä puolelta, mistä aurinko paistaa. Varjon puolelta voi olla kaihtimet raollaan. Kyllähän nuo seinät ja ikkunat tosiaan lämpiävät, eikä sisätilat pysy viileänä, vaikka tekisi mitä.

Ap

Vierailija
60/61 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:47"]

[/quote]

Mä pidän kyllä verhoja paljolti kiinni, varsinkin sieltä puolelta, mistä aurinko paistaa. Varjon puolelta voi olla kaihtimet raollaan. Kyllähän nuo seinät ja ikkunat tosiaan lämpiävät, eikä sisätilat pysy viileänä, vaikka tekisi mitä.

Ap

[/quote]

Joo siis pidän mäkin verhot kiinni, mutta jos ikkunatkin olisi kiinni, niin tänne tukehtuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän