Ymmärtääköhän moni tuore äiti
Että se oma lapsi näyttää sun omissa silmissä maailman täydellisimmältä ja kauneimmalta koska se johtuu hormoneista! Se on biologian sanelemaa, jotta se jälkikasvu selviää hengissä. Se ei ole absoluuttinen totuus että just sun lapsesi olisi oikeasti maailman kaunein. :D
Kommentit (73)
Kyllä varmaan ymmärtää, mutta ap ei taida ymmärtää.
Entä, jos se oma lapsi näyttää vielä 20-vuotiaanakin maailman kauneimmalta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minunkin mielestäni oma lapseni on suloisin ja täydellisin lapsi jonka olen ikinä nähnyt. Muistan ajatelleeni jo heti synnärillä, että en ole ikinä nähnyt yhtä kaunista vauvaa. Mutta tiedän kyllä, että luultavasti jokainen äiti ajattelee omasta lapsestaan näin, muille ne ovat vaan ihan tavallisia söpöjä tai ei niin söpöjä lapsia.
Varmasti, mutta eikö sinulle riitä se, että itse tiedät? Onko siitä vauvasta pakko puhua koko ajan?
Itselleni käynyt sama jokaisen itselleni tärkeän ja merkittävän elämäntapahtuman kohdalla, joten en kyllä osaa tuota ihmetellä. Oli sitten pitkän unelmoinut jälkeen ostettu hevonen tai keittiöremontti, niin kovasti tekisi mieli höösätä kaikille korvat täyteen siihen liittyen, kun nyt vaan sattuu olemaan itselle iso juttu. Itselläni ei ole lapsia, mutta kai nyt siitä into piukeana paasaa koko maailmalle, koska harva asia on niin iso muutos ja intoilun aihe monille elämässä. Ja siihen vielä ne kuuluisat hormonit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kivat sille, mutta elätkö vieläkin hänen kauttaan? Onko sinulla muutakin elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni vauvani on absoluuttisesti kaunein vauva, jonka olen nähnyt. Näinkin voi olla, ettei vaan kuvittele sen olevan kaunein.
Niin omasta mielestäsi varmasti onkin! Kyseletkö kavereilta myös varmistusta asiaan joka päivä?:D
Ei tarvitse kysellä, mutta samaa ovat muutkin sanoneet.
Kävikö mielessäsi että hormoneista sekavaa päätäsi ei viitsi sekoittaa sanomalla rehellistä mielipidettä kullannupustasi?
Kaksi lääkäriäkin oli tätä mieltä, joten uskon asiantuntijoita, jotka ovat nähneet paljon lapsia. Sorry ap, mutta vauvani on vaan kaunis, vaikka se sinua harmittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni käynyt sama jokaisen itselleni tärkeän ja merkittävän elämäntapahtuman kohdalla, joten en kyllä osaa tuota ihmetellä. Oli sitten pitkän unelmoinut jälkeen ostettu hevonen tai keittiöremontti, niin kovasti tekisi mieli höösätä kaikille korvat täyteen siihen liittyen, kun nyt vaan sattuu olemaan itselle iso juttu. Itselläni ei ole lapsia, mutta kai nyt siitä into piukeana paasaa koko maailmalle, koska harva asia on niin iso muutos ja intoilun aihe monille elämässä. Ja siihen vielä ne kuuluisat hormonit päälle.
Varmasti! Mutta oletko huomannut, että voisi etsiä seuraa muista ko. aiheeseen höyrähtäneistä somen kautta? Parhaillaan some yhdistää muut samanhenkiset ihmiset.
Siis tarkoitatko, että niiden äitien pitää rynnätä hoitamaan sitä objektiivisesti kauneimmaksi arvioitua (kuka arvioi?) vauvaa, ja jättää se oma objektiivisesti arvioiden (kuka arvioi?) vähemmän kaunis vauva hoitamatta? Tätäkö sinä nyt yrität aloituksellasi sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni vauvani on absoluuttisesti kaunein vauva, jonka olen nähnyt. Näinkin voi olla, ettei vaan kuvittele sen olevan kaunein.
Niin omasta mielestäsi varmasti onkin! Kyseletkö kavereilta myös varmistusta asiaan joka päivä?:D
Kävikö mielessäsi että hormoneista sekavaa päätäsi ei viitsi sekoittaa sanomalla rehellistä mielipidettä kullannupustasi?
Kaksi lääkäriäkin oli tätä mieltä, joten uskon asiantuntijoita, jotka ovat nähneet paljon lapsia. Sorry ap, mutta vauvani on vaan kaunis, vaikka se sinua harmittaisi.
Oikein lääkärit sanoneet! :D kumma kun ei missi mamma Sunneva mikälie
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ymmärtää, pöllöpää.
Miten sen sitten selittää että niin moni äityli höyrähtää tähän vauvakuplaan? Hössötetään siitä vauvasta kuin se olisi maailmassa ainoa puheenaihe ja märsätään kuinka ihana se oma nasse onkaan? Jos tajuaisi että hormonit ne itkettää, niin saattaisi nähdä ruusunpunaisten lasien läpi että se Nasse ei välttämättä naapurin Martan mielestä ole huippumalli ainesta vaan ihan tavallinen vauva muiden joukossa.
Ja mielestäsikö tähän olisi tultava muutos, niin lapsetkin sitten tietävät olla kuvittelematta itsestään yhtään mitään ja ymmärtävät, että ovat oikeasti ihan mitättömiä ja rumia - varsinkin verrattuna naapurin kalleen? Näin kukaan ei kuvittele ikinä itsestään yhtään mitään ja yhteiskunta on täynnä nöyriä itsestäänmitäänluulemattomia kansalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko, että niiden äitien pitää rynnätä hoitamaan sitä objektiivisesti kauneimmaksi arvioitua (kuka arvioi?) vauvaa, ja jättää se oma objektiivisesti arvioiden (kuka arvioi?) vähemmän kaunis vauva hoitamatta? Tätäkö sinä nyt yrität aloituksellasi sanoa?
Voihan sen noinkin tulkita!:D en kestä näitä palsta mammojen aivoituksia. Selvästi meni tunteisiin tämä keskustelu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvolan tätikin sanoi ja se jos kuka näkee vauvoja ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minunkin mielestäni oma lapseni on suloisin ja täydellisin lapsi jonka olen ikinä nähnyt. Muistan ajatelleeni jo heti synnärillä, että en ole ikinä nähnyt yhtä kaunista vauvaa. Mutta tiedän kyllä, että luultavasti jokainen äiti ajattelee omasta lapsestaan näin, muille ne ovat vaan ihan tavallisia söpöjä tai ei niin söpöjä lapsia.
Varmasti, mutta eikö sinulle riitä se, että itse tiedät? Onko siitä vauvasta pakko puhua koko ajan?
No en minä hehkuta lapseni täydellisyyttä kellekään. Lapsen isän kanssa välillä mietitään että ollaanpa kaunis lapsi saatu aikaan ja itsekseni sitä toki päivittäin päässäni mietin. Mutta en todellakaan päivittele muille että katsokaa miten ihana lapsi minulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvolan tätikin sanoi ja se jos kuka näkee vauvoja ;)
Varmasti todellinen asiantuntija!:D
Vierailija kirjoitti:
Ap mene pois katkera ihmispllu !
Mistä tiedät että minulla on p llu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivat sille, mutta elätkö vieläkin hänen kauttaan? Onko sinulla muutakin elämää?
Se, että näkee oman lapsensa kauniina, ei tarkoita, että eläisi hänen kauttaan. Olen saanut tyttäreltäni kritiikkiä siitä, kun en ennätä riittävästi seuraamaan hänen uraansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen noinkin tulkita!:D en kestä näitä palsta mammojen aivoituksia. Selvästi meni tunteisiin tämä keskustelu!
Sinä vaikutat niin tolkuttoman lapselliselta. Paljonko sinulla on ikää, 16 vuotta?
Mulle on hyvin selvää, että mun lapset ei ole kaikkien silmissä kauneimpia ja ihmeellisimpiä.
Mutta jos kysyt päivästäni ja olen lasten kanssa kotona, niin sori mun elämässä ei juurikaan muuta tapahdu. Paitsi tietysti kerran viikossa treenit, mutta ei niistäkään pitkästi jutun juurta saa.
Ja lisään tähän vielä etten kaipaa kenenkään ylistystä, koska tiedän oman arvoni ja olen esimerkiksi työssäni erittäin pidetty. Mielelläni keskityn tällä hetkellä urani kehittämiseen, matkusteluun yms.