Ymmärtääköhän moni tuore äiti
Että se oma lapsi näyttää sun omissa silmissä maailman täydellisimmältä ja kauneimmalta koska se johtuu hormoneista! Se on biologian sanelemaa, jotta se jälkikasvu selviää hengissä. Se ei ole absoluuttinen totuus että just sun lapsesi olisi oikeasti maailman kaunein. :D
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni vauvani on absoluuttisesti kaunein vauva, jonka olen nähnyt. Näinkin voi olla, ettei vaan kuvittele sen olevan kaunein.
Niin omasta mielestäsi varmasti onkin! Kyseletkö kavereilta myös varmistusta asiaan joka päivä?:D
Kauneus on lopulta makuasia, mutta se ei poista tosiasiaa, että omasta mielestäni vauvani on kaunein, vaikka jonkun muun mielestä ei olisikaan. Kyse ei ole mistään hormoneista, jos ihan oikeasti mielestäni vauvani on kaunein. Mitään haittaahan tästä ei ole kenellekään, vauvalle vain hyötyä, että hänen ulkonäöstäänkin pidetään. Miksi minun pitäisi teeskennellä, että vauvani on ruma yms. jos en ole sitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
No tuolla asenteella ei tarvitse kiinnostua ystävän harrastuksista/ihmissuhdeseikkailuista/parisuhteista/työkuvioista/vapaa-ajan toiminnoistakaan. Ketäpä nekään kiinnostaa, kuin kyseistä tyyppiä itseään?
Mutta aidossa ystävyydessä hienoa onkin se, että ystävän puolesta ollaan iloisia, eletään mukana toisen elämänmuutoksissa ja ymmärretään kaikenmaailman "kuplia".
Mieti nyt itsekin! Jos kaverisi ei juttele vauvasta sinulle kasvotusten kahvin äärellä, niin ei riitä että lisää tästä someen kuvia, vaan myös lähettelee niitä sinulle jo häiriöksi asti. Pakko myös tehdä töitä että selviää tässä maailmassa, eikä voi vain tekstailla ja jutella kaverin kanssa joka on äitiyslomalla. Ystävä myös luuli, että jaksan kuunnella vauva juttuja silloinkin kun omaiseni kuoli ja tarvitsin surulle tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuolla asenteella ei tarvitse kiinnostua ystävän harrastuksista/ihmissuhdeseikkailuista/parisuhteista/työkuvioista/vapaa-ajan toiminnoistakaan. Ketäpä nekään kiinnostaa, kuin kyseistä tyyppiä itseään?
Mutta aidossa ystävyydessä hienoa onkin se, että ystävän puolesta ollaan iloisia, eletään mukana toisen elämänmuutoksissa ja ymmärretään kaikenmaailman "kuplia".
Mieti nyt itsekin! Jos kaverisi ei juttele vauvasta sinulle kasvotusten kahvin äärellä, niin ei riitä että lisää tästä someen kuvia, vaan myös lähettelee niitä sinulle jo häiriöksi asti. Pakko myös tehdä töitä että selviää tässä maailmassa, eikä voi vain tekstailla ja jutella kaverin kanssa joka on äitiyslomalla. Ystävä myös luuli, että jaksan kuunnella vauva juttuja silloinkin kun omaiseni kuoli ja tarvitsin surulle tilaa.
Eli sinulla on yksi ystävä tuollainen. Laita estoon.
Monesti ihmisillä on joku the juttu, mistä laitetaan paljon kuvia. Se voi olla vauva, pyöräily, oma mökki, puutarhanhoito, auto, koira, you name it. Siitä sitten puhutaan ja siitä innostutaan. Toisinaan kaikki pyörii sen ympärillä. Se on elämää.
Kyllä minä ainakin ymmärsin, että oma vauva oli niin ihmeellisen kaunis vain minun silmissäni. Muistan, kuinka tuota ääneen ihmettelin, että kuinka se on mahdollista, että ihan oikeasti koin esikoisemme maailman kauneimmaksi vauvaksi, vaikka hän oli keskonen ja ET:n näköinen. Kuopus ei ollut niin nätti mielestäni, mikä oli kamala harmi. Olisin mieluusti ollut hänen kanssakin vaaleanpunaisessa kuplassa.
Minusta on harmi, että nykyään kukaan (tuttavani) ei juurikaan kehtaa hehkuttaa lapsiaan, kuten en minäkään. Minusta lapset olisivat se mielenkiintoisin puheenaihe. Paljon mielenkiintoisempi kuin toisten lomamatkat, harrastukset tai vaikka politiikka.
Lapsemme ovat teinejä (vanhin kohta 18 v) ja edelleen aivan ihmeellisen upeita silmissäni. Miehen kanssa heistä voin jutella ja jonkin verran appivanhempien kanssa. Muuten joudun nielemään haluni ihastella heidän tekemisiään muiden kanssa.
Mulla on omasta mielestäni maailman söpöin vauva, koira ja kissa. Ja tiedostan kyllä hyvin, että ne eivät ole muiden mielestä maailman söpöimpiä tai edes söpöjä, mutta en anna ulkopuolisten mielipiteiden vaikuttaa omaan mielipiteeseeni enkä ota asioita niin vakavasti, että vetäisin siitä herneen nenääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni vauvani on absoluuttisesti kaunein vauva, jonka olen nähnyt. Näinkin voi olla, ettei vaan kuvittele sen olevan kaunein.
Niin omasta mielestäsi varmasti onkin! Kyseletkö kavereilta myös varmistusta asiaan joka päivä?:D
Ei tarvitse kysellä, mutta samaa ovat muutkin sanoneet.
Kävikö mielessäsi että hormoneista sekavaa päätäsi ei viitsi sekoittaa sanomalla rehellistä mielipidettä kullannupustasi?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sellainen herne nenään aihe kun ei kestä keskustella? Kun mielestäni niin moni tuore äiti jakaa siitä omasta Nassesta ja Aulikistaan somessa kuvia ihan loputtomasti ja sitten vielä kavereita tavatessa puhutaan loputtomasti vain siitä vauvasta? Okei se sun elämä pyörii sen lapsen ympärillä, mutta en jaksaisi kuunnella aina uudelleen ja uudelleen imetystarinoita tai kuinka se sun Nasse on nyt oppinut uuden upean tavan jokeltaa tai painia olohuoneen lattialla. :D
Tuore äiti voisi myös ottaa sitä kuuluisaa omaa aikaa ja jättää se vauva isälle jos haluaa treffailla kavereita.
Jos tuoreiden äitien toiminta ja käytös noin kovasti ärsyttää, niin kannattaisi varmaan etsiä toisenlaista seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvakupla on biologian sanelemaa, aivan kuten ap itse kirjoitti. Mitä ihmettelemistä siinä nyt sitten on? Ihan luonnollista ja myös hyvä, että oma vauva on kaikkein tärkein asia maailmassa. Niin pitääkin olla.
Mutta siis eikö mikään järjen hiven sano tuoreelle äidille, että ei se sinun Irmeli välttämättä ole se kedon kaunein kukka, eikä kaikki kaverit välttämättä jaksa ihastella hänen murmeliaan päivästä toiseen? Tottakai lapsi on äidille tärkein asia maailmassa jos lapsen on maailmaan saattanut, mutta se ei tarkoita sitä että se lapsi olisi myös ystävien mielestä se ihanin, osaavin ja täydellisin.
Sulla ei ole lapsia, sen kyllä huomaa. Eivät äidit mitään rankinglistoja vauvojen kauneudesta pidä, eikä se ole mikään keskinäinen kilpailu, jossa pisteytetään kenenkään vauvaa. Miksi ihmeessä olet tuollainen katkera väärinymmärtäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sellainen herne nenään aihe kun ei kestä keskustella? Kun mielestäni niin moni tuore äiti jakaa siitä omasta Nassesta ja Aulikistaan somessa kuvia ihan loputtomasti ja sitten vielä kavereita tavatessa puhutaan loputtomasti vain siitä vauvasta? Okei se sun elämä pyörii sen lapsen ympärillä, mutta en jaksaisi kuunnella aina uudelleen ja uudelleen imetystarinoita tai kuinka se sun Nasse on nyt oppinut uuden upean tavan jokeltaa tai painia olohuoneen lattialla. :D
Tuore äiti voisi myös ottaa sitä kuuluisaa omaa aikaa ja jättää se vauva isälle jos haluaa treffailla kavereita.
Jos tuoreiden äitien toiminta ja käytös noin kovasti ärsyttää, niin kannattaisi varmaan etsiä toisenlaista seuraa.
Ei ap:lla ole mitään seuraa ja elämänkokemus on peräisin temppareiden sun vastaavien katselusta.
Vierailija kirjoitti:
Monesti ihmisillä on joku the juttu, mistä laitetaan paljon kuvia. Se voi olla vauva, pyöräily, oma mökki, puutarhanhoito, auto, koira, you name it. Siitä sitten puhutaan ja siitä innostutaan. Toisinaan kaikki pyörii sen ympärillä. Se on elämää.
Siksi etsitään kavereita sen aiheen ympärillä pyörisvistä, eikä kuormiteta sitä naapurin Marttaa niillä jutuilla kun varmasti sillä Martallakin on omat mielenkiintonsa joista voisi jauhaa maailman tappiin.
Olisihan se nyt ihan hirveää, jos äiti pitäisi naapurin vauvaa söpömpänä kuin omaansa! Tai no jotkut varmasti pitävätkin ja se heijastuu lapsiin ja heidän aikuiselämäänsä negatiivisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap:lla ole mitään seuraa ja elämänkokemus on peräisin temppareiden sun vastaavien katselusta.
Itse asiassa minulla on paljonkin elämän kokemusta. Hauskaa miten minut profiloidaan juttujeni perusteella kun en vain pidä lapsista. Ystävänikin tämän tiesi. Ennen kiersimme yhdessä maailmaa ja myönnän, että harmittaa kun ystävä ei enää pääse reissuun tuosta noin vain. Pystyn hyvinkin keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta, mutta jotenkin tämä aihe nyt vain ahdistaa minua, koska olen huomannut, että ikäiseni naiset eivät muusta enää osaa puhua kuin vauvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi etsitään kavereita sen aiheen ympärillä pyörisvistä, eikä kuormiteta sitä naapurin Marttaa niillä jutuilla kun varmasti sillä Martallakin on omat mielenkiintonsa joista voisi jauhaa maailman tappiin.
Miksi valittaja itse roikut perheellisissä ihmisissä ja vingut kun he puhuvat lapsistaan eivätkä ylistä sinua, sinun hienoja xx, yy, vv ym. sinulle tärkeitä asioita. Mene muualle angstaamaan muiden mielenkiinnonaiheita. Vai eikö sulla ole ketään kavereita oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa minulla on paljonkin elämän kokemusta. Hauskaa miten minut profiloidaan juttujeni perusteella kun en vain pidä lapsista. Ystävänikin tämän tiesi. Ennen kiersimme yhdessä maailmaa ja myönnän, että harmittaa kun ystävä ei enää pääse reissuun tuosta noin vain. Pystyn hyvinkin keskustelemaan aiheesta kuin aiheesta, mutta jotenkin tämä aihe nyt vain ahdistaa minua, koska olen huomannut, että ikäiseni naiset eivät muusta enää osaa puhua kuin vauvoista.
Se, että ikää on jo kertynyt ei kerro sinällään elämänkokemuksen kertymisestä. Tai sitten se on vaan äärimmäisen suppealta sektorilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on lopulta makuasia, mutta se ei poista tosiasiaa, että omasta mielestäni vauvani on kaunein, vaikka jonkun muun mielestä ei olisikaan. Kyse ei ole mistään hormoneista, jos ihan oikeasti mielestäni vauvani on kaunein. Mitään haittaahan tästä ei ole kenellekään, vauvalle vain hyötyä, että hänen ulkonäöstäänkin pidetään. Miksi minun pitäisi teeskennellä, että vauvani on ruma yms. jos en ole sitä mieltä?
Aika harva vaatii teeskentelemään, mutta olisi kiva joskus jos ihmisellä olisi elämässä muutakin juteltavaa ja haittaa siitä on siinä vaiheessa kun pommitetaan surutyön keskellä painivaa kaveria vauvan kuvilla yms. Töissäkin on pakko käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kysellä, mutta samaa ovat muutkin sanoneet.
Kai sä tiedät että kaikille sanotaan noin?
Ap, en tiedä miksi sua rassaa se niin paljon että äidit tykkäävät lapsistaan. En ehkä sitten ole tavannut tarpeeksi rasittavia äitejä, kun jaksan aina kommentoida iloisesti heidän lastensa tekemisiä/kuvia. Muille tulee siitä hyvä olo niin mielelläni teen sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valittaja itse roikut perheellisissä ihmisissä ja vingut kun he puhuvat lapsistaan eivätkä ylistä sinua, sinun hienoja xx, yy, vv ym. sinulle tärkeitä asioita. Mene muualle angstaamaan muiden mielenkiinnonaiheita. Vai eikö sulla ole ketään kavereita oikeasti.
Ystäväni roikkuu valitettavasti minussa. Haluaa väkisin pitää ystävyydestämme kiinni, vaikka varmasti huomaa etten ole niin paljoa tavoitettavissa kuin ennen.
Kyllä minunkin mielestäni oma lapseni on suloisin ja täydellisin lapsi jonka olen ikinä nähnyt. Muistan ajatelleeni jo heti synnärillä, että en ole ikinä nähnyt yhtä kaunista vauvaa. Mutta tiedän kyllä, että luultavasti jokainen äiti ajattelee omasta lapsestaan näin, muille ne ovat vaan ihan tavallisia söpöjä tai ei niin söpöjä lapsia.
Melko moni omistaa. Ja sitten se uusi poikaystävä on niin ihqu, että sitä pitää hehkuttaa koko ajan vaikka kaikki näkee, että se päävikainen isottelija.