Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakointi vaunuja työntäessä

Vierailija
23.07.2014 |

Mitä mieltä? Minusta näyttää todella typerältä

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 08:12"]Jokaisen oma asia.

[/quote]

Mielestäni ei enää siinä vaiheessa kun aiheuttaa pienelle lapselle haittaa.

[/quote]

Ei ulkona polttamisessa ole mitään haittaa kenellekään ulkopuoliselle.

Vierailija
22/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessa, jossa tupakoitsija on raskaana tai koko ajan tekemisissä pienen lapsen kanssa, tupakointi ei todellakaan ole "oma asia."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa, halveksittavaa ja todella törkeää.

Vierailija
24/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 08:12"]Jokaisen oma asia.

[/quote]

Mielestäni ei enää siinä vaiheessa kun aiheuttaa pienelle lapselle haittaa.

[/quote]

Ei ulkona polttamisessa ole mitään haittaa kenellekään ulkopuoliselle.

[/quote]

No kyllä vaan on! Itse ainakin siirryn lapseni kanssa bussipysäkilläkin jos joku valopää käy polttelemaan niin että savut tulee suoraan meidän kasvoille. Silloin myös annan tälle kyseiselle urpolle hyvin vihaisen katseen. Poltin itsekkin ennen lapsen syntymää (lopetin kun alettiin yrittää lasta). Itse tajusin aina mennä lasten, ja muidenkin ihmisten läheisyydestä kauemmas, etten häiritsisi muita.

Vierailija
25/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua inhotti kun olin viimeisilläni raskaana, seisoin siinä maha pystyssä odottamassa linja-autoa niin joku mies tuli röökaamaan ihan siihen viereen.. -.-

Vierailija
26/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia ei voi millään puolustella. Törkeintä on se, ettei edes omia lapsia säästetä sen vaaroilta, hajulta ja esimerkiltä. Vastenmielistä on myöskin se, ettei välitetä kanssaihmisistä puitoissa, kaduilla, uimarannoilla. Pelkästään se haju on niin voimakas, että leviää kymmeniä metrejä. Odotan ihan oikeasti, että suitsitaan lailla näitä moukkia tupakoijia, jota eivät älyä edes uimarannalla mennä syrjemmälle haisemaan.

- Ja yllätys kyllä, poltan itsekin silloin tällöin. Olen jäänyt ns. biletupakoijaksi jokapäiväisen tupakoinnin sijaan, eli poltan muutaman silloin, kun juon alkoholia. Enkä ole koskaan polttanut lasten nähden enkä seurassa. Poltan vain ulkona talon nurkalla kun he nukkuvat. Inhottava tapa silti.

Vierailija
27/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 08:58"]

Minua inhotti kun olin viimeisilläni raskaana, seisoin siinä maha pystyssä odottamassa linja-autoa niin joku mies tuli röökaamaan ihan siihen viereen.. -.-

[/quote]

Siirry sivuun, jos häiritsee

Vierailija
28/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 08:32"]Työmatkani menee paikallisen ensikodin ohitse. Sen ympärillä ja pihassa on suuri poikkeus, jos löytyy äiti, joka ei polta tupakkaa samalla kun työntää vaunuja.

[/quote]

Harvemmin kukaan ainakaan täällä päin ensikodin edessä vaunuja työntelee. Kun olin ensikodissa, niin kyllä suurin osa ravasi parvekkeella jatkuvasti tupakalla. Samalla parvekkeella jossa olo vauvoja nukkumassa.

Olin itse silloin raskaana, en kyllä omaa vauvaani sinne parvekkeelle olisi savupilveen laittanut nukkumaan. En polttanut raskausaikana, en polta muutenkaan.

Tuli kyllä kieltämättä yhden ihmisen kohdalla hyväksi käytetty olo, yhden kerran suostuin sen lasta katsomaan, kun se halusi käydä tupakalla. Sen jälkeen jätti aina lapsen siihen edes kysymättä sopiiko mulle. Kerran odottelin sitten sohvalla ystävääni, joka oli mua tulossa hakemaan. Sillä aikaa ehti taas tämä ihminen jättää lapsensa siihen ja mennä tupakalle, no ystävä soitti sitten mulle, että on alhaalla ja mun oli pakko mennä. Joten jätin lapsen siihen, koska multa ei edes oltu kysytty ehdinkö katsoa sitä. Tämä äiti sitten jäkätti mulle siitä kun tulin takaisin. Totesin vain, että kysyitkö sinä edes ehdinkö lastasi katsomaan. Meni hiljaiseksi.

Vierailija
29/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 08:58"]

[/quote]

Siirry sivuun, jos häiritsee

[/quote] Tupakoitsija ei ymmärrä miten laajalle alueelle haju leviää. Olen itse homealtistuksen myötä herkistynyt myös tupakansavulle. Vaikka tupakoisija polttaisi kolmen metrin päässä minusta, alkaa minua yskittää. Säälin lasta, joka päivästä toiseen haistelee savuja metrin päästä. Itse en voisi olla noin lähellä tupakoitsijaa.

Vierailija
30/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 08:58"]Minua inhotti kun olin viimeisilläni raskaana, seisoin siinä maha pystyssä odottamassa linja-autoa niin joku mies tuli röökaamaan ihan siihen viereen.. -.-

[/quote]

Mä istuin joskus bussipysäkillä, siinä oli kaksi poikaa, jotka kyllä siirtyivät polttamaan katoksen ulkopuolelle, kun huomasivat mahani. Sitten siihen tuli joku saman ikäinen teinityttö, joka tunsi pojat. Istui viereeni ja sytytti tupakan ja puhalteli vielä suuntaani?! Siitä huuteli niille pojille, että tulkaa tänne kun en kuule teitä. Pojat sitten totesivat sille tytölle, että tule sinä tänne äläkä tupakoi raskaana olevan naisen vieressä. Tyttö suuttui pojille siitä, hyvää käytöstä pojilta.

Vierailija
31/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkesin lakon jälkeen plttelemaan taas. En meinaa edes kehdata poltella julkisilla paikoilla. Niin idioottimainen tapa se on.

Ja en todellakaan polttele lasten vieressä. Tupakin haju kantautuu jo kauempaakin ja haisee vaatteissa ja käsissä ihan hirveältä. Olen jo päättänyt päivän milloin lopetan uudelleen. Nyt kerään itseni täyteen inhoa tupakkaa kohtaan

Vierailija
32/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä pahempiakin asioita kuin tupakointi. Eihän se maailman fiksuinta ole, ja tupakoimaton äiti olisi varmaan parempi lapselle, mutta jotain rajaa. Ei kukaan meistä ole täydellinen äiti.

Vierailija
33/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen tupakoitsija, kun sain tietää raskaudesta niin lopetin heti kun pystyin, viikolla 6. Synnytyksen jälkeen olen lipsunut taas tupakoitsijaksi, mutta en ikinä ikinä polttaisi vauvan lähellä! Minusta todella julmaa vauvaa kohtaan, kyllähän se savut sinne kärryyn menevät, eikä auta jos savut puhaltaa ylös. Olisi mielenkiintoista tavata äiti joka hallitsee ilmavirtoja! Minusta tuo argumentti etteivät savut mene vaunuihin on törkeä ja huono argumentti. Voin olla polttamatta yhden vaunulenkin ajan, lapseni terveyden tähden.

Vierailija
34/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa poltellaan liesituulettimen alla. Silloin, kun lapseni ovat siellä tupakoivat ulkona. Kaikki vaatteet menevät kuitenkin pesuun mummolareissun jälkeen, kun löyhkäävät aivan hirveältä.

Kun olin lapsi, meillä polteltiin keittiön pöydän ääressä. Koulussa huomauteltiin meille lapsille vaatteista jotka löyhkäsivät. Lisäksi jotkut kaverit eivät saaneet tull meille tupakoinnin takia. Edea tuo ei estänyt vanhempiamme polttelemasta sisällä.

Vierailija
35/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 09:46"]Minä itse olen tupakoitsija, kun sain tietää raskaudesta niin lopetin heti kun pystyin, viikolla 6. Synnytyksen jälkeen olen lipsunut taas tupakoitsijaksi, mutta en ikinä ikinä polttaisi vauvan lähellä! Minusta todella julmaa vauvaa kohtaan, kyllähän se savut sinne kärryyn menevät, eikä auta jos savut puhaltaa ylös. Olisi mielenkiintoista tavata äiti joka hallitsee ilmavirtoja! Minusta tuo argumentti etteivät savut mene vaunuihin on törkeä ja huono argumentti. Voin olla polttamatta yhden vaunulenkin ajan, lapseni terveyden tähden.

[/quote]

Itse lopetin jo ennen kuin tulin raskaaksi ja olin koko raskaus ja imetysajan polttamatta. Jotenkin sitä on taas lipsunut polttamaan omaa tyhmyyttään. Ikinä en polta vauvan lähellä, enkä julkisilla paikoilla. En edes kehtaa ostaa tupakkaa jos lapsi on mukana kaupassa. Nyt olen alkanut taas vähentämään, koska toinen lapsi olisi toiveissa... Minusta se on jokaisen oma asia polttaako vai ei, mutta vain silloin kun lapsen ei tarvitse sitä katsoa vierestä. Eli en hyväksy raskausaikana tupakointia enkä niin että lapsi on vieressä.

Vierailija
36/37 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Olen aina ajatellut, että lastensa lähellä tupakoivat ovat todella wt. Ja sitten vielä erikseen ne paskat, jotka tupakoivat raskauden aikana. Eräs tuttuni tupakoi koko raskauden ajan ihan normaalisti ja perusteli sen sillä, että neuvolassa oltiin sanottu, että tupakointi on lapselle pienempi paha kuin se stressi mitä tupakoinnin lopettaminen aiheuttaisi :D Mua enemmän kyllä stressaisi se tupakointi, että mitä se tekee mun syntymättömälle lapselle. Mutta kaikki eivät vain rakasta lapsiaan kovin paljoa, sääli sinänsä.

Vierailija
37/37 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ratkaisuni on ollut se, että poltan töissä ja kotona yhden, kun muksu on mennyt nukkumaan. Lomalla se on sitten vain tuo yksi. En voi ymmärtää sitä, että joku vielä nykypäivänä polttaa lasten läheisyydessä, puhumattakaan raskausajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän