Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se syy, miksi tekisimme loppusiivouksen mökillä, jonka vuokran olemme käteisellä maksaneet?

Vierailija
17.07.2021 |

Perheemme ei halua viettää lomaansa siivoten. Miksi siitä maksaisimme? Maksoimme mökillä olemisesta, emme siivoamisesta siellä. Siivoaako joku hotellista lähtiessään? Naurettava ajatus. Me suljemme oven lähtöaamuna ja jätämme mökin siihen kuntoon kuin sattui jäämään. Mitäpä vuokraaja meille voi? Niin. MITÄ? 😂

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on tyypillinen minä minä ihminen, joka on nykyisin vallalla. Ei ajatella kanssaihmisiä, kunhan vain itse saa kaiken. Itsekeskeinen, ajattelematon. Luultavasti jää kuvaamaan onnettomuutta, kun pitäisi auttaa. Siinähän voi Armanin vaatteet likaantua...

Vierailija
42/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isällä on tapana mennä noutamaan avaimet mökistä tiettyyn aikaan ja isähän on aina paikalla yli tuntia ennen. Tarkistaa, onko vuokralaisen auto paikallaan ja miltä tekeminen näyttää. Jos tuossa vaiheessa jo pakataan autoa, niin menee pihaan, pyytelee anteeksi aikaista saapumista, on menossa verkkoja kokemaan tms. siitä naapurimökiltä ja sanoo, että voi samantien tarkistaa loppusiivouksen.  Jos sitä ei ole tehty, isän auto "unohtuu" tielle niin, että vuokramökiltä ei pääse pois.

toivottavasti tuollaisten kyylien mökistä on paljon negatiivista palautetta, etten vaan itse eksyisi sinne. Vihaan kyyliä. Hoidan kyllä siivoukset, mutta jos joku kyylä tulee tuntia ennen kyttäämään, niin siivotkoon itse

Päinvastoin, samat perheet tulevat vuodesta toiseen. Ei isä sinne mökille mene, jos porukka vielä vaikka saunoo tai siellä nukutaan. Hän vain oppi alkuajoista, että kun avaintenluovutus oli klo 12, niin paikalla ei ollut enää ketään, ovet oli auki ja avaimet pöydällä, joskus jätetty siivoamatta. Osa oli napannut mukaansa puuvajasta polttopuita takkatarpeiksi ja kerran vietiin lasten pelastusliivit. Niinpä isä otti käyttöön kikkakakkosen eli varmisti sen, että siivous myös tarkistetaan yhdessä. Jos ei hyvällä niin vähän ikävämmällä tavalla. Eikä niiden joka kesä tulevien perheiden kanssa edes tarvitse moiseen ryhtyä, heidän kanssaan uskaltaa sopia avainten jättämisen postilaatikkoon, mutta ensikertalaiset kävijät kannattaa varmistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti vuokraajalla on tietonne ja hän laittaa siivouksesta laskun, joka on ulosottokelpoinen. Ainakaan minä en vuokraa mökkiä ottamatta kuvaa henkilöllisyystodistuksesta ja varmistamatta, että asiakkaan puhelinnumero todella kuuluu hänelle. Kahdesti olen käännyttänyt asiakkaan perheineen pois kun on selvinnyt, että matkassa ei ole henkilöllisyystodistusta.

Höpsistä. Ulosotto tapahtuu vain käräjäoikeuden tuomiosta. Ei kukaan sellaiseen ryhdy.

AP

Niinkö luulet? 

Työskentelen yrityksessä, jonka aiheelliset kulut peritään asiakkailta käräjäoikeudessa. 

Olen erittäin tyytyväinen tilanteesta, koska aiemmin nilviäiset teettivät valtavasti töitä, mutta nyt he päätyvät oikeuteen. :D

Vierailija
44/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätättekö savukalan hajut mökkiin? Vai lasten itkuntuhrut?

Luulen, että aloittajasta jää aina savukalan haju. Tilanteessa kuin tilanteessa.

Vierailija
45/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hotellihuoneen siivouksesta maksetaan, kuten kauppojen siivoukset on hinnoiteltu tavaroiden hintaan , tietty. Jos olisin loma-asuntojen vuokraaja, jinnoittelisin kaikki mökit niin että siivous kuuluu.

Vierailija
46/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrausehdoissa lukenee, kuuluuko loppusiivous hintaan vai ei. Jotkut tarjoaa erillisestä maksusta loppusiivouksen.

Emme maksa erillisestä siivouksesta mitään. Maksatko sinä hotellisiivouksesta? Vai niin.

AP

Kyllä se siivous sisältyy siihen hotellihuoneen maksuunkin.

Vierailija
47/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kallis lasku. Ja se on pakko maksaa.

Höpsistä. Sinä varmaan maksat hotellihuoneen siivouksesta.

AP

Niin maksankin, välillisesti.

Vierailija
48/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa kuuluvan siihen alhaisen moraalin omaavaan väestöryhmään, jotka ovat tunnetusti muutenkin älynlahjoiltaan heikompia kuin me muut.

Normaali-ihmiset ymmärtävät kyllä sovittujen asioiden merkityksen.

Vierailija
49/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isällä on tapana mennä noutamaan avaimet mökistä tiettyyn aikaan ja isähän on aina paikalla yli tuntia ennen. Tarkistaa, onko vuokralaisen auto paikallaan ja miltä tekeminen näyttää. Jos tuossa vaiheessa jo pakataan autoa, niin menee pihaan, pyytelee anteeksi aikaista saapumista, on menossa verkkoja kokemaan tms. siitä naapurimökiltä ja sanoo, että voi samantien tarkistaa loppusiivouksen.  Jos sitä ei ole tehty, isän auto "unohtuu" tielle niin, että vuokramökiltä ei pääse pois.

toivottavasti tuollaisten kyylien mökistä on paljon negatiivista palautetta, etten vaan itse eksyisi sinne. Vihaan kyyliä. Hoidan kyllä siivoukset, mutta jos joku kyylä tulee tuntia ennen kyttäämään, niin siivotkoon itse

Päinvastoin, samat perheet tulevat vuodesta toiseen. Ei isä sinne mökille mene, jos porukka vielä vaikka saunoo tai siellä nukutaan. Hän vain oppi alkuajoista, että kun avaintenluovutus oli klo 12, niin paikalla ei ollut enää ketään, ovet oli auki ja avaimet pöydällä, joskus jätetty siivoamatta. Osa oli napannut mukaansa puuvajasta polttopuita takkatarpeiksi ja kerran vietiin lasten pelastusliivit. Niinpä isä otti käyttöön kikkakakkosen eli varmisti sen, että siivous myös tarkistetaan yhdessä. Jos ei hyvällä niin vähän ikävämmällä tavalla. Eikä niiden joka kesä tulevien perheiden kanssa edes tarvitse moiseen ryhtyä, heidän kanssaan uskaltaa sopia avainten jättämisen postilaatikkoon, mutta ensikertalaiset kävijät kannattaa varmistaa.

uskoo kuka tahtoo. Huono fiilis jää kuitenkin tuollaisesta kyttäämisestä

Vierailija
50/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen lähdettiin vuokramökissä, oltiin siellä neljä yötä.Ei ostettu loppusiivousta ja puunasin mökin tiptop kuntoon.Tuuletin peitot ja tyynyt ja matot ulkona, imuroin, moppasin lattian, kaikki pinnat pyyhin ja desinfioin ovenkahvat ym.nupit, tiskipöydänkin kiillottin.Mökki oli paremmassa kunnossa kuin mennessä siivouksen jälkeen, vaikka toki oli ihan siisti mennessäänkin.En kyllä kehtaisi jättää mökkiä siivoamatta, kun kotonakin pidän paikat puhtaana.

Vierailija
51/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tarkkaan sit pitäisi siivota? imrointi, moppi ja sanko, peittojen tuuletus, matto narulle, siis niinkuin mitä? Pitääkö nurmi leikata ja rannasta jalanjäljet siivota?

En ole koskaan mökkiä vuokrannut niin kertokaa tarkemmin tulevaisuutta varten.

Vierailija
52/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt jokainen täysjärkinen ihminen osaa siivota jälkensä?!

Ärsyttävää laiskuutta jättää omat sotkut muiden siivottavaksi.

Toivon että saatte laskun perään.

Jos on jo valmiiksi maksuhäiriömerkinnät ja on ulosotossa todettu varattomaksi niin aivan sama vaikka lähettäisivät sata laskua perään.

Vierailija
53/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarkkaan sit pitäisi siivota? imrointi, moppi ja sanko, peittojen tuuletus, matto narulle, siis niinkuin mitä? Pitääkö nurmi leikata ja rannasta jalanjäljet siivota?

En ole koskaan mökkiä vuokrannut niin kertokaa tarkemmin tulevaisuutta varten.

Kyllä siellä usein on ohjeet, ellei itse ymmärrä.

Olen lähdössä huomenna vuokramökille pariksi päiväksi. Ei siellä mitään imuria ole, joten en imuroi. Matot nyt voi pöläyttää, lattialta isommat pois. Ja tiskata toki pitää. Ja ne ruumiit pitää piilottaa.

Tietysti jos nuolee viikon ikkunaa, senkin voi pestä, mutta ainakaan meillä ei ole tapana.

Vierailija
54/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti vuokraajalla on tietonne ja hän laittaa siivouksesta laskun, joka on ulosottokelpoinen. Ainakaan minä en vuokraa mökkiä ottamatta kuvaa henkilöllisyystodistuksesta ja varmistamatta, että asiakkaan puhelinnumero todella kuuluu hänelle. Kahdesti olen käännyttänyt asiakkaan perheineen pois kun on selvinnyt, että matkassa ei ole henkilöllisyystodistusta.

Höpsistä. Ulosotto tapahtuu vain käräjäoikeuden tuomiosta. Ei kukaan sellaiseen ryhdy.

AP

Tottakai ryhtyy, olen itsekin tehnyt niin. Hakemus käräjäoikeuteen 2. sinulle lähetetyn siivouslaskumuistutuksen jälkeen, hinta parisataa. Ei siellä itse tarvitse edes paikalla olla. Kun tuomio tulee postissa, ulosottoviranomaiselle se suoraan. Maksat uo:n hoitamalla tavalla vaikka euron kerrallaan sen siivouslaskun, ķorot, käräjämaksun ja uo maksun.

Nykyään en viitsi itse noita hoitaa, vaan laskut hoitaa perintäfirma. He lisäävät mojovan palkkionsa laskulle. Jos et maksa, kaava on sama ja ekassa vaihtoehdossa kuvatun lisäksi uo perii sulta ne perintäfirman kulut.

Ei tuossa ole edes ihmeempää vaivaa, perussettiä. Laskut, soppari ja valokuvat liitteeksi lyhyeen hakemukseen.

Vierailija
55/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pökrää kun pitää siivota.

Vierailija
56/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat jäljet pitää siivota tai maksaa siivooja.

Vierailija
57/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ihan rauhassa siivoamatta.

No hätä lasku siivouksesta löytää aina perille ja maksamatta jätetyt siivoukset siirtyy perintään jne.

Jatka samaan Malliin vaan AP.

Vierailija
58/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, aloittaja on se ihminen, joka jätti lomahuoneiston sikolätiksi. Meitä meni 3 hengen seurue Lomarenkaan mökille, ja vastassa oli paskainen mökki. Ja ihan oikeasti paskainen, koska toisessa makuuhuoneessa oli paskat matolla. Siihen hätään illalla ei saatu mökin omistajaa siivoamaa ja loman aluksi me kolme henkeä siivosimme mökin ennen kuin pystyimme majoittumaan. Aloittaja pysyköön pois mökeiltä, jossa sopimukseen kuuluu että siivoaa lähtiessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän