Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se syy, miksi tekisimme loppusiivouksen mökillä, jonka vuokran olemme käteisellä maksaneet?

Vierailija
17.07.2021 |

Perheemme ei halua viettää lomaansa siivoten. Miksi siitä maksaisimme? Maksoimme mökillä olemisesta, emme siivoamisesta siellä. Siivoaako joku hotellista lähtiessään? Naurettava ajatus. Me suljemme oven lähtöaamuna ja jätämme mökin siihen kuntoon kuin sattui jäämään. Mitäpä vuokraaja meille voi? Niin. MITÄ? 😂

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on savukalatrolli, älkää ruokkiko sitä.

Voi olla, mutta tällaisiakin tyyppejä on.

Monessa paikkaa saatetaan ottaa siivousmaksu etukäteen ikään kuin pantiksi, sen saa sitten takaisin jos kaikki ookoo. Eikä siinä mitään. Odottelin kerran Bookingilta rahojani melkein kaksi kuukautta - se mökin vuokraaja kyllä teki kaiken sen eteen että ne takaisin saan, kun kaikki oli kuten pitikin.

Tietysti ilman välikäsiä ne saa nopeammin. Mutta toisaalta on vähän nihkeetä maksaa satasten pantteja jos mökkivuokra parilta päivältä samoissa hinnoissa.

Vierailija
22/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrausehdoissa lukenee, kuuluuko loppusiivous hintaan vai ei. Jotkut tarjoaa erillisestä maksusta loppusiivouksen.

Emme maksa erillisestä siivouksesta mitään. Maksatko sinä hotellisiivouksesta? Vai niin.

AP

En maksa hotellisiivouksesta, paitsi kenties hinnassa, useimmissa hotelleissa vuorokausihinta lienee kovempi kuin mökeissä, sillä katetaan siivous.

Mökki ja hotelli ovat eri asioita. Onko sinulla vaikeuksia asioiden erittelyssä ja ymmärtämisessä noin muuten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti vuokraajalla on tietonne ja hän laittaa siivouksesta laskun, joka on ulosottokelpoinen. Ainakaan minä en vuokraa mökkiä ottamatta kuvaa henkilöllisyystodistuksesta ja varmistamatta, että asiakkaan puhelinnumero todella kuuluu hänelle. Kahdesti olen käännyttänyt asiakkaan perheineen pois kun on selvinnyt, että matkassa ei ole henkilöllisyystodistusta.

Höpsistä. Ulosotto tapahtuu vain käräjäoikeuden tuomiosta. Ei kukaan sellaiseen ryhdy.

AP

Kyllä ryhtyy ja aika lailla helposti kaiken lisäksi. Käräjäoikeudelle se on samanlainen maksamaton lasku kuin vuokrakin, riittää kopio vuokrasopimuksesta ehtoineen ja ilmoitus, että mökki jätetty siivoamatta sekä kopio siivonneen firman kuitista. Lomalainen saa antaa vastineensa, yleensä ei anna ja ulosotto hoitaa loput.

Kiitämme ja teemme rikosilmoituksen.

AP

Vierailija
24/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökissä siivous kuuluu vuokrahintaan. En luota pätkääkään että vuokralaiset siivoaisivat kunnolla.

Vierailija
25/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti vuokraajalla on tietonne ja hän laittaa siivouksesta laskun, joka on ulosottokelpoinen. Ainakaan minä en vuokraa mökkiä ottamatta kuvaa henkilöllisyystodistuksesta ja varmistamatta, että asiakkaan puhelinnumero todella kuuluu hänelle. Kahdesti olen käännyttänyt asiakkaan perheineen pois kun on selvinnyt, että matkassa ei ole henkilöllisyystodistusta.

Höpsistä. Ulosotto tapahtuu vain käräjäoikeuden tuomiosta. Ei kukaan sellaiseen ryhdy.

AP

Kyllä ryhtyy ja aika lailla helposti kaiken lisäksi. Käräjäoikeudelle se on samanlainen maksamaton lasku kuin vuokrakin, riittää kopio vuokrasopimuksesta ehtoineen ja ilmoitus, että mökki jätetty siivoamatta sekä kopio siivonneen firman kuitista. Lomalainen saa antaa vastineensa, yleensä ei anna ja ulosotto hoitaa loput.

AP

Kiistämme

Ap

Vierailija
26/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

moniin mökkeihin saa tilattua maksullisen siivouksen jos ei itse jaksa siivota. Onko muka ihmisiä, jotka eivät tilaa siivousta tai siivoa itse???

Vierailija
27/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä on tapana mennä noutamaan avaimet mökistä tiettyyn aikaan ja isähän on aina paikalla yli tuntia ennen. Tarkistaa, onko vuokralaisen auto paikallaan ja miltä tekeminen näyttää. Jos tuossa vaiheessa jo pakataan autoa, niin menee pihaan, pyytelee anteeksi aikaista saapumista, on menossa verkkoja kokemaan tms. siitä naapurimökiltä ja sanoo, että voi samantien tarkistaa loppusiivouksen.  Jos sitä ei ole tehty, isän auto "unohtuu" tielle niin, että vuokramökiltä ei pääse pois.

Vierailija
28/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kallis lasku. Ja se on pakko maksaa.

Höpsistä. Sinä varmaan maksat hotellihuoneen siivouksesta.

AP

Kyllä se siivouksen arvo on mukana hotellilaskussasi.

Vierailija
29/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Siis kiistät mitä? Käräjäoikeudelle ei kiistäminen riitä, kun kolmas osapuoli on sotkut todennut ja siivonnut.

Vierailija
30/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätättekö savukalan hajut mökkiin? Vai lasten itkuntuhrut?

Vierailija
31/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kun yleistyy, niin hinnat nousee ja siivous kuuluu automaattisesti hintaan. Sitten kukaan ei saa mökkiä halvemmalla vaikka voisi siivota itse ja säästää satkun.

Vierailija
32/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullapa kulkee mukana oma kokki/siivooja. Niinkuin kotonakin. Ei tarvii tehdä jos ei huvita. Eat dust köyhä.

Ei se tarkoita automaattisesti sitä että on köyhä jos ei halua maksaa esim. siivouksesta erikseen.

Vierailija
33/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, syy on se, että niin vuokrasopimuksessa lukee.

Et osta siivousta kun varaat mökin. 

Vuokraat mökin tietyksi aikaa käyttöönne kuin sen oheistilat myös, kuten ranta ja sauna.

Edellinenkin asukas on siivonnut mökin käyttövalmiiksi seuraavalle tulijalle.

Toki omistaja käy sen siinä välissä tarkastamassa. Jos et ole siivonnut mökkiä omien ja perheesi olemisen jälkeen, omistaja lähettää sinulle laskun siivouksesta.

Hyväksyt tuon, kun vuokraat mökin.

Toki useimmissa paikoissa on mahdollisuus myös siivous erikseen, siis osta se.

Ja mökin vuokraajat ovat elinkeinonharjoittajia, he voivat säätää itse sen, millä ehdoilla mökkejään vuokraavat.

Joten aivan oma valintasi ap.

Jos sulla ei ole rahaa maksaa lomamökkisi siivouksesta, siivoa se siis itse sieltä lähtiessäsi.

Vierailija
34/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isällä on tapana mennä noutamaan avaimet mökistä tiettyyn aikaan ja isähän on aina paikalla yli tuntia ennen. Tarkistaa, onko vuokralaisen auto paikallaan ja miltä tekeminen näyttää. Jos tuossa vaiheessa jo pakataan autoa, niin menee pihaan, pyytelee anteeksi aikaista saapumista, on menossa verkkoja kokemaan tms. siitä naapurimökiltä ja sanoo, että voi samantien tarkistaa loppusiivouksen.  Jos sitä ei ole tehty, isän auto "unohtuu" tielle niin, että vuokramökiltä ei pääse pois.

toivottavasti tuollaisten kyylien mökistä on paljon negatiivista palautetta, etten vaan itse eksyisi sinne. Vihaan kyyliä. Hoidan kyllä siivoukset, mutta jos joku kyylä tulee tuntia ennen kyttäämään, niin siivotkoon itse

Vierailija
35/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen siivotkoon omat jälkensä. Yleensäkin. Missä tahansa.

Vierailija
36/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullapa kulkee mukana oma kokki/siivooja. Niinkuin kotonakin. Ei tarvii tehdä jos ei huvita. Eat dust köyhä.

Ei se tarkoita automaattisesti sitä että on köyhä jos ei halua maksaa esim. siivouksesta erikseen.

Köyhät ymmärtää, että työstä maksetaan. Pihit rikkaat haluavat kaiken ilmaiseksi

Vierailija
37/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap teillä mitään hätää ole, tuetuilla lomilla ei niin tarkkaa sillä kela maksaa kyllä. ps hyvin sujuu suomi teiltä, tietenkin koko perheen voimin kirjoittelette.

Vierailija
38/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraikyse a kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä saa olla muttei tyhmä, kuuluu vanha suomalainen sananlasku. Ap:n kohdalla en ole varma, lieneekö kyse pelkästään tyhmyydestä vai mien. No, samapa tuo.

Vierailija
39/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä voi olla myös mielestään...

Vierailija
40/58 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin huono trolli kun ap jankkaa tuosta ettei hän hotellissakaan maksa siivouksesta. Joo eipä. Ruokakaupassakin käydessään hän maksaa sen kauoan siivouksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi