Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Viron BKT asukasta kohden on suurempi kuin Suomessa?

Vierailija
17.07.2021 |

Oma arvaukseni on alle 10: n vuotta.
Syyt: lähes velaton maa. Ei suojatyöpaikoista pullistelevaa julkistasektoria mikä syö paljon rahaa. Yrittäjä ystävällisempi lainsäädäntö. Kevyempi verotus. Ei huoltosuhdeongelmia.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llä hyvä perustavaalaatua oleva kysymys. Vastaus: ei kauaa. Suomessa on liikaa sosialismiin uskovia hölmöjä äänestäjissä

Vierailija
102/111 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäån selvä asia että näin tapahtuu koska Viro kehittyy ja Suomi taantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti he tulevat tänne töihin ja palkkoja poljetaan jatkuvasti

Vierailija
104/111 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestäån selvä asia että näin tapahtuu koska Viro kehittyy ja Suomi taantuu.

Jos 90-luvun lamaa ei lasketa, niin Suomi on varmasti ollut hyvä maa asua ainakin 1970-2010 välisenä aikana. Sen jälkeen meillä on mennyt heikommin, mutta silti paremmin kuin valtaosassa maailmaa. Ehkä Viro on nyt ensi kertaa siinä samassa nosteessa? Ehkä siellä alkaa paremmat ajat? Mutta kaikki tämä on ailahtelevaa, eikä kestä ikuisuuksiin. Hyvät heille. He ovat meidän veljeskansaa ja toivottavasti pärjäävät.

Vierailija
105/111 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta viedään jatkuvasti Viroon mm. käytettyjä ja poistoon meneviä invatarvikkeita, kun siellä niitä ei saa yhteiskunnalta eikä kaikilla tarvitsevilla ole niihin varaa. Vakavasti sairaille lapsille ja aikuisille joudutaan järjestämään rahankeräyksiä, kun Eesti Haigekassa ei suostu maksamaan hoitoa.

Vanhuksen hoito ja toimeentulo on Virossa hänen lastensa vastuulla. Jos vanhus ei pärjää yksin eikä hänellä ole varaa maksaa hoitopaikkaa tai hoitajaa, vastuu siirtyy hänen lapsilleen, yhteiskunta sanoutuu tästä irti. Lapset hoitakoot vanhuksensa itse tai sitten maksakoot hoidon. Eikä se ole halpaa. Kuvitelkaa mikä tilanne jos lapsia on vaikkapa vain yksi.

Tällaistako te ihannoitte ja pidätte ihanan dynaamisena ja kehittyneenä valtiona?

Kyllä, paljon parempi malli kuin Suomen malli.

Vierailija
106/111 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mene nyt Virollakaan hyvin. Huonoiten Baltian maista itse asiassa. 

Vierailija
107/111 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron vapaudessa ihminen kukoistaa. Suomessa vain lakastutaan.

Vierailija
108/111 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan fiksuin osa nuorisoa muuttaa ulkomaille töihin.

Jep, minun kolme lastani lähtivät jo. Olen itse menossa perässä, kunhan saan kiinteän omaisuuden realisoitua. Ei Suomesta kannata omistaa mitään kiinteää omaisuutta.

Vierailija
109/111 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi suomalainen voi muuttaa vauraisiin Pohjoismaalaisiin hyvinvointiyhteiskuntiin,ainakin vielä.

Onneksi osaan ruotsia, joten muuttaminen on helppoa. Olen asunut aikanaan vuosia Tukholmassa ja sinne muuttaminen Helsingistä oli pienempi kulttuurishokki, kuin muuttaminen vaikka Jyväskylään. Jostain syystä suurin osa suomalaisista on niin tyhmiä, että eivät ymmärrä ruotsin kielen osaamisen hyötyjä.

Vierailija
110/111 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aloitimme maastamuuton suunnittelua jo monta vuotta sitten.Varallisuutta ei niin paljon ole, vain vajaa 900 000 euroa,mutta saamme tuolla rahalla ok elämän itsellemme.

Vierailija
111/111 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päivä on taas hieman lähempänä. Vääjäämätöntä kehitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi