Viestittely varatun miehen kanssa
Minulla ja miehellä oli noin vajaa vuosi sitten lyhytikäinen suhde miehen ollessa asumuserosta vaimostaan. Mies kuitenkin palasi lastensa vuoksi kotiin. Päätimme suhteen, mutta jatkoimme viestittelyä jonkin aikaa. Tavattuamme pari kertaa ihan viattomissa merkeissä jouduimme toteamaan, että mies ei pystyisi jatkamaan yhteydenpitoa kanssani, jos halusi avioliittonsa toimivan. Lopetimme yhteydenpidon.
Ajattelin miestä varmaankin joka päivä tämän ajan, eivätkä tunteeni hävinneet minnekään. Pilasin monta orastavaa seurustelusuhdetta, koska en päässyt tästä miehestä irti. Miehellä oli syntymäpäivät äskettäin, ja päätin lähettää hänelle syntymäpäiväonnittelut. En odottanut miehen edes vastaavan, mutta hän vastasi. Nyt olemme viestitelleet päivittäin ja suunnitelleet käyvämme kahvilla. Keskustelu on asiallista ja olemme sopineet, ettemme puhu menneistä vaan yritämme pysyä ystävinä. Mies ei ole puhunut suoraan tunteistaan, emmekä puhu hänen avioliitostaan, mutta rivien välistä olen tulkinnut, että tunteita on yhä. Kuten minullakin. Se tuntuu piinaavalta, mutta mies on minulle tärkeä. Haluan hänet elämääni vaikka sitten vain ystävänä.
Onko mahdollista onnistua luomaan platoninen suhde tällaisessa tilanteessa? Vai jääkö tämä molemminpuoliseksi haaveiluksi? Avioeropuheet on käsittääkseni tällä hetkellä kuopattu, joten en odota suhteemme laadun muuttuvan lähiaikoina tai koskaan.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda koko juttu. Etsi vapaa mies. Mies vain käyttää sinua hyväkseen.
Jos ap ei harrasta seksiä miehen kanssa, niin miten mies käyttää häntä hyväkseen?
Kahdelta naiselta saatu ihailu on ihanaa, parasta on jos nämä naiset vielä vihaavat toisiaan.
En vihaa vaimoa. Miksi vihaisin?
Sitten sulla ei ole mitään ongelmaa ystävystyä pariskuntana heihin. Pyydä vaikka kylään?
Ehkä joskus voinkin.
Sitten vaan ehdottelemaan! Suosittelen tekemään heti, koska miehen reaktio kertoo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä heti automaattisesti ajatellaan, että kaikki menee päin prinkkalaa? Ei tuo mitenkään optimaaliselta lähtökohdalta kuulosta, mutta jos ihmiset kokevat toisensa tärkeiksi ja pitämisen arvoisiksi vaikka pitäisi uhrauksia tehdä, niin mitä sitten.
Mieshän on jo valintansa tehnyt. Tunteita on kuitenkin pelissä, joten eihän tuosta muuta voi seurata kuin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa syödä kakun ja säästää. Kaikkeen sinäkin olet suostumassa. Mut kun sä oot varmaan niin erityinen ystävä 🤡
En ole kyllä suostumassa mihinkään. Tapailen itsekin muita ihmisiä, eikä minun ja tämän miehen välillä ole mitään seksuaalista enää. Päätimme niin.
En todellakaan ole jäämässä odottamaan miestä, mutta koen hänet minulle tärkeäksi enkä halua hänen katoavan elämästäni.
Ette te voi mitään päättää, ihminen on eläin.
Tee niin kuin haluat, kyllä siperia opettaa sitten. Ei tuossa oikein muuta voi, kun selittelet asiat parhai päin itsellesi.Ei sellaisen päätä kukaan käännä, vaan itse pitää kantapään kautta käydä se suo.
Lyhyt vastaus: Ei ole mahdollista. Tiedät sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin viestiminen on jo merkki, että nainen täyttää parisuhteen tarvetta miehelle viestimällä. "Joo, nähdään." "Ihan kohta nähdään." "Parin viikon päästä kahville." Ketkä junnaavat näkemättä viikkotolkulla?
En tiedä, mistä tämän kehitit, mutta tilanne ei ole tällainen. Näemme kun ehdimme.
Lasten takia, joopa joo. Jonain päivänä huomaat että se vaihtaa naista, ja se et ole sinä, eikä ne lapsetkaan siinä paina. Se ei vaan ollut tarpeeksi kiinnostunut sinusta.
Tottakait platonistinen suhde on aina mahdollinen, mutta onko se realistinen, kysyn vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin viestiminen on jo merkki, että nainen täyttää parisuhteen tarvetta miehelle viestimällä. "Joo, nähdään." "Ihan kohta nähdään." "Parin viikon päästä kahville." Ketkä junnaavat näkemättä viikkotolkulla?
En tiedä, mistä tämän kehitit, mutta tilanne ei ole tällainen. Näemme kun ehdimme.
Ap itse sanoi, että viestivät päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No emme me sitä kahville menoa joka päivä suunnittele, hyvänen aika. Juttelemme ihan muista asioista. En itse ole edes paikkakunnalla tällä hetkellä, joten kahville meno ei muutenkaan ole mikään ajankohtainen asia juuri tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No emme me sitä kahville menoa joka päivä suunnittele, hyvänen aika. Juttelemme ihan muista asioista. En itse ole edes paikkakunnalla tällä hetkellä, joten kahville meno ei muutenkaan ole mikään ajankohtainen asia juuri tällä hetkellä.
"Ihan muista asioista." Ja tulet palstalle kysymään, voiko platoninen suhde toimia. Eli tulkitsenko oikein, että koet, että teillä on paljon yhteistä. Tiedätkö, onko enemmän yhteistä kuin puolison kanssa? Mikä oma parisuhdetilanteesi on? Aloituksessa kerroit, että aiemmin tuhosit orastavia suhteita. Oletko nyt tehnyt päätöksen, että mieluummin sinkku ja miehen ystävä kuin ilman ihastusmiestä? Vai millainen tilanne on?
Onko täällä ihmisillä näin paljon kokemuksia toisena naisena olemisesta, että voivat tehdä täällä ennusteitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihan muista asioista." Ja tulet palstalle kysymään, voiko platoninen suhde toimia. Eli tulkitsenko oikein, että koet, että teillä on paljon yhteistä. Tiedätkö, onko enemmän yhteistä kuin puolison kanssa? Mikä oma parisuhdetilanteesi on? Aloituksessa kerroit, että aiemmin tuhosit orastavia suhteita. Oletko nyt tehnyt päätöksen, että mieluummin sinkku ja miehen ystävä kuin ilman ihastusmiestä? Vai millainen tilanne on?
On meillä paljon yhteistä. Vähemmän yhteistä kuin vaimon kanssa varmaan, koska heillä on lapsia.
Olen sinkku ja käyn treffeillä viikoittain. En ole missään vaiheessa sanonut, että olisin luopumassa parisuhteista miehen takia, jos oikea osuu kohdalle. Vielä ei ole osunut. Mielestäni se on ihan hyvä vedenjakaja muutenkin. Miksi ryhtyisin suhteeseen, jos ajattelen toista? Sitten kun sopiva henkilö tulee vastaan, ihastuksenikin laimenee. Se ei silti tarkoita, ettenkö haluaisi olla miehen kanssa ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meillä paljon yhteistä. Vähemmän yhteistä kuin vaimon kanssa varmaan, koska heillä on lapsia.
Olen sinkku ja käyn treffeillä viikoittain. En ole missään vaiheessa sanonut, että olisin luopumassa parisuhteista miehen takia, jos oikea osuu kohdalle. Vielä ei ole osunut. Mielestäni se on ihan hyvä vedenjakaja muutenkin. Miksi ryhtyisin suhteeseen, jos ajattelen toista? Sitten kun sopiva henkilö tulee vastaan, ihastuksenikin laimenee. Se ei silti tarkoita, ettenkö haluaisi olla miehen kanssa ystäviä.
Toki te voitte olla ystäviä. Voit tavata miestä vaimoineen ja vaikka lapsineenkin, näinhän varatut yleensä toimivat. On ihana tutustua kavereiden puolisoiden ja perheeseen! Mutta luultavasti arvaat itsekin, että mies ei taida olla tällaisiin perhetapaamisiin kallellaan? Tässä on sulle vastaus.
Hankkiudu raskaaksi. Voitte olla suuri onnellinen perhe.
Jos liitossa olisi asiat hyvin mies ei viestittelisi toisen naisen kanssa päivittäin
Sinä et pääse eroon siitä henkisesti jos roikut kaverina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tule hyväksikäytetyksi. Miehet osaavat nämä vemputuspelit. Älä anna miehen pitää sinua varalla, äläkä anna miehen pilata muita suhteitasi.
Joopa joo. Ap kirjoitti pilanneensa monta orastavaa seurustelusuhdetta odottaessaan varattua ukkoa. Millä tavalla tämä on ollut oikein niille miehille, jotka eivät ole tienneet ap:n olevan joku täyttymättömän kaipuun musta aukko?
Ei ne miehet ois välittänyt vaikka olis tienneet.