Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viestittely varatun miehen kanssa

Vierailija
17.07.2021 |

Minulla ja miehellä oli noin vajaa vuosi sitten lyhytikäinen suhde miehen ollessa asumuserosta vaimostaan. Mies kuitenkin palasi lastensa vuoksi kotiin. Päätimme suhteen, mutta jatkoimme viestittelyä jonkin aikaa. Tavattuamme pari kertaa ihan viattomissa merkeissä jouduimme toteamaan, että mies ei pystyisi jatkamaan yhteydenpitoa kanssani, jos halusi avioliittonsa toimivan. Lopetimme yhteydenpidon.

Ajattelin miestä varmaankin joka päivä tämän ajan, eivätkä tunteeni hävinneet minnekään. Pilasin monta orastavaa seurustelusuhdetta, koska en päässyt tästä miehestä irti. Miehellä oli syntymäpäivät äskettäin, ja päätin lähettää hänelle syntymäpäiväonnittelut. En odottanut miehen edes vastaavan, mutta hän vastasi. Nyt olemme viestitelleet päivittäin ja suunnitelleet käyvämme kahvilla. Keskustelu on asiallista ja olemme sopineet, ettemme puhu menneistä vaan yritämme pysyä ystävinä. Mies ei ole puhunut suoraan tunteistaan, emmekä puhu hänen avioliitostaan, mutta rivien välistä olen tulkinnut, että tunteita on yhä. Kuten minullakin. Se tuntuu piinaavalta, mutta mies on minulle tärkeä. Haluan hänet elämääni vaikka sitten vain ystävänä.

Onko mahdollista onnistua luomaan platoninen suhde tällaisessa tilanteessa? Vai jääkö tämä molemminpuoliseksi haaveiluksi? Avioeropuheet on käsittääkseni tällä hetkellä kuopattu, joten en odota suhteemme laadun muuttuvan lähiaikoina tai koskaan.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä, palasiko mies kotiin lastensa takia vai ihan itsensä takia. Vaimo sattumalta asuu kotona.

Mitä kautta tapasitte alun perin? Miten tutustuitte?

Mitä väliä sillä on? Kyseessä ei ole syrjähyppy. Mies pysyy liitossaan ja minä tapailen muita ihmisiä.

Mitä miehen vaimo tykkää tästä ystävyydestä? Tokihan voitte tavata kolmistaankin, saat uuden ystävän!

Vierailija
22/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tule hyväksikäytetyksi. Miehet osaavat nämä vemputuspelit. Älä anna miehen pitää sinua varalla, äläkä anna miehen pilata muita suhteitasi.

Joopa joo. Ap kirjoitti pilanneensa monta orastavaa seurustelusuhdetta odottaessaan varattua ukkoa. Millä tavalla tämä on ollut oikein niille miehille, jotka eivät ole tienneet ap:n olevan joku täyttymättömän kaipuun musta aukko?

Naisen logiikalla tietenki ap ei ollut varattu, mies oli. Mies häpäisi oman parisuhteensa.

Mutta ei tuo hyvää jälkivaikutusta jätä niiden miesten elämään, jotka jää arvuuttelemaan että ilman syytä ap päätti seurustelun. Tulee palstamammoille iloksi lisää surullisia miehiä, muut tossa kuviossa ei siitä paljon kostukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä täällä on järjestään niin tuomitsevia kommentteja tähän? Minä ainakin kehottaisin todellakin olemaan ystävä tuon miehen kanssa jos teistä molemmista vahvasti niin tuntuu. Tulevaisuushan sitten näyttää millaisena tuo ystävyys tulee pysymään. Minä en kyllä näe tässä mitään pahaa. Eihän siinä mitään pahaa ole jos käy esim. kahvilla ja juttelee keskenään. Tunnen myötätuntoa ehkä siksikin, kun itsekin olen ystävä erään varatun miehen kanssa ja itsekin olen tahollani varattu. Kyllä se voi onnistua ihan hyvin. Tsemppiä!

Vierailija
24/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä liikkuu naisen päässä, joka lähtee edes tapailemaan miestä, joka on vielä naimisissa? Tää mies ei ole osannut olla yksin. Päätti palata vaimon luo, mutta ei oo tyytyväisenä siinä suhteessa. Ole sinä viisas ja pysy kaukana miehestä. Se ei voi olla sun ystävä. Se on aina sun exä, koska olette jo...

Mies oli silloin asumuserossa ja tilanne oli aivan erilainen.

Vierailija
25/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tule hyväksikäytetyksi. Miehet osaavat nämä vemputuspelit. Älä anna miehen pitää sinua varalla, äläkä anna miehen pilata muita suhteitasi.

Joopa joo. Ap kirjoitti pilanneensa monta orastavaa seurustelusuhdetta odottaessaan varattua ukkoa. Millä tavalla tämä on ollut oikein niille miehille, jotka eivät ole tienneet ap:n olevan joku täyttymättömän kaipuun musta aukko?

Naisen logiikalla tietenki ap ei ollut varattu, mies oli. Mies häpäisi oman parisuhteensa.

Mutta ei tuo hyvää jälkivaikutusta jätä niiden miesten elämään, jotka jää arvuuttelemaan että ilman syytä ap päätti seurustelun. Tulee palstamammoille iloksi lisää surullisia miehiä, muut tossa kuviossa ei siitä paljon kostukaan.

Olisiko sitten pitänyt ryhtyä parisuhteeseen miehen kanssa, joka ei sytytä ihan vain siksi, että niille miehille ei tule paha mieli? Jos olisin ollut kiinnostuakseni, niin olisin kiinnostunut. Hyviä, mukavia miehiä kaikki, mutta se oleellinen puuttui.

Vierailija
26/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt huijaa itseäsi ja kerjää täältä palstalta lupaa tuohon leikkiin lähtemiseen. Tiedät itse miksi menet kahville, tiedät itse mihin se johtaa. Lopputulos ei ole koskaan noissa jutuissa hyvä. Päättyy itkuun ja kaaokseen monen ihmisen osalta. Katkaise yhteydenpito ja keskity omaan elämään. Tee se itsesi, miehen, miehen vaimon ja miehen perheen vuoksi.

Vierailija
27/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä, mitä sen vaimo tykkää teidän kahvittelusta. Siitähän sulle selviää.

Vierailija
28/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään normia ystävyyttä ei voi olla jos molemmilla on vielä tunteita. Järki päähän ja eteenpäin, tuo sun haikeus johtuu vaan ihastuksesta.

Vierailija
29/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan kypsemmän ja paljon kokeneen akan vinkki: säästyt monelta, kun etsit vapaan miehen. Viatonta ystävyyttä tuosta ei kehity ja tiedät sen itsekin, vai mitä.

Vierailija
30/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut tunteita, niin tulella leikitte tuollaisen ”ystävyyden” merkeissä.

Kannattaa olla pitämättä yhteyttä.

Vierailija
31/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä, palasiko mies kotiin lastensa takia vai ihan itsensä takia. Vaimo sattumalta asuu kotona.

Mitä kautta tapasitte alun perin? Miten tutustuitte?

Mitä väliä sillä on? Kyseessä ei ole syrjähyppy. Mies pysyy liitossaan ja minä tapailen muita ihmisiä.

Mitä miehen vaimo tykkää tästä ystävyydestä? Tokihan voitte tavata kolmistaankin, saat uuden ystävän!

Näin on. Miehen vaimon ollessa mukana tapaamisessa, voitte hyvinkin jutella ystävinä kahvittelun merkeissä.

Vierailija
32/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat eivät salli naispuoleisia ystäviä miehille. Tämä on laki!

Vierailija
33/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta mies kutsuu sinut kesämökille, että voitte ystävystyä hänen vaimonsa kanssa.

Vierailija
34/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että ottaa vaimonsa mukaan, että et halua vaimon selän takana tapailla häntä.

Vierailija
35/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten pitänyt ryhtyä parisuhteeseen miehen kanssa, joka ei sytytä ihan vain siksi, että niille miehille ei tule paha mieli? Jos olisin ollut kiinnostuakseni, niin olisin kiinnostunut. Hyviä, mukavia miehiä kaikki, mutta se oleellinen puuttui.

AP: "Pilasin monta orastavaa seurustelusuhdetta, koska en päässyt tästä miehestä irti."

Ei toi mielestäni kauheasti jättäny tulkinnanvaraa??

Vierailija
36/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteko itse aviomiehenne mukaan tapaamisiin ystävienne kanssa?

Vierailija
37/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein kyllä. Olen ollut yhdessä mieheni kanssa vuosikymmeniä jo ja monet ystävät ovat pariskuntia, jotka myös tunnettu vuosikymmeniä.

Mitä sitten tulee Ap:n kysymykseen, niin kehottaisin unohtamaan kyseisen miehen saman tien.

Tuosta ei tule kuin itkua ja hammasten kiristystä ja haluaako Ap todella ryhtyä toiseksi naiseksi?

Siihenhän tuo on menossa, vaikka puhutaankin viattomista kahvitteluista.

Vierailija
38/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuon, mikäli minulla on epäilyksiä, että "ystävällä" on taka-ajatuksia. Haluan että hän tietää ettei puolisoni ja minun väliin ole tulemista.

Vierailija
39/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotko sinä satunnaisen sänkytuttavuuden ystävystymään puolisosi kanssa?

Vierailija
40/81 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata miehen ja vaimon väliin menemistä, mutta minun kieltämättä käy sääliksi aapeeta. Tuntuu vähän pahalta kaikki ketjun tuomitsijat, joilla ei ilmeisesti ole kokemusta tilanteesta.

Ap, jos olet todella todella rakastunut ja sitoutunut mieheen ja vakavissasi yhteisen tulevaisuuden suhteen, tekisin sinun tilanteessasi niin että kertoisin asian kokonaisuudessaan miehelle ja kysyisin mitä seuraavaksi. Jos mies ei lähtisi liitostaan, antaisin olla ja kunnioittaisin tätä ja yrittäisin jatkaa elämääni.

Noin jatkoa ajatellen: asumuseroilijat tai vastaeronneet ja kaikki epämääräiset on aina isoja riskejä sinulle emotionaalisesti. :( Jos voit niin vältä. Nähnyt tuttavapiirissäkin että todella kiva nainen on saanut pahasti takkiin kun se vanha juttu sitten vei voiton ja tuttu jäi yksin.