Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 21:52"]en vieläkään tajua miksi carrie saa noin suuren slaagin nähdessään samanthan ottavan suihin lähettupojalta. :D ihan seiniä pitkin törmäilee. eiköhän carrie itsekin ole jokusen kerran poskeen ottanut niin että pitäisi asiaa vähän normaalimpana...? ymmärrän säikähdyksen, mutta oikein vihoittelukin vielä...
[/quote]
Kyllä mua ainakin ällöttäisi tuollainen tilanne/nähdä joidenkin harrastavan seksiä kun kävelee kaverin toimistoon. Vaikka seksielämäni suhteen olen varmaan lähempänä Samanthaa kuin Charlottea..
Mua ei kyllä ällöttäisi. Ehkä ensimmäinen ajatus olisi, että daaaamn kun menin häiritsemään ja seuraava, että ehkä ne halusivatkin jäädä kiinni. En kyllä töllistelemään jäisi.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 21:33"]
Muutenki tässä jaksossa kamala tyyli Carriella. + tuo karkkien mässyttäminen............
[/quote]
Se yrittää aivan selvästi matkia sitä Madonnan samaa "muka-suloista leuka ylhäällä & naama pitkällä karkkimässyttämistä" kuin siinä sen muinaisessa Papa Don't Preach -videolla, se jossa sillä Madonnalla oli se Italians Do It Better -paita ja se hottis poikaystävä, muistatteko?
Carrie jauhaa sitä sitkeää toffeeta niin autuaasti että sen hammaslaminaatit meinaa irrota.....
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:42"]
Ite jäin eilisen jakson perusteella miettimään sitä, että ihanko oikeasti Carrie on kaikkien kolmen muun naisen paras kaveri? Tai kun Miranda pyysi Carrieta Bradyn kummiksi ja perusteli sitä sillä, että Carrie on hänen paras ystävänsä ja haluaa hommaan juuri tämän. Entäs sitten muut naiset. Jotenkin vaikea kuvitella, että esim Charlotte ja Samantha olisivat toistensa sydänystävät, tai että Samantha puolestaan pitäisi Mirandaa parhaana ystävänään. Jotenkin alkoi suorastaan ärsyttää kun tajusin että Carrie on tuon naisnelikonkin ainoa keskipiste jota muut jumaloivat ja jonka seuraa kaipaavat. (ja kyllä, tämän ketjun myötä Carrie on alkanut ärsyttää aivan suunnattomasti myös minua :D)
[/quote]
Itse olen ihmetellyt samaa. Esimerkiksi Samantha ja Miranda eivät varmaan koskaan tapaa kahdestaan, paitsi eilisessä jaksossa (kun Samantha vahti Bradyä). Samaten Charlotte ja Samantha eivät yleensä ole kahdestaan, tuskin Charlotte ja Mirandakaan. Kaikki kolme uskoutuvat asioistaan Carrielle, ja Carrie tuntuu olevan ainoa asia, mikö noita hyvin erilaisia naisia yhdistää.
Minulta on näkemättä muutamia ensimmäisiä jaksoja. Ovatko naiset tutustuneet toisiinsa Carrien kautta?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:01"]
Nyt tulevissa 5. kauden jaksoissa SJP on muuten raskaana. Aika tarkkaan pitää kyllä tiirata että sen huomaa.
[/quote]
Paitsi kun on nurtsilla Bergerin kanssa ja B vetää takkinsa Carrien alta, näkyy kun paita nousee vähän ja jonkinlainen mahakumpu/"makkara" sieltä pilkistää.
Huh, siis tää on maailman paras sarja, ei voi mitään :) En tiedä kuinka mones kierros jo menee tätä sarjaa. Mutta, jostain syystä tällä kertaa Carrien hahmo on alkanut ärsyttämään tosissaan! Varsinkin käytös miesten seurassa, huh! Suorastaan ällötävää tyttömäisyyttä ja söpöstelyä. Ei kai kukaan aikuinen nainen oikeasti tuollain taannu miesten seurassa..? Ja SJP ei kyllä ole mikään häävi näyttelijä, melko ärsyttävät maneerit kyllä löytyy. Harry on miehistä niin paras, ihan tulee tippa linssiin, miten ihana hahmo hän onkaan. Aidan oli jotenkin ällö.. Berger olisi ollut mun mielestä hyvä hahmo pitempäänkin, hauskaa läppää ja kivannäköinen kaveri.
Richard näyttelee dexterissä dexterin kasvatti-isää harryä :) alussa oli vähän vaikea ottaa tosissaan kun tuli vaan richard mieleen, mutta kyllä siihen tottu :D
Tuli tästä nyt tulevasta jaksosta mieleen, että miks noiden pitää olla niin ilkeitä asiakaspalvelijoille? Varsinkin toi Miranda osaa olla aika vittumainen ämmä. Se on varmaan joo telkkarisarjassa tosi hauskaa ja särmikästä, mutta kun asiaa sitten oikeesti miettii niin jos joku asiakas puhuis mulle noin alentuvasti ja veemäisesti niin en kyllä suostuisi palvelemaan.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 21:59"]
Tuli tästä nyt tulevasta jaksosta mieleen, että miks noiden pitää olla niin ilkeitä asiakaspalvelijoille? Varsinkin toi Miranda osaa olla aika vittumainen ämmä. Se on varmaan joo telkkarisarjassa tosi hauskaa ja särmikästä, mutta kun asiaa sitten oikeesti miettii niin jos joku asiakas puhuis mulle noin alentuvasti ja veemäisesti niin en kyllä suostuisi palvelemaan.
[/quote]
Totta. Nuo naiset ovat melkomoisia snobeja. Olivat ihan kauhuissaan, kun joutuivat matkustamaan junalla.
Carrien itsekkyys näkyi hyvin taas tuossa kun hänen piti ohjata Charlottea, jolla oli silmät peitettynä. Jättää Charlotten yksin, lähtee kauemmas ja hukkaa hänet ja etsii noin 5 sekuntia ennen kuin keskittyy tärkeinpään-kenkiin.......
Aloin sit itkee tos taksikohtaukses, ku Sam kertoi syövästään Carrielle. ; (
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:07"]
Carrien itsekkyys näkyi hyvin taas tuossa kun hänen piti ohjata Charlottea, jolla oli silmät peitettynä. Jättää Charlotten yksin, lähtee kauemmas ja hukkaa hänet ja etsii noin 5 sekuntia ennen kuin keskittyy tärkeinpään-kenkiin.......
[/quote]
Joo tosiaan, ihan tyypillistä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:11"]
Aloin sit itkee tos taksikohtaukses, ku Sam kertoi syövästään Carrielle. ; (
[/quote]
Se oli hyvä kohtaus. Samantha on niin rohkea.
Tulevissa jaksoissa ärsyttää, kun Carrie hokee Samanthalle "paranethan sinä varmasti, kyllä sinä paranet!" Ei suostu hyväksymään sitä, että syöpä on vakava sairaus ja siihen voi kuollakin. Tavallaan tietysti ymmärrettävä reaktio, mutta jotenkin niin tyypillistä Carrien itsekkyyttä. Mielestäni hän ei tue Samanthaa tarpeeksi vaan käyttäytyy niin kuin olisi itse tuen tarpeessa.
[/quote]
Aivan, tosin sarjan käsikirjoittajat tekevät tämän tietoisesti koska Samantha sanoo Carrielle että Carrien täytyy olla hiljaa ja kuunnella ja antaa Samanthan puhua peloistaan. Ehkä jenkkilässä on yleisempää kuin täällä, että sairauden tullen kuolema ym. kamala yritetään lakaista maton alle ja peittää kaikella tsempillä.
Mutta todella rasittavaa, sama juttu kun joutui Petrovskyn kanssa siitä riitaan, ei voi hyväksyä että kaveri voi kuolla.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 13:46"]
Mua häiritsee joka kerta aina vain enemmän Carrien suhtatuminen siihen, ettei venäläisellä ole aikaa hänelle Pariisissa. Hei, näyttely tulossa! Siitä riippuu venäläisen uran jatko! Kyllä aikaa riittäis Carrielle vähän ajan päästä. Mutta ei, minä-minä-minä-Carrie ei jaksa odottaa.
Ja toinen asia. Normaalissa elämässä puolisot osallistuisivat toistensa elämään siinä määrin, ettei todellakaan mitään muita suunnitelmia olisi sille päivälle kun on näyttelyn avajaiset. Totta kai molemmat ovat siellä katsomassa, millaisen vastaanoton näyttely saa!
[/quote]
Eihän kyseessä olleet vikassa jaksossa näyttelyn avajaiset, vaan tilaisuus, jossa näyttely esiteltiin sille museoväelle tms. Eli ihan niin merkittävästä tilaisuudesta kuin avajaiset ei sentään ollut kyse :) itsekin pidän Carrieta varsin ärsyttävänä ajoittain, mutta viimeisissä jaksoissa ymmärrän niitä tilanteita paremmin. Venäläinen useamman kerran rikkoi lupauksensa ja jätti Carrien yksin. Joo, näyttely tulossa, mutta silloin ei ehkä kannata luvata, vaan sanoa, että nyt en ehdi, mennään sitten kun näyttely on avattu.
[/quote]
Aivan, kyseessä eivät olleet ne puhutut avajaiset ja niitähän Carrie ei koskaan nähnytkään vaan oli Bigin kainalossa :) Lisäksi tuli mieleen, että on mielestäni melko epäkohteliasta kansainvälisessä porukassa, että yksi ei osaa ranskaa (Carrie) ja muut pajattavat ranskaa. Tosin, ehkä näin onkin Rankassa, tuossa muukalaisvihamielisten maassa. Oma kokemukseni on se, että hyvinkoulutetut ja fiksut ihmiset joita Petrovskyn kavereidenkin luulisi olevan, vaihtavat kielen aina siihen mikä sopii kaikille.
Teininäen tajunnut kuinka rasittava carrie on. Nyt vasta kun katson sarjaa uudestaan vanhempana ajattelen, etten kestäisi hetkeäkään hänenlaistaan persoonaa.Tämän sarjan mysteerinä pitäisin sitä, miten miranda ehtii tyttöjen kanssa lounaalle. En tiedä, mutta olen käsittänyt, että amerikassa on tehokkuuden merkki syödä vain jotain työpäivän ööressä, ja mirandahan oli todella urakeskeinen!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:26"
Tokassa leffassa mun mielestä oli aivan älytöntä, että yksi hemmetin vahinkopusu Aidanin kanssa oli niin saakelin iso asia, taas ihan yläastetouhua, aikuiset naiset! :D
[/quote]
Ja ylipäätään se, että Aidan sattui olemaan just sattumalta Abu Dhabissa samaan aikaan Carrien kanssa oli NIIN epäuskottava käänne että häiritsi koko loppuleffan ajan. Miksei se pussailu voinut tapahtua New Yorkissa jos oli juoneen ämpättävä?
Tämän päivän jaksoista tuli mieleen pari sarjaan liittyvää ajatusta.
1. Charlotte jaksaa aina toitottaa parisuhteen merkityksestä, paheksuu yhden illan juttuja, puhuu suurista rakkauksista, avioliitosta ja markkina-arvosta naimamarkkinoilla. Kuitenkin Charlottella on sarjan naisista vähiten pitkäaikaisia seurustelusuhteita ja pätyy usein lyhyenkin tapailun jälkeen sänkyyn miesten kanssa. Jopa Samantha seurustelee sarjan alkuvaiheilla Jamesin kanssa, mutta Charlotten ensimmäinen pidempiaikainen suhde on Treyn kanssa. Tämän jälkeen seuraava pitempi juttu onkin Harryn kanssa. Tästähän Wesley huomautti vähän ivailevaan sävyyn Charlottelle, kun tämä paasasi ihmissuhteista ja niiden hoitamisesta.
2. Carrie on seksikolumnistiksi loppujen lopuksi melkoisen konservatiivinen ja kokeiluhaluton. Toki hänen tekstinsä kuvaavat hyvin ihmissuhteita ja kolmikymppisten elämää, mutta seksin suhteen hän on melkoinen tiukkis. Hänelle on hirveä ongelma tapailla biseksuaalia, hän vetää kilarit pissausfetissistä, tuskin on kokeillut juuri mitään villimpää kuten kolmen kimppaa tai S&M:ää. Eli termi "sex columnist" on vähän harhaanjohtava. Samantha olisi tuohon pestiin paljon parempi.
3. Käsikirjoittajilla oli selvästi jonkinlainen vihasuhde Mirandaan tai tämän näyttelijään. Miranda saa sarjan aikana muun muassa mällit naamalleen (tämän päivän jaksossa), kakkaa naamaan, hän deittailee ovi auki paskalla käyvää jätkää ja muutenkin joutuu todella usein kaikkiin noloihin tilanteisiin. Miranda on lisäksi hyvin usein homssuisen näköinen ja huonosti pukeutunut.
Joskus myytiin ainakin ulkomailla niitä sellaisia "I'm a Carrie" tai "I'm a Samantha" teeppareita... Varmaan löytyy vieläkin. Joka tapauksessa, veikkaan että Mirandan paita ei ollut mikään myyntihitti, vaikka tosi asiassa suurin osa naisista olisi juuri Mirandoja. Kaikista aidoin hahmo ja minusta kaikkein samaistuttavin.
Mungo-anna kyllä ainakin yrittää olla Carrie ja Samanthojakin löytyy varmasti sekä Charlotteja mutta kyllä Miranda on vaan paras.
Sori Trey, eikä Tray!!
T: edellinen vauhkoaja.