Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:21"]
On kyllä yksi parhaimmista tv-sarjoista mitä tehty. Tosin ihmettelen, kuinka noin tavallisennäköisiä naisia isketään kokoajan ja joka paikassa.
[/quote]
Joku tähän jo vastasikin - ulkomailla monissa maissa riittää että on ihan ok näköinen, mukava jne. Siellä ollaan sosiaalisempia. Suomessa ei ole mitään tällaista kulttuuria ollenkaan, vain kauneimpia lähestytään. Itse tosi keskiverron näköisenä saan tosi harvoin lähestymisiä Suomessa mutta ulkomailla ei olla niin nirsoja, mikä kelpaa kyllä mulle, kaunotar kun en ole vaan söpö/nätti/sievä vain ;)
[/quote]
Tää on hilpeä ketju, yhdestä hvtin huonosta, mutta suositusta sarjasta voi saada paljon ja monella tapaa hupia.
Yksi KHÖM: sarja ei ole dokumentti, se ei kerro todellisuudesta. Se on suunnattu nuorille ja aikuisille naisille ja kirjoittajina on alan ammattilaiset. He ja sarjan ohjaaja, casting ym. ovat luoneet päähahmot, jotka eivät missään tapauksessa saa olla liian kauniita (eivät siten ahdista toisten naisten heikkoja itsetuntoja, eivät herätä kateutta ja pahansuopuutta), heille tapahtuu hassunhauskoja sattumuksia (mutta ei todellisessa elämässä tapahtuvia nukkavieruja nöyryytyksiä), miehiä pörrää ympärillä kaikennäköisiä (naiskatsojien haaveminä), työ on joku semihieno jobi, jota ei tarvitse tehdä. Kaikki on kirjoitettua fiktiota ja heijastaa kohdeyleisön haavetta, miten sen elämän pitäisi olla.
Ja tän sarjan kohdeyleisönä on perheelliset tai perheestä haavelilevat. Nimestään huolimatta tämä ei kosiskele aitoja sinkkuihmisiä. Naisten ajatukset pyörivät pääovin ulkonäössä, vaatteissa, miehissä ja seksissä. Taustalle ripotellaan sopivasti - mutta ei liikaa- vaihtoehtotyyppejä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 00:18"]
Mua aina häiritsi Mirandan uskottavuudessa sen lesbous. Muutenkin, kolme kaunista naista ja yks ruma huonohampainen punapää.
[/quote]
Miten niin ruma? Onko Mirandan näköinen nainen sulle ihan oikeasti RUMA?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 00:00"]
Joskus myytiin ainakin ulkomailla niitä sellaisia "I'm a Carrie" tai "I'm a Samantha" teeppareita... Varmaan löytyy vieläkin. Joka tapauksessa, veikkaan että Mirandan paita ei ollut mikään myyntihitti, vaikka tosi asiassa suurin osa naisista olisi juuri Mirandoja. Kaikista aidoin hahmo ja minusta kaikkein samaistuttavin.
Mungo-anna kyllä ainakin yrittää olla Carrie ja Samanthojakin löytyy varmasti sekä Charlotteja mutta kyllä Miranda on vaan paras.
[/quote]
Aidoin, itsenäisin, maskuliinisin ja ehdottomasti persoonallisin tyyppi ja sen vuoksi läpi sarjan kaikista huonoimmin kohdeltu, huonoimmin stailattu ja ikävimpiin tilanteisiin käsikirjoitettu. Kun taas niitä naisia, jotka tekevät kaikkensa miellytääkseen miehiä kohdellaan kunnioittaen ja arvokkaasti, kuten hajutonta ja mautonta, puisevan tylsää Charlottea. Mielenkiintoisia viestejä nuorille naisille :(
No niin, noinhan se oli :) siis noi kilohommat. Eli Miranda painoi 68, mikä ei ole paha luku 170cm pituiselle ( tosin sen verran oli takapuolessa ja mahassa fyllinkiä että näytti kyllä 78 tai jopa 88 kg painavalle ). BMI 23,5 nainen ei näytä sellaiselta kuin miten Miranda oli stailattu ja suomennos meni ihan metsään, se oli 58 kg! Nyt muistan oikein. Kiitos, en jankuta enempää :) t. Se kiloista jankannut :)
Mikä on se hetki, jakso tai kausi, kun tämä sarja saavutti huippunsa ja alamäki alkoi? Tällä hetkellä on jokin oma termikin, mutta en muista sitä.
Mulla on elokuvat nyt niin vahvasti mielessä, että tv-sarjan huonotkin hetket tuntuvat hyviltä. Elokuvien katsominen oli kamalaa, kun piti yrittää tykätä ja antaa anteeksi tekijöiden liian kova yrittäminen. Ihan kuin olisi tavannut vanhan tutun jota aina katsoi hieman ylöspäin, ja nyt se tuttu olikin tosi nolo ja silti siitä haluaa tykätä ja kunnioittaa...
Se Vuitton minkä Carrie lahjoitti asistentilleen, kamalan näköinen. Ihan kuin lasten laukku. Ne muovipallukat. siinä, voi ei!
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:44"]
Carrien korostetun tyttömäiset eleet ärsyttävät.
[/quote]
just tämä, ja minua on aina ärsyttänyt suunnattomasti (siis muissakin SJP:n roolitöissä) yksi ja sama maneeri: käden laittaminen rinnalle kun se selittää jotain oikein "sydämestään". Oletteko huomanneet? Muissakin, esim. leffoissa tekee samaa, aina.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 00:18"]
Mikä on se hetki, jakso tai kausi, kun tämä sarja saavutti huippunsa ja alamäki alkoi? Tällä hetkellä on jokin oma termikin, mutta en muista sitä.
Mulla on elokuvat nyt niin vahvasti mielessä, että tv-sarjan huonotkin hetket tuntuvat hyviltä. Elokuvien katsominen oli kamalaa, kun piti yrittää tykätä ja antaa anteeksi tekijöiden liian kova yrittäminen. Ihan kuin olisi tavannut vanhan tutun jota aina katsoi hieman ylöspäin, ja nyt se tuttu olikin tosi nolo ja silti siitä haluaa tykätä ja kunnioittaa...
[/quote] Jump the shark.
Eilisistä jaksoista jäi mieleen Kullikutri-heitto. Se mr. Cocky vaikutti luonteeltaan ihanalta (eikä ulkonäössäkään vikaa ollut). Kunpa olisi ollut Samanthanille "oikean kokoinen", niin heistä olisi voinut tulla mieletön pari :)
Se Steven ja Mirandan kohtaus (Steve käy ilmoittamassa miltä tuntui, kun Miranda pakeni häntä kadulla) on jotenkin tosi koskettava. Hyvät vuorosanat molemmilla.
Pidin myös Carrien törmäämisestä ensimmäistä kertaa Natashaan ja Bigiin (ne Carrien sanoissa sekoilut on sellaisia, johon itse samaistun :D), tosin se Carrien oksentaminen rannalla oli jotenkin epäuskottavasti näytelty. Vielä enemmän pidin kohtauksesta, jossa Carrie ja Big tapaavat lounaalla ystävyyden merkiksi ja jolloin Carrielle selviää B:n ja N:n kihlautuminen. Najinski!
Carrien itsensä vertaaminen sen leffan Katie-hahmoon sen sijaan ärsyttää joka kerta. Siis se, että maailmassa on kahdenlaisia naisia ja Carrie mukamas kuuluu niihin erityisiin ja Natasha on vain ns. tavallinen. Paras hetki on se, kun muut kolme laulaa leffan loppumusiikkia ja Samantha kääntyy poispäin kummissaan/häpeissään, hauska ilme.
Myös lopussa se vertaus villiin hevoseen huvittaa, koska Carriehan oli se, joka halusi sitoutua Bigiin. Nyt kun Big on menossa naimisiin, niin Carrie onkin "kesyttämätön", joka juoksee vapaana. Ei se kyllä ihan niin mennyt heidän suhteessa...mutta ehkä tuntuu mukavemmalta selittää itselleen noin. =)
*Samanthalle (ei Samanthanille) T. 426
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 01:42"]
Se Vuitton minkä Carrie lahjoitti asistentilleen, kamalan näköinen. Ihan kuin lasten laukku. Ne muovipallukat. siinä, voi ei!
[/quote]
Peesi! Katsoin leffaa eilen tämän ketjun innoittamana enkä ollut muistanutkaan tuota veskaa. Minusta tuo laukku olisi kevyesti sopinut niiden veskojen joukkoon, joita se lievästi sekopäinen nelikon ystävä tehtaili ties mistä päiväpeitteistä ja muista tykötarpeista jossain sarjan jaksossa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 08:15"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 01:42"]
[/quote]
Peesi! Katsoin leffaa eilen tämän ketjun innoittamana enkä ollut muistanutkaan tuota veskaa. Minusta tuo laukku olisi kevyesti sopinut niiden veskojen joukkoon, joita se lievästi sekopäinen nelikon ystävä tehtaili ties mistä päiväpeitteistä ja muista tykötarpeista jossain sarjan jaksossa.
[/quote]
jep, oli hirveä! Ja kuvasti juuri tuota leffojen merkkihehkutusta, 'paras lahja jonka olen ikinä saanut, my very own Louis Vuitton'..Blaah, kuten joku mainitsikin, kun leffoissa ei ollut sisältöä, piti tunkea täyteen merkkejä. En tykännyt yhtään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 03:21"]
Carrien itsensä vertaaminen sen leffan Katie-hahmoon sen sijaan ärsyttää joka kerta. Siis se, että maailmassa on kahdenlaisia naisia ja Carrie mukamas kuuluu niihin erityisiin ja Natasha on vain ns. tavallinen. Paras hetki on se, kun muut kolme laulaa leffan loppumusiikkia ja Samantha kääntyy poispäin kummissaan/häpeissään, hauska ilme.
Myös lopussa se vertaus villiin hevoseen huvittaa, koska Carriehan oli se, joka halusi sitoutua Bigiin. Nyt kun Big on menossa naimisiin, niin Carrie onkin "kesyttämätön", joka juoksee vapaana. Ei se kyllä ihan niin mennyt heidän suhteessa...mutta ehkä tuntuu mukavemmalta selittää itselleen noin. =)
[/quote]
Toihan on ihan inhimillistä, jos oma suuri rakkaus meneekin kihloihin toisen kanssa parin kuukauden tapailun jälkeen ja itse on roikkunut siinä "tyrkyllä" kaksi vuotta niin tietenkin sitä haluaa selittää itselleen jotenkin. Ja ihan oikeassakin elämässä joidenkin ihmisten välillä vain on kemiaa eri tavalla kuin toisten, vaikka parisuhde ei sitten toimisikaan. Ja silloin voi tuntua oudolta, että toinen valitseekin jonkun tavallisen jonka kanssa on helppo elämä, mutta ei sitä samaa kipinää. Myös tämän valitsijan mielestä.
Eli ei mun mielestä yhtään epäuskottavaa. Ehkä naurettavaa niiden mielestä, jotka eivät ole kokeneet jotain vastaavaa.
Tuntuu, että nämä suosikkihahmot valitaan muutenkin sen oman persoonan mukaan ja muita sitten inhotaan, mutta mun mielestä sarjassa on hyvin onnistuttu luomaan hahmoja, joissa on paljon tunnistettavia piirteitä, mutta lisäksi kaikkea ärsyttävää, josta saa tehtyä hauskoja kohtauksia. Ja onhan kaikissa ihmisissäkin ne huonot puolet ja maneerit.
Katson sarjaa nyt ties monettako kertaa ja Carrien uskomaton typeryys ja kypsymätömyys sekä Mirandan ruma ulkomuoto ärsyttävät aina vain enemmän. Silti on ihan pakko taas katsoa.
Mua häiritsi ylipaljon siinä toisessa leffassa kun yhtäkkiä Stanford ja Anthony on menossa naimisiin?! Nehän inhos toisiaan siinä sarjassa ja sarjan loppuessa Stanford vielä seurusteli sen Marcuksen kanssa, eli miten yhtäkkiä se onkin menossa Anthonyn kanssa naimisiin? Muutenkin ne leffat ja varsinkin se toka oli ihan floppeja, mitäänsanomatonta liibalaabaa ilman mitään järkevää juonta
Ei hitto teidän kanssa. Mulla on Breaking Badit pahasti kesken, mutta tekisi mieli suorittaa lähes vuosittainen SATC dvd-boksin läpikoluaminen..
Mä aloitin taas kerran Sinkkuelämää-maratonin tämän ketjun innoittamana :)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 09:56"]
Ja ihan oikeassakin elämässä joidenkin ihmisten välillä vain on kemiaa eri tavalla kuin toisten, vaikka parisuhde ei sitten toimisikaan. Ja silloin voi tuntua oudolta, että toinen valitseekin jonkun tavallisen jonka kanssa on helppo elämä, mutta ei sitä samaa kipinää. Myös tämän valitsijan mielestä.
Eli ei mun mielestä yhtään epäuskottavaa. Ehkä naurettavaa niiden mielestä, jotka eivät ole kokeneet jotain vastaavaa.
[/quote]
Jostain akkailehestä luin, että nämä ovat nimeltään what if -miehiä. Ja jokaisen naisen menneisyydessä kuulemma on sellainen.
Luoja tietää, että mulla ainakin on... :D Kieltämättä tulee joskus jossiteltua ja nähtyä jopa unta :/
Parhaat jaksot ovat ehdottomasti ne, joissa Carrie pieraisee sängyssä ja kaatui muotinäytöksessä. Jotenkin nautin niin kovasti, kun sille itsekeskeiselle ihmiselle käy välillä oikeasti huonosti
Mua aina häiritsi Mirandan uskottavuudessa sen lesbous. Muutenkin, kolme kaunista naista ja yks ruma huonohampainen punapää.