Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 12:59"]Aika ihana on se kohtaus, jossa Carrie ja Petrovsky viilettävät hevosreen kyydissä läpi lumisen Central Parkin. Tai oletan ainakin, että se on Central Park. Ihana New York!
[/quote]
Mun mielestä tämä oli tosi naurettava kohtaus, yritetty saada venäläistä romantiikka. Carrien ja Kihon ajelu taas oli hauska.
Lempijaksoja en osaa sanoa, mutta lempikohtaus varmaan on se kun Smith ajelee päänsä Samanthan vuoksi. Itku tulee.
tykkään myös siitä kun Miranda ja Steve tapaavat ja miten se juttu lähtee edistymään:) Steve on niin söpö
Tykkään monesta jaksosta, mutta hyppään aina tyli Zsa Zsa Zsusta, hermostuttaa vaan. Muutenkin ne jaksot, missä on Berger, tympii, vaikka itse hahmosta tykkäsin. Ehkä Carrie on jotenkin tavallista ärsyttävämpi silloin.
tässä ketjussa taisi alunperin olla puhe mysteereistä mutta mä nostan esiin nyt vähän muuta. Eli ensinnäkin Charlotten mielettömät hämmästyksen & viattomuuden ilmeet, yksi parhaimmista esimerkeistä hääkohtaus jossa juuri ennen alttarille menoa kertoo Carrielle miten Trey cant get it up. Ilme siinä on noin kympin arvoinen :D
ja leffan ruikuli-kohtaus, itse saman kokeneena ei siinä tilanteessa kyllä naurata yhtään mutta jälkeenpäin kyllä. Että on sitä kakkahuumoria muutettu ronskimpaan suuntaan sitten Carrien pikku pierun.
Aina hyviä nauruja tuovia pätkiä ovat myös Mirandat hassunhauskat seksikohtaukset, esim orgasmin feikkaamis-kohtaus sekä peppua tarjoileva maratoonari-mies.
Tämä naiskaksikko on jotenkin huumorinäyttelemisen helmiä tässä sarjassa.
t. digiboksilla kaikki jaksot, faniko?
Inhokkeja on ainakin Samathan lesbokuvio (tosi pölhösti toteutettu), liian monet Carrien miesjutut (liian tylsiä) ja ainakin se tylsä venäläinen.
Lempijaksoja on Mirandan rakkaudentunnustus Stevelle ja Mirandan häät jakso. Charlotten häät ja rakkaus sitä "väärää" kaljua miestä kohtaan. Kaikki jaksot, jossa on Smith Jerrod. Ai niin, ja Samathan "harvest harvest bullshit" kommentti. Kaikki jaksot, jossa naisten ystävyys ja solidaarisuus kukoistaa. Kaikki jaksot, joissa on Anthony.
Yks mies mistä mä tykkäsin kamalasti oli se Ray, jazzmies. Ulkonäkö vetosi sillon nuorempana ja edelleen katson ko. jakson erittäin mielelläni vaikka yhden jakson mieheksihän se jäi kun oli keskittymishäiriöinen :D mutta niin ihana.
Jakso oli muutenkin hauska kun Big kiusasi Carrieta tästä jazzmiehestä...
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 11:03"]
Mikä on teidän ihan suosikkijakso? Entä inhokki?
[/quote]
Se on aina hauska, kun Miranda teeskentelee lentoemäntää.
Charlotten ja Harryn rakastuminen oli ihanaa!
Tyyleistä tämä on jäänyt mieleen: neloskauden (?) Carriella oli lyhyehköt hiukset, ja muutenkin softimpi olemus:
http://4.bp.blogspot.com/_3DVJavdnLfI/SXwkLDBtURI/AAAAAAAAAbA/uzRKPCENDgQ/s400/carrieseason5b.jpg
ja
http://media4.onsugar.com/files/2010/05/20/1/192/1922564/atlantic/i/Season-Five.jpg
Charloten tavattua Treyn Trey tunnustaa rakkautensa ja C vihdoinkin ottaa hänet yöksi kotiin. Juonto meni jotenkin näin "that night Charlotte got what she wanted, Trey got a handjob." Mutta sitten myöhemmin Treyllä on erektio-ongelmia. Eikö C olisi jo tuolloin käteenvetäessään huomannut sen?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:14"]Mysteeri: missä kohtaa carrien asuntoa on keittiö?ulkoovesta katsottuna oikealla on ovi vessaan ja edessä olohuone jonka vieressa oikealla "alkovi" josta pääsee vaatehuoneen kautta vessaan. Vasemmalla olohuoneessa on vaan seinä. Jaksoissa joissa on Aidan mukana Aidan tekee ruokaa carrien luona ja keittiö on sijoitettu niin että näyttäisi olevan vessan paikalla? ::D kukaan muu huomannut samaa?? Tai jos joku tietää missä se keittiö on niin voisiko kertoa? :D
[/quote]
Keittiö on "keskellä" asuntoa, tässä ketjussa taisi olla se pohjapiirros jossain kohtaa. Keittiön seinän takana on vastehuone.
Kiva bongata sarjasta napapaitoja ja muita alavatsan paljastavia asuja nyt kun midriff-trendi on taas kuumimmillaan :))
Onko sivustoa, jonne olisi koottu SATC-kausien jaksoissa nähtyjä tyylejä ja asuja kuvina (muidenkin tyylejä kuin pelkästään Carrien)? Sellainen olisi mahtava, jossa olisi kaikkien jaksojen kaikki asut, mutta ehkä liian suuri urakka...:) Ärsyttää hieman, kun yritän googletella jotain tietyn jakson asua, hiustyyliä tms, niin enimmäkseen hakutuloksiin lävähtää aina ne kahden elokuvan over-the-top -asut, jotka ei niinkään itseäni kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:51"]
Carrie oli ihana hompsankeikka! :)
Mutta se, että hän syö sarjassa paljon roskaa ja juo paljon ja on silti alipainoinen, on liian epäaitoa. Oikeassa elämässä nainen tuskin syö mitään. Kuvauksissakin varmaan ottanut haukun muffinsista ja sylkässyt sitten pois :D
Olispa itsekin niin laiha. Ja asuispa itsekin New Yorkissa.
[/quote]
Mä en kyllä oikein ymmärrä näitä tälläsiä kommentteja, oon itsekin varmaan SJP:n painoluokkaa mutta vähemmillä lihaksilla koska en harrasta urheilua, ja mä syön kyllä ihan normaalisti.
[/quote] Jep en mäkään, vaikka olenkin itse mallia valas. Ihmiset on eri mallisia, kyllä se hoikkuuskin on joillekin ihan luonnollinen tila, ei mikään syömishäiriö. Ja mulla on myös ystäviä, jotka syövät ihan normaalisti ja ovat silti siroja ja hoikkia.
[/quote]
Sinkkuelämän naiset kyllä juovat paljon makeita drinkkejä ja syövät kaloripitoisia jälkiruokia, välipaloja ja se ei ole normaalia hoikkana pysyvän ihmisen tapa syödä.
[/quote]
Niin, mutta kun joillekin hoikille se on ihan normaali tapa syödä. Minulla on nopea aineenvaihdunta ja olen aina ollut ns. luonnostaan hoikka, vaikka mätän roskaruokaa, jäätelöä, leivoksia, suklaata, karkkia, kokista, drinkkejä, jne niin paljon kuin sielu sietää (enkä harrasta juurikaan urheilua, ainoastaan pienen seurakoiran ulkoilutusta+hyötyliikuntaa). Miksi on niin vaikea ymmärrätää, että ihmisvartalot ovat oikeasti erilaisia? Jotkut pysyvät hoikkina minimaalisella liikunnalla ja huonoilla ravintotottumuksilla, se ei ole fiktiota.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:27"]
[/quote]
Ollaan asuttu miehen kanssa kaksi vuotta saman katon alla, enkä vieläkään ole käynyt "kakkoshädällä", kun hän on kotona. Enkä varmaan ikinä tule käymäänkään. Aina kun käyn kusellakin niin laitan pönttöön paperia.
[/quote]
Ot mutta miten ihmeessä tuo onnistuu??? Onko mies todella paljon pois kotoa vai pidätteletkö pitkiä aikoja? Kyllä sulle vielä se aika koittaa että on pakko mennä vessaan vaikka mies on kotona :)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:51"]
Carrie oli ihana hompsankeikka! :)
Mutta se, että hän syö sarjassa paljon roskaa ja juo paljon ja on silti alipainoinen, on liian epäaitoa. Oikeassa elämässä nainen tuskin syö mitään. Kuvauksissakin varmaan ottanut haukun muffinsista ja sylkässyt sitten pois :D
Olispa itsekin niin laiha. Ja asuispa itsekin New Yorkissa.
[/quote]
Mä en kyllä oikein ymmärrä näitä tälläsiä kommentteja, oon itsekin varmaan SJP:n painoluokkaa mutta vähemmillä lihaksilla koska en harrasta urheilua, ja mä syön kyllä ihan normaalisti.
[/quote] Jep en mäkään, vaikka olenkin itse mallia valas. Ihmiset on eri mallisia, kyllä se hoikkuuskin on joillekin ihan luonnollinen tila, ei mikään syömishäiriö. Ja mulla on myös ystäviä, jotka syövät ihan normaalisti ja ovat silti siroja ja hoikkia.
[/quote]
Sinkkuelämän naiset kyllä juovat paljon makeita drinkkejä ja syövät kaloripitoisia jälkiruokia, välipaloja ja se ei ole normaalia hoikkana pysyvän ihmisen tapa syödä.
[/quote]
Niin, mutta kun joillekin hoikille se on ihan normaali tapa syödä. Minulla on nopea aineenvaihdunta ja olen aina ollut ns. luonnostaan hoikka, vaikka mätän roskaruokaa, jäätelöä, leivoksia, suklaata, karkkia, kokista, drinkkejä, jne niin paljon kuin sielu sietää (enkä harrasta juurikaan urheilua, ainoastaan pienen seurakoiran ulkoilutusta+hyötyliikuntaa). Miksi on niin vaikea ymmärrätää, että ihmisvartalot ovat oikeasti erilaisia? Jotkut pysyvät hoikkina minimaalisella liikunnalla ja huonoilla ravintotottumuksilla, se ei ole fiktiota.
[/quote] Tämän takia on niin hiton väärin että niiden -ei niin onnekkaiden- pitäisi kitua ja kärsiä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 05:22"]
Onko sivustoa, jonne olisi koottu SATC-kausien jaksoissa nähtyjä tyylejä ja asuja kuvina (muidenkin tyylejä kuin pelkästään Carrien)? Sellainen olisi mahtava, jossa olisi kaikkien jaksojen kaikki asut, mutta ehkä liian suuri urakka...:) Ärsyttää hieman, kun yritän googletella jotain tietyn jakson asua, hiustyyliä tms, niin enimmäkseen hakutuloksiin lävähtää aina ne kahden elokuvan over-the-top -asut, jotka ei niinkään itseäni kiinnosta.
[/quote]
Mulla on tämä kirja, kannattaa hankkia http://www.amazon.com/Sex-City-Kiss-Amy-Sohn/dp/B001IV5W26
Paaaaljon kuvia tyyleistä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:13"]
Mulla ärsytti ihan suunnattomasti se miten Carrie morkkasi Natashaa koko ajan. Esim kun Natasha ei päässyt sinne lounaalle ja lähetti Carrielle kortin jossa oli se kirjoitusvirhe. Carrie soitti heti jollekin ja sanoi, että onneksi Natasha pääsi naimisiin, "that woman is an idiot!". Se miten Carrie sanoo sen ja kaikki, hrrrr..
[/quote]
Silti Carrie osti kalliit kengät ja kuteet siltä varalta että Natasha tulee sinne kutsuille :D Siellä pistää Samanthan selvittämään jotain vanhoja juoruja tämän vanhoilta koulukavereilta kun selviääkin vain jotain että Natasha oli lihonut jossain kesäleirillä monta kiloa joskus nuorena :DD Hirveää ;D
[/quote]
Siis lähetti sen kortin sen lounaan jälkeen kun Carrie on ostanut jo ne uudet kengät & vaatteet. Jakso loppuu siihen kun Carrie makaa selällään sängyllä ja sanoo puhelimeen "That woman is an idiot"
Muistatteko sen Aidanin ja Bigin tappelun siinä mökkeilyjaksossa? Siinä siis, missä Carrie raahaa sen Bigin sinne Aidanin mökille. Mä olin unohtanut sen kokonaan, eilen kattelin boksilta sitä jaksoa ja ihmettelin :) Nehän oli sitten muka "kavereita" sen mutapainimisen jälkeen.
Aidan kylpyammeessa, kuumin kohtaus sarjassa :)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:16"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:13"]
Mulla ärsytti ihan suunnattomasti se miten Carrie morkkasi Natashaa koko ajan. Esim kun Natasha ei päässyt sinne lounaalle ja lähetti Carrielle kortin jossa oli se kirjoitusvirhe. Carrie soitti heti jollekin ja sanoi, että onneksi Natasha pääsi naimisiin, "that woman is an idiot!". Se miten Carrie sanoo sen ja kaikki, hrrrr..
[/quote]
Silti Carrie osti kalliit kengät ja kuteet siltä varalta että Natasha tulee sinne kutsuille :D Siellä pistää Samanthan selvittämään jotain vanhoja juoruja tämän vanhoilta koulukavereilta kun selviääkin vain jotain että Natasha oli lihonut jossain kesäleirillä monta kiloa joskus nuorena :DD Hirveää ;D
[/quote]
Siis lähetti sen kortin sen lounaan jälkeen kun Carrie on ostanut jo ne uudet kengät & vaatteet. Jakso loppuu siihen kun Carrie makaa selällään sängyllä ja sanoo puhelimeen "That woman is an idiot"
[/quote]
Tää jakso tulee just nyt Livillä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 11:33"]Paljonko vanhenpi Petrovsky oli Carrietä? Kun jossain aikaisessa jaksossa taisi mainita, että yläikäraja hänen deiteilleen oli 40 (vai 50?). Silloin kun Samantha tapasi sen vanhan miljonäärin.
No olihan Carrie toki itsekin vanhempi jo Petrovsky-jaksoissa.
[/quote]
Muistaakseni Carrie toteaa Petrovskyn olevan "in his early fifties" eli luokkaa 50-53. Carrie itse taas on noihin aikoihin kai 36-vuotias.