Appiukolla tapana paukahtaa ovelle aikaisin aamulla
saatetaan olla vielä nukkumassa. Arkena voi olla ovella kahdeksalta.
Tänä aamuna heti yhdeksän jälkeen. Ihan muina ukkoina. Minä olin yksin kotona ja vielä nukkumassa.
Jotenkin koen ettei ole minun tehtäväni alkaa vanhaa miestä kouluttamaan mutta miehen mielestä tavasta ei ole haittaa eikä vanhalle miehelle viitsi sanoa.
Olenko nyt kohtuuton kun minua tapa häiritsee?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vanhat ihmiset heräävät helposti jo klo. 6. Heidän on vaikeaa nukkua pidempään. Tämä saattaa tapahtua ihmisille jo 70-vuotiaana. Hän on siis odottanut jo 2-3 tuntia. Eli ajattelee varmaan olevansa huomaavainen. Asiasta voi keskustella erittäinen hienovaraisesti. Voitte ehdottaa esim. klo. 10-11. Olisin hyvin hienotunteinen, kun kyseessä on 85-vuotias läheinen. Vanhempia ihmisiä on hyvä kunnioittaa. Meistä kaikista tulee joskus vanhoja jos Luoja suo.
Hän on täysjärkinen, ei dementikko. Kyllä vanhankin pitäisi ymmärtää ettei töiden epäsäännöllisyyden takia ihmisten luo mennä aikaisin aamulla ellei ole sovittu.
En ollut töykeä, enkä peitellyt sitä että heräsin juuri. En todellakaan ole sosiaalisimmillani heti herättyäni mutta kysyin juoko kahvia. Joi se.
Ylenmääräisen hienotunteisuuden olen heittänyt appiukon kanssa romukoppaan, en käsittele silkkihansikkain enkä todellakaan esitä mitään. Kerran uhkasin porttikiellolla kun kiusasi eläintä. Ei vanhuskaan rikki mene.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appiukkosi osaa siis ilmiintyä kun paukahtaa paikalle. Nyt on kerrankin mielenkiintoista.
Mitä tarkoittaa ilmiintyminen? Mitä kieltä/murretta sana on?
-ohis-
Vähän kuin teleportaatio.
Siirryt paikasta toiseen salamannopeasti, poks vain.
On hyvä, etteivät rajattomat anopit tai vastaavat kovin yleisesti hallitse ilmiintymistä, koska se pahentaisi ongelman miljoonakertaiseksi varsinkin kaukana asuvien suhteen.
Kiitos tiedosta =)
Olisi hirveää jos 350km päässä asuva reipas äitini ilmiintyisi ovella päsmäröimään sianpieremän aikoihin. Vaikka mieheni anopistaan pitääkin, se voisi olla liikaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on väärin. Sinulla pitää olla kotirauha ja oma elämä. Apella pitäisi olla myös, vaikka hän herää aikaisin, olisiko hänellä muita tuttuja joiden luona käydä kylässä. Et ole mitään velkaa kumppanisi isälle, pitääkö sinun/teidän muuttaa eri paikkaan, sanoa asiasta tai et vain avaa ovea ja ilmoitat että teillä on omat eri aikataulut kuin hänellä. Ja kyläilyt sovitaan erikseen, eikä sinun ole pakko ottaa ketään omaan kotiisi. Miksi kumppanisi ei sano isälleen mitään, mikä siinä on?
Koska appi on vanha, jäänyt leskeksi ja......hänen isänsä. Kai se on sääliä taijotain.
Se on tainnut mennä liian pitkälle, ellei hänellä ole oikeasti hätä tms. Ei voi aamuisin rynnätä muiden ovelle, koska kaikki eivät ole aamuihmisiä ja monella on omat työt, harrastukset, siivoukset, elämää etc. Ja miksei tule myöhemmin. Kumppanin ja heidän suvun pitäisi kai tukea surussa, voi esim. käydä isällä tai soitella. Onko sillä paikkakunnalla muualla ihmisiä apelle tai tietokone, mistä hakea jotain menoa /harrastetta /muita leskiä. Eivät kaikki sinkutkaan ryntää aamulla sukulaisen luokse, vain siksi että asuu itsekseen.
Leskeytymisestä on jo aikaa.
Tottakai se on surullista. Mieheni ehdotti anopin poismenon jälkeen että koska isänsä ei osaa laittaa ruokaa, voisin viedä tai vastaavasti appivoisi käydä meillä syömässä. Ilmoitin ettei käy kuin satunnaisesti. Appi on tervejärkinen, lukutaitoinen, fyysisesti ihan kunnossa. Hän voi opetella laittamaan ruokaa.
Ilmeisesti olet pääasiallisesti kotona. Appi kaipaa seuraa, sinun oma päätös toimia viihdyttäjänä. Kyllä multa parit ärräpäät tulis jos jatkuvasti joutusin viihdyttämään puolison vanhempaa vaikka omat hommat odottaa tekemistä. Tai vaikka en olisi tekemässä yhtään mitään. Kotirauha on oltava.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs te appiukkoa ujostelette ap?
Ei hän siitä välitä että nukutte, hän vaan tulee käymään, kun vanhalla miehellä ei juuri muitakaan ajankuluja ole.
Haluaa käväistä poikansa perheen luona. Kyllä hän tietää että nukutte, nähnyt sen useita kertoja.
Anna papparaisen kuljeskella, niin kauan kun vielä jaksaa kurvailla ja kävellä.
Tulee aika ettei enää jaksa, eikä käy.
Väsynyt ihminen haluaa nukkua. Ei se mitään ujostelua ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on väärin. Sinulla pitää olla kotirauha ja oma elämä. Apella pitäisi olla myös, vaikka hän herää aikaisin, olisiko hänellä muita tuttuja joiden luona käydä kylässä. Et ole mitään velkaa kumppanisi isälle, pitääkö sinun/teidän muuttaa eri paikkaan, sanoa asiasta tai et vain avaa ovea ja ilmoitat että teillä on omat eri aikataulut kuin hänellä. Ja kyläilyt sovitaan erikseen, eikä sinun ole pakko ottaa ketään omaan kotiisi. Miksi kumppanisi ei sano isälleen mitään, mikä siinä on?
Koska appi on vanha, jäänyt leskeksi ja......hänen isänsä. Kai se on sääliä taijotain.
Se on tainnut mennä liian pitkälle, ellei hänellä ole oikeasti hätä tms. Ei voi aamuisin rynnätä muiden ovelle, koska kaikki eivät ole aamuihmisiä ja monella on omat työt, harrastukset, siivoukset, elämää etc. Ja miksei tule myöhemmin. Kumppanin ja heidän suvun pitäisi kai tukea surussa, voi esim. käydä isällä tai soitella. Onko sillä paikkakunnalla muualla ihmisiä apelle tai tietokone, mistä hakea jotain menoa /harrastetta /muita leskiä. Eivät kaikki sinkutkaan ryntää aamulla sukulaisen luokse, vain siksi että asuu itsekseen.
Leskeytymisestä on jo aikaa.
Tottakai se on surullista. Mieheni ehdotti anopin poismenon jälkeen että koska isänsä ei osaa laittaa ruokaa, voisin viedä tai vastaavasti appivoisi käydä meillä syömässä. Ilmoitin ettei käy kuin satunnaisesti. Appi on tervejärkinen, lukutaitoinen, fyysisesti ihan kunnossa. Hän voi opetella laittamaan ruokaa.
Provo tai ongelma onkin mies, ei appi. KAsvata nyt vähän selkärankaa ja sanoudu irti koko kuviosta. Mies viihdyttäkööt itse isäänsä ja viekööt sille itse kokkaamiaan ruokia.
Aika kova.
Jos olis pehmeä, niin kuuluisi vaan läsähdys appiukosta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs te appiukkoa ujostelette ap?
Ei hän siitä välitä että nukutte, hän vaan tulee käymään, kun vanhalla miehellä ei juuri muitakaan ajankuluja ole.
Haluaa käväistä poikansa perheen luona. Kyllä hän tietää että nukutte, nähnyt sen useita kertoja.
Anna papparaisen kuljeskella, niin kauan kun vielä jaksaa kurvailla ja kävellä.
Tulee aika ettei enää jaksa, eikä käy.
Hitto, haluaisin niin nähdä apen ilmeen kun käyn vaan avaamassa oven ja laahustan takaisin sänkyyn tukka pystyssä.
ap. tätä täytyy kokeilla
Ensin sun pitää sanoa sun puolisolle, että häiritsee. Että vaikka sitä sun puolisoa ei häiritse, sua häiritsee. Se olis se sun puoliso se jonka pitäs asiasta omalle isälleen sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin sun pitää sanoa sun puolisolle, että häiritsee. Että vaikka sitä sun puolisoa ei häiritse, sua häiritsee. Se olis se sun puoliso se jonka pitäs asiasta omalle isälleen sanoa.
Olen sanonut.
Hän tavallaan ymmärtää että minua häiritsee mutta kun sitä ei tapahdu usein, vaari on vanha, ei millään viitsisi sanoa, ei se sitä tahallaan tee (miten voi ajaa vanhingossa 10km), se on yksinäinen, se on nukkunut huonosti....
Ja minä olen tarinan julmuri ja sydämetön =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhat ihmiset heräävät helposti jo klo. 6. Heidän on vaikeaa nukkua pidempään. Tämä saattaa tapahtua ihmisille jo 70-vuotiaana. Hän on siis odottanut jo 2-3 tuntia. Eli ajattelee varmaan olevansa huomaavainen. Asiasta voi keskustella erittäinen hienovaraisesti. Voitte ehdottaa esim. klo. 10-11. Olisin hyvin hienotunteinen, kun kyseessä on 85-vuotias läheinen. Vanhempia ihmisiä on hyvä kunnioittaa. Meistä kaikista tulee joskus vanhoja jos Luoja suo.
Hän on täysjärkinen, ei dementikko. Kyllä vanhankin pitäisi ymmärtää ettei töiden epäsäännöllisyyden takia ihmisten luo mennä aikaisin aamulla ellei ole sovittu.
En ollut töykeä, enkä peitellyt sitä että heräsin juuri. En todellakaan ole sosiaalisimmillani heti herättyäni mutta kysyin juoko kahvia. Joi se.
Ylenmääräisen hienotunteisuuden olen heittänyt appiukon kanssa romukoppaan, en käsittele silkkihansikkain enkä todellakaan esitä mitään. Kerran uhkasin porttikiellolla kun kiusasi eläintä. Ei vanhuskaan rikki mene.
ap
Höpö höpö olet.
Valitat täällä etkä saa sanottua apelle, että älä tule ennen yhtätoista, me nukumme aamulla pitkään.
En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa. Ja kyllä, sinä saat sen ihan itse sanoa, älä piilottele miehesi selän takana!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ymmärrän kyllä miestäkin tuossa, ajattelisin varmaan samoin. Mutta itse te omassa perheessänne ratkotte nämä jutut niinkuin parhaaksi koette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No miksi et nyt saa suutasi auki?
Ai, olen vai? Kiitos tiedosta - kun vielä miehen lähisukukin kuulisi tuosta tai lukisi edes jostain.