Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baby showerien ohjelma

Vierailija
22.07.2014 |

Olen järjestämässä vauvajuhlia ystävälleni. En kuitenkaan tiedä, millaista ohjelmaa sinne keksisin. Olisiko teillä ideoita?

Yksi ohjelmanumero, jota olen miettinyt on muunnelma eräästä hääleikistä.  Lapuillebon kirjoitettu jotain pikkujuttuja esim. lapsenvahtina oleminen ja jokainen kaveri nostaa vuorollaan yhden ja toteuttaa sen vauvan synnyttyä. Millaisia asioita näihin lappuihin voisi kirjoittaa? Millaisia juttuja sinä olisit toivonut toisten tekevän puolestasi?

Kiitos avusta! :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no esim. tunnin kävelylenkki vauvan kanssa (että äiti saa hetken hengähtää, mikäli malttaa)

Vierailija
2/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ne olla asiota joilla on kustannuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äidille olisi sitten vähän noloa soitella noiden lappusten kanssa, että haluaisin nyt käyttää sitä "sun palvelusta"? Noinkohan menee että ihmisillä osuu aikataulut ja fiilikset yhteen...

Vierailija
4/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:22"]

Saako ne olla asiota joilla on kustannuksia?

[/quote]

ei, ehdottomasti ei. ja muutenkin vain sellaisia, joihin menee noin 15 minuuttia. Ihmisillä on omatkin perheensä. Läheisemmät ystävät pitävät yhteyttä ilman lappujakin.

Vierailija
5/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sinulla lapsia?

Lähdempä tästä omien 5v,  4v ja 2v ja 1v kanssa suorittamaan jotain baby showertehtävää. Esim. vaunulenkki onnistuu erinomaisesti: 5 v pyöräilee, 4v huitelee, 2vkiukkuaa 1v huutaa ja vieras vauva huutaa kakkojaan vaipassa.

Vierailija
6/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:31"]

Onko ap sinulla lapsia?

Lähdempä tästä omien 5v,  4v ja 2v ja 1v kanssa suorittamaan jotain baby showertehtävää. Esim. vaunulenkki onnistuu erinomaisesti: 5 v pyöräilee, 4v huitelee, 2vkiukkuaa 1v huutaa ja vieras vauva huutaa kakkojaan vaipassa.

[/quote]

Niin ja jäi kysymättä, että mihin rattaisiinmahtuu 2v, 1v ja vastasyntynyt?

Vierailija
7/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, vauva ei ole vielä edes syntynyt ja nyt jo etukäteen sitä ollaan tyrkyttämässä jollekkin toiselle hoitoon. Olen oikeasti järkyttynyt :(

Vierailija
8/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:35"]

Just, vauva ei ole vielä edes syntynyt ja nyt jo etukäteen sitä ollaan tyrkyttämässä jollekkin toiselle hoitoon. Olen oikeasti järkyttynyt :(

[/quote]Mä ymmärsin että ap on järkkäamässä babyshoweria ystävälleen, ei itselleen.

Vierailija
9/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää odottava äiti yllätyksenä raskausajan valokuvaukseen, ja ottakaa samalla ystäväpotretti! Ei tarvitse väkinäisiä ohjelma numeroita. Hyvää ruokaa ja seurustelua :) joku kisa voisi tietysti olla. Esim. Kuva vaihtaa nukelle nopeimmin vaipan yhdellä kädellä

Vierailija
10/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkejä:

-Vauvanruokien maistelu. Raskaana oleva maistelee silmät sidottuna erilaisia sosieta ja yrittää arvata, mitä niissä on. Kuulostaa helpolta, mutta on yllättävän vaikeaa!

-Vauvakuvat. Jokainen tuo oman vauvakuvansa (siis itsestään, ei omasta lapsestaan), ja raskaana oleva arvaa kuka on kuka.

-Syntymäpäivän arvaus. Jokainen kirjoittaa lapulle, minä päivänä ajattelee lapsen syntyvän. Lähimmäksi osuneelle jokin pieni palkinto jälkeenpäin. Voi myös arvuutella pituudella ja painolla.

-Vauvamahan koko. Jokainen ottaa narusta pätkän, jonka ajattelee riittävän raskaana olevan vauvamahan ympärille. Myös raskaana oleva voi osallistua. Lähimmäksi osuneelle jokin pieni palkinto.

Vierailija
11/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vauvan syntymää järjestetyt vauvajuhlat ovat maailman tyhmin asia. Sama koskee ennen syntymää tulevia onnitteluja.

Eräs työkaveri sanoi aikoinaan, että vasta sitten saa onnitella ja juhlia kun on nyytti kainalossa. Olen kantapään kautta oppinut, että näin on.

Vierailija
12/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kuka

t.10

Vierailija
13/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallista joku väkinäinen ohjelma

Vierailija
14/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen ohjelmanumero on teidänporukassa hauska, niin itse olisin toivonut niskahierontaa. (ja siis itsetehtynä olisi ollut ihan hyvä)

Äiti kun monesti kökkii kotona, niin postikortti postista olisi ollut kiva yllätys.

Vierailija
15/15 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 17:39"]

Leikkejä:

-Vauvanruokien maistelu. Raskaana oleva maistelee silmät sidottuna erilaisia sosieta ja yrittää arvata, mitä niissä on. Kuulostaa helpolta, mutta on yllättävän vaikeaa!

-Vauvakuvat. Jokainen tuo oman vauvakuvansa (siis itsestään, ei omasta lapsestaan), ja raskaana oleva arvaa kuka on kuka.

-Syntymäpäivän arvaus. Jokainen kirjoittaa lapulle, minä päivänä ajattelee lapsen syntyvän. Lähimmäksi osuneelle jokin pieni palkinto jälkeenpäin. Voi myös arvuutella pituudella ja painolla.

-Vauvamahan koko. Jokainen ottaa narusta pätkän, jonka ajattelee riittävän raskaana olevan vauvamahan ympärille. Myös raskaana oleva voi osallistua. Lähimmäksi osuneelle jokin pieni palkinto.

[/quote]

Voi jösses. Tästä huomaa kyllä selvästi, miten raskaus ja äitiys pehmittävät aivoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi