Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Denialisti ja sukujuhlat, ongelma

Vierailija
17.07.2021 |

Edessä häämöttävät noin 50 hengen sukujuhlat. Lähes kaikki tulijat fiksua ja valveutunutta porukkaa, käsihygienia ja maskit käytössä tarvittaessa, rokotukset otettu. Ja sitten on tämä lähisukulainen, joka on omaksunut kaiken höpöhöpön a la kristallipuolue - hän ei kuulemma rokotusta kaipaa eikä usko koko pandemiaan. Oma valinta, ok - mutta entä juhlat? Vaarannanko muut yhden pannupään takia vai ilmoitanko, ettei ilman rokotusta ole tulemista? Mitä tekisitte?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotusta en toiselta voisi vaatia, mutta negatiivisen koronatestin kyllä vaatisin. Ja samat maskiohjeet ym kuin muilla vierailla.

Vierailija
2/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli päinvastoin. Yksi tajusi ettei korona-aikana kokoonnuta ja kävi testeissä, piti turvaväliä ym. ja kaikki muut olivat niitä pannupäitä.

Minä ja minun juhlat.

Vierailija
4/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on joihinkin uponnut tämä hysteria syvälle.

Vierailija
5/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos kaikki muut on rokotettu, niin eihän tuossa ole mitään huolta, siellä laumasuoja suojaa kaikkia! Siksihän se rokotus otetaan, että ei sairastuta itse eikä tartuteta.

Miksi ap näkee asian ongelmallisena? Etkö itse usko rokotusten tehoon?

Vierailija
6/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote suojaa ottajaansa, joten mitä te siitä yhdestä välitätte.

Vierailija
7/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että kaikki muutkaan olisi rokotettuja?

Vierailija
8/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, vaadi testi. Vetoa vieraidesi hyvinvointiin. Jos hän suuttuu, suhtaudu siihen empaattisesti, mutta älä peräänny (jos puheella veivaaminen alkaa, höpöillä usein alkaa).

Vierailija
9/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisiä rokotetaan, jos se ei estä sairastumasta? Nyt en ollenkaan ymmärrä tätä aloitusta. Meillä isovanhemmat sai toisen rokotuksen jälkeen ohjeet, että 2 vko jälkeen voi elää ihan normaalia elämää, toki muistaen käsidesin, mutta ei enää tarvetta kasvomaskille ja halatakin saa.

Vierailija
10/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi pitää mitään välejä tuollaiseen ihmiseen. Älä kutsu pilaamaan muiden juhlia. 

Vierailija
11/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsua mitään höpöphöpö ihmisiä? Sukulainen tai ei, ei noiden kanssa viitsi hengata. 

Vierailija
12/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voit pelata sen kanssa parkkiksella ennen paikalle saapumista venäläistä rulettia, varmaan tykkää kun samanhenkistä kuin rokotteesta kieltäytyminen. Laitat vaan panoksen jokaiseen pesään ja annat sen aloittaa. Win-win.

Vierailija
13/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli 2 viikkoa jälkimmäisestä rokotuksesta ja kävin eilen denialistikaverini kanssa terassilla. Välillä ihmettelen, miten pitkään jotkut oikein aikovat vältellä muita ihmisiä? Varsinkin niitä, jotka eivät aio  ottaa rokotetta?  Jos oma vanhempanne, sisaruksenne tai lapsenne ei ottaisi rokotetta, aikoisitteko vältellä heitäkin? 

Mutta voithan jättää ko henkilön kutsumatta tai tosiaan vaatia negatiivista koronatestiä. 

Vierailija
14/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa tuollainen. Ei siinä mitään, saa uskoa kaikkeen roskaan, mutta ainakin meidän suvussa niillä valinnoilla on se seuraus että jää suvun tapahtumista väliin. Henkilö on todella rasittava ja toiseksi vaaraksi kaikille kun ei noudata mitään suosituksia. Ollaan kaikki sitä mieltä että saa palata sitten takaisin kun tulee järkiinsä. 

Vierailija
15/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yli 2 viikkoa jälkimmäisestä rokotuksesta ja kävin eilen denialistikaverini kanssa terassilla. Välillä ihmettelen, miten pitkään jotkut oikein aikovat vältellä muita ihmisiä? Varsinkin niitä, jotka eivät aio  ottaa rokotetta?  Jos oma vanhempanne, sisaruksenne tai lapsenne ei ottaisi rokotetta, aikoisitteko vältellä heitäkin? 

Mutta voithan jättää ko henkilön kutsumatta tai tosiaan vaatia negatiivista koronatestiä. 

Miten sä jaksat sitä sun denialisitikaveria? Mulla naapurit osoittautui sellaisiksi, välit on viilennyt kun yrittivät meille jauhaa niitä salaliittoteorioitansa. 

Vierailija
16/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat sitä sun denialisitikaveria? Mulla naapurit osoittautui sellaisiksi, välit on viilennyt kun yrittivät meille jauhaa niitä salaliittoteorioitansa. 

Ihan hyvin. Ei hän yritä mua käännyttää. Oli pelkästään iloinen, että mulla on nyt molemmat rokotukset ja voitiin pitkästä aikaa tavata. Ei me juteltu rokotteista, mikrosiruista, Bill Gatesista eikä hopeavesistäkään. 

Vierailija
17/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän voit pelata sen kanssa parkkiksella ennen paikalle saapumista venäläistä rulettia, varmaan tykkää kun samanhenkistä kuin rokotteesta kieltäytyminen. Laitat vaan panoksen jokaiseen pesään ja annat sen aloittaa. Win-win.

Sinun ymmärryksesi rokotteista taitaa olla yhtä korkealuokkaista kuin ymmärryksesi todennäköisyyslaskennasta?

Vierailija
18/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te säälittäviä. Pakko pitää juhlia kuitenkin? Minä en jaksais tuollaisia tekopyhiä ihmisiä, muka niin huolissaan, mutta silti tehdään mitä itse halutaan...

Vierailija
19/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viikko sitten rippijuhlat ja ovelta piti käännyttää veli perheineen. Heillä ei omakannassa näkynyt rokotustietoja, toinen rokotuskerta puuttui ja oli pakko sanoa, että ei käy. Ei riitä, että jossain kotona on rokotuspaikalta saatu paperilappunen, kyllä se pitää näkyä järjestelmässä. Mummilla ei ole älykännykkää, joten hän ei saanut edes kutsua, koska olisi liian helppoa väärenätä itselleen paperinen todistus.

Vierailija
20/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli viikko sitten rippijuhlat ja ovelta piti käännyttää veli perheineen. Heillä ei omakannassa näkynyt rokotustietoja, toinen rokotuskerta puuttui ja oli pakko sanoa, että ei käy. Ei riitä, että jossain kotona on rokotuspaikalta saatu paperilappunen, kyllä se pitää näkyä järjestelmässä. Mummilla ei ole älykännykkää, joten hän ei saanut edes kutsua, koska olisi liian helppoa väärenätä itselleen paperinen todistus.

😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän