Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen provon innoittamana, sinulla on 50 euroa rahaa ja joudut tekemään juhlatarjoilut 30 hengelle, mitä tarjoat?

Vierailija
17.07.2021 |

Eli tuli mieleen. Itsellä siis ei ole tämä tilanne, tämä on ihan kuvitteellinen ja tuli mieleen, että ehkä joku saisi vinkkejä.

Itse saisin aika pitkälle perusleivonnaisia tekemällä itse, jauhot 2 kg pussin, sokerin 2 1 kg, munapaketin 10 kpl ja kermaa pari purkkia saa jo 10 eurolla. Näistä jo jotain saisi tehtyä tuolle porukalle.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipuuroa.

Vierailija
2/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cocktailpiirakoita ja munavoita

Joku salaatti

Kakku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyä Torina-makaronia Kania-ketsupilla. Juomana raikasta kraanavettä.

Vierailija
4/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikeittoa ja ruisleipää, karjalanpiirakkaa ja munavoita ja lopuksi lettuja ja marjoja. Juomana vesi, kotikalja, sima, kahvi.

Vierailija
5/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos ois tommonen tilanne ni ois aika helppo....Pakkasesta löytyy lampaanlihoja ja marjoja.Kaapeista perus leivontatarpeet.Kasvimaalta yrttejä ja salaattia.Jääkaapista kermaa ja tuorejuustoa.Eli kaupasta pitäs hakea salaattiin loput tarpeet ehkä piirakoita.

Helpolla sais jotain pötyä pöytään.

Vierailija
6/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron juustot kehiin!

Vierailija
7/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoissa on aina se, että koskaan kotona ei ole mitään valmiina. Eikai oikeasti kenenkään talouden suunnittelu ole niin huonoa, ettei kaapeissa ole jauhoja, sokeria, kauraryynejä, makaroonia, munia, vessapaperia tms. Ainakin itse ostan näitä, ja paljon muutakin aina, kun edelliset ovat loppumaanpäin eli eivät koskaan ole täysin loppu. Juhlatkin tulevat täysin yllättäen, kuten myös joulun, juhannus jne joten sitä rahaa tarjottaviin ei ole voinut varata.

Minulla olisi siis kaapissa tarvikkeet kakkupohjaan ja vaikkapa kuivakakkuun (tosin tuolla henkilömäärälle tarvisi kaksi kumpaakin kakkua) . Lisäksi ostaisin kermaa, ja täytekakun väliin täytettä. Hillo/persikat/banaani tai kaivaisin palastimesta mansikoita kakkuun.

30 henkeä ei ole mikään valtava määrä, onneksi. Voisin tehdä uunipellillä esim. Suolaisen pannarin, johon voi laittaa vaikkapa paprikaa, tomaattia, kinkkua, hieman juustoa. Tai mistä nyt kukin tykkää.

Ne pakastekarjalanpiirakatkaan eivät kalliita ole, sellainen olisi munavoin kera myös hyvä suolainen tarjottava.

Vierailija
8/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luovuttaisin. En viitsisi noin ankealla budjetilla mitään kemuja järjestää.

Vierailija
9/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtynä omista ruisjauhoista ruisleipää lohikeiton kanssa ja jälkkärinä itse tehty kakku mihin omasta puutarhasta/metsästä täytteet.

Lopuilla rahoilla rasvaa ja leikkeleitä sekä pikkuleipiä voisi leipoa.

Vierailija
10/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa

Vierailija
11/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jauhoja, sokeria, kauraryynejä, makaroonia, munia, vessapaperia" ai jos ei ole näitä,niin taloudenpito on suunnittelematonta,perustuu...mihin?

Mulla on aina vessapaperia,mutta ei noita muita. Miksi olisi. 

Joskus ostan kananmunia,mutta ihan ruokailutarkoitukseen.

Sokeria en tarvitse,enkä jauhojakaan.

Tuosta rahasta jää siis noin reilu puolitoista euroa per naama.

Ostaisin jäätelöä. KEittäisin kahvia. Siinäpä se.

Tai voileipiä ja jokin levite,tomaattia ja kurkkua,ja kahvia.

Tai mitä niitä on,kaikenmaailman naksuja,pähkinöitä,hedelmiä ja kahviakin ehkä,teetä,mehua.

Vierailija
12/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin makaronia, juustokastike ja ruskistaisin pari pakettia pekonia joukkoon.  Toinen vaihtoehto olisi perunalaatikko uuniin. Makkaraa ja sipulia väliin. Vielä yksi vaihtoehto olisi jokin edullinen keitto ja ruisleipää. Jälkkäriksi kiisseli tai jugurttia, jossa marjoja. Tai pelkkiä jäätelöitä kuutioituna. Esimerkiksi mangojäätelöpaketista ja mansikkajäätelöstä saa kuutioituna kauniin jälkkärin. Päälle kahvit.

Vierailija
13/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin visalla ja ilmoittaisin, että osallistumismaksu on 10 euroa. Laittaisin kunnon ruuat ja kakut.

Vierailija
14/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudattaisin erään naistoimittajan, joka pärjäsi viidellä kympillä loistavasti viikon, ohjetta ja maksattaisin kaiken muilla. 50€ riittäisi helposti.

Vierailija
15/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoisin pullaa itse. Tekisin 20 litraa kiljua. 

Vierailija
16/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohikeittoa ja ruisleipää, karjalanpiirakkaa ja munavoita ja lopuksi lettuja ja marjoja. Juomana vesi, kotikalja, sima, kahvi.

Paljonko lohta ajattelit laittaa liemeen???

Vierailija
17/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko käyttää hyllystä mausteita kun niitä on aina?

Ilman omia varastoja lähtisin varmaan tosiaan kasvisruoka ja juhlaisakeittolinjalle, joku hyvä linssi-tomaattikeitto esim. Siihen seuraksi välimerellisesti leipää, ehkä jotain papu- piirakkaa, hummusta. Tuore salaatti itse idätetyistä mungupavuista. Pointtina olisi hyvä makumaailma, täysjyväjauhot ja palkokasvit sekä oliiviöljy, niin tyydyttäisi mahdollisimman monet eri tarpeet. Jälkkäriksi joku jälkkäripulla ja keksit, tai ehkä itsetehty jätski - ja kahvia. Pari pussiteetä, kahvimaito ja muuten juomaksi ihan vettä.

Vierailija
18/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 pakettia lenkkiä, 5 tuubia sinappia. Yli jäävällä osalla vaikka popkornia ja suolapaketti.

Vierailija
19/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viinit laittaisin käymään saavissa, en kyllä tiedä paljon se maksaisi.

Sitten tekisin paahdettuja kikherneitä naposteltavaksi ja linssikeittoa syötäväksi. 

Riittäisiköhän tuohon se 50 euroa? 

Vierailija
20/63 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole jauhoja ja sokeria välttämättä kaapissa, sillä leivon pääasiassa vain hyväntekeäväisyys myyjäisiin muutaman kerran vuodessa ja vieraille, perhe ei tykkää makeasta ja lapsi on gluteenittomilla ruokavaliolla. Munia kyllä on yleensä aina ja leivinjauhe sekä mausteet nyt säilyy ja kestää aika kauan. Perunajauhoja meillä on kyllä kaapissa aina yksi täysi purkki, sillä marjasoppaa meillä on tarjolla 90 % ajasta ja silloin kun leivon, leivon usein kääretortun perunajauhoilla. Kaakaojauhe taitaa olla meillä sellainen vakiovaruste. 

Aloitus oli siis kuvitteellinen tilanne, jossa lähdetään siitä, ettei mitään ole valmiina. 

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän