Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läppäri yliopisto-opintoihin

Vierailija
22.07.2014 |

Minkälaisia teillä on käytössä? Onko 11 tuuman näyttö liian pieni vai pitäisikö olla 15 tuumainen? Kuljen pyörällä/bussilla ja läppäri repussa mukana, joten ei saisi olla painoa liikaa. Paljon on kirjallisia tehtäviä, joten mietin mikä näytön koko ois riittävä. I padia halua opiskelukäyttöön, meillä on kyllä sellainen mutta lähinnä lasten käytössä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macbook air 11-tuumaisella näytöllä oli minulla käytössä ja se oli kaikinpuolin bueno. Juuri sopivan kokoinen ja kevyt. 

Vierailija
2/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11" riittää. Voihan sit tehdä pöytäkoneella sen, mitä tuolla ei jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole läppäriä lainkaan. Usein seuraan luentojen slaideja padilta ja teen muistiinpanot käsin (jos se on jonkun mielestä aataminaikuista, menkää matikan luennoille, siellä luennoitsija kirjoittaa vihreille liitutauluille ja lemmatkin ovat samoja kuin kaksituhatta vuotta sitten).

Tykkään kirjoittaa pöytäkoneella, jollainen on sitten kotona. Myös koululla on tietokoneluokat käytössä, jos joskus tarvitsee kirjoittaa jotain. Toki padiin saa myös näppiksen, mutta en yleensä tarvitse.

opiskelija vm 79

Vierailija
4/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei myöskään läppäriä mukana koululla, muilla vaikuttaisi olevan lähinnä tabletteja.

Vierailija
5/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Lenovo (13 tai 15) tai HP(11), ovat vähän edullisempia? Macbookit valitettavasti mulle liian kalliita. Tuossa HP:ssä myös kosketusnäyttö näppiksen lisäksi. Mulla kotona myös pöytäkone, mutta paljon tuun työskentelemään yliopiston kirjastolla tms. Kasvatustieteellisessä aloitan opinnot. Onko nuo 11 tuumaiset olleet hyviä pidempien esim. kandityön kirjoittamisessa?

Vierailija
6/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:16"]

Onko nuo 11 tuumaiset olleet hyviä pidempien esim. kandityön kirjoittamisessa?

[/quote]

Tuolla omalla 11-tuumaisellani kirjoittelin kandin, gradun ja kaiken muunkin. Ei mitään ongelmia kirjoittaa pidempiäkään tekstejä, minusta näyttö on ihan sopivan kokoinen.

Vierailija
7/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla että onnistuu pienemmälläkin, ettei tarvitsen niska pitkänä tihrustaa. Minkä merkkinen kone sulla 7 on ollut?

Vierailija
8/16 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 13:29"]

Hyvä kuulla että onnistuu pienemmälläkin, ettei tarvitsen niska pitkänä tihrustaa. Minkä merkkinen kone sulla 7 on ollut?

[/quote]

No se oli tuo Macbook (kirjoitin siis myös viestin 2). 

Vierailija
9/16 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin just ostasinko 13 vai 15, usein mukana ja toi 13 mahtuis laukkuun parhaiten...

Vierailija
10/16 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytön koolla ei ole väliä, mutta kiinnitä erityistä huomiota siihen ettet vain mene hankkimaan jotain amisopiskeluläppäriä yliopisto-opintoja varten!

Vierailija
11/16 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tabletti luennoille ja harkkoihin (ellet sitten tarvitse vaikka cadia harkoissa) ja kotona sitten mikä vaan tehokas kone jolla saat tehtyä kirjalliset ja muut tehtävät.

Vierailija
12/16 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen 13' Macbookia. Maceissa on niin hyvät näytöt että pienempi ruutu riittää hyvin. Joissain läppäreissä on samea ja himmeä näyttö, jossa kokoa pitää olla enemmän että työskentely olisi mukavaa.

Itselläni on ollut sama Mac-läppäri käytössä 10 vuotta eikä ole koskaan käynyt edes korjaamolla. Hankin alun perin opintoja varten, mutta myöhemmin siirtynyt työkoneeksi ja nykyään kotikoneena. Tällä on kirjoitettu sekä kandi, gradu että väikkäriä. Ovat siis pitkäikäisiä, kaverillani on ehtinyt tässä ajassa olla kolmekin eri PC-läppäriä, eli vaikka hinta vähän tyyriimpi hankkiessa niin tämä ainakin on itsensä maksanut takaisin jo kauan sitten.

Vierailija
13/16 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on tabletti ja paska tietokone jonka jokaista toimintoa (nettisivun latausta, mitä tahansa) saa odottaa väh 10 s ja hyvin pärjään. Tosin opiskelen alaa jossa ei kauheesti esseitä kirjotella, paitsi perkele huomenna ja keskiviikkona on deadlinet kahdelle esseelle.. Ärsyttää kun tyyliin kolme esseetä vuoden aikana ja aina ne tulee jonku yhden viikon sisään kaikki.

Vierailija
14/16 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on läppäri, niin erillistä pöytäkonetta ei tarvitse. Siihen läppäriin voi ostaa sitten näytön ja näppäimistön jos niitä tarvitsee.

Pad voi olla eri asia, mutta joitain padeja voi käyttää täysin tietokoneena jolloin ei edelleenkään tarvitse erillistä läppäriä rai pöytäkonetta. Padiin saa myös näppäimistön.

Vierailija
15/16 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen etsimässä läppäriä ihan normikäyttöön, mut pitäs olla mukana myös. Toi 13 tuumanen mietityttään vaan et mites noi leffat, onko ihan tihrustamista :(

Vierailija
16/16 |
06.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi